2013-08-17, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Njursvikt
Ptja...men vi vet ingenting om vad som faktiskt hänt. Har själv varit med om (två tillfällen, två olika värdar) att hyresvärd rensat cykelrum och cykelställ från vrak som ingen rår om.

Vid båda tillfällena var man jäkligt noga med att informera. Första lappen fick vi typ två månader i förväg, dvs innan cyklar utan ägare skulle tas bort. Vi uppmanades att märka våra cyklar med röda plastband som dom la med. Därefter ytterligare likadana lappar en månad och en vecka i förväg.

När dom sedan plockade bort omärkta hojar ställdes dom i en container där dom stod 2-3 månader ifall någon ändå skulle ha missat att märka sin. Därefter tror jag dom skrotades.

Jag har en känsla av att alla hyresvärdar gör på ungefär samma sätt av den enkla anledningen att dom skulle få ett helvete annars. Visst kan jag ha fel. Jag är ju ingen fjärrskådare. Men jag gissar att TS' hyresvärd skött det på liknande sätt och att TS helt enkelt missat (eller bara struntat i) varningarna.

jo, men här är det ju hantverkare/byggjobbare som har varit i farten och de visar sällan samma hänsyn som en hyresvärd. en hyresvärd tänker på sin fastighet och sina hyresgäster. hantverkare/byggarbetare de tänker mest på att få sitt jobb gjort och verkar lida av ett visst tunnelseende på vägen dit.
Citera
2013-08-17, 13:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
jo, men här är det ju hantverkare/byggjobbare som har varit i farten och de visar sällan samma hänsyn som en hyresvärd. en hyresvärd tänker på sin fastighet och sina hyresgäster. hantverkare/byggarbetare de tänker mest på att få sitt jobb gjort och verkar lida av ett visst tunnelseende på vägen dit.
Jo, där har du ju en poäng förstås.
Citera
2013-08-17, 14:40
Medlem
Råkat ut för samma sak ett par gånger...
1:a var att hyresvärden städade ur cykelrummet på allt som inte såg ut att vara använt under ett par år (dammiga). Efter hot om och genomförd polisanmälan fick jag tillbaka mina av hyresvärden 3 stulna cyklar, strax efteråt får jag kommentaren av en cykelhandlare i grannskapet att den jag cyklade på var en av 3 som "HSB" kom köpte tillbaka för någon vecka sedan, men till ett högre pris då de var genomgångna och servade.

2:a gången, cykeln blir typ "Modern konst" under snöröjning med traktor. Första skitstöveln hos HSB låter ärendet ligga 5 månader utan att ta handen ur röven. Kontaktar då förbundsstyrelsen i Sverige med information om läget (har all dokumentation av epost samt foton före och efter på hojen) och att om 14 dagar går jag till pressen... Inom ett par timmar blev jag kontaktad av HSB och sedan var det bara att hämta ut en ny hoj...

Efter ca 4 månader till så fick jag mail från den första skitstöveln att jag skulle vända mig i första hand till MITT försäkringsbolag, sedan kanske, om jag blev nekad där så skulle de kolla med deras försäkringsbolag...
Var bara att meddela att ett mail till förbundsstyrelsen löst problemet och att de säkert nu kände hans namn...
Citera
2013-08-17, 17:35
Medlem
hmm den dagen de kvadda hans cykel så var han inte hemma. De andra kanske var hemma fick ett samtal och gick ut o flytta på cyklarna.
Citera
2013-08-17, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers

Troligtvis - vill hellst inte att hyresvärden ska lida utan vill att byggarbetar svinen ska betala

Citat:
Ursprungligen postat av zerblatt67
Råkat ut för samma sak ett par gånger...
1:a var att hyresvärden städade ur cykelrummet på allt som inte såg ut att vara använt under ett par år (dammiga). Efter hot om och genomförd polisanmälan fick jag tillbaka mina av hyresvärden 3 stulna cyklar, strax efteråt får jag kommentaren av en cykelhandlare i grannskapet att den jag cyklade på var en av 3 som "HSB" kom köpte tillbaka för någon vecka sedan, men till ett högre pris då de var genomgångna och servade.

2:a gången, cykeln blir typ "Modern konst" under snöröjning med traktor. Första skitstöveln hos HSB låter ärendet ligga 5 månader utan att ta handen ur röven. Kontaktar då förbundsstyrelsen i Sverige med information om läget (har all dokumentation av epost samt foton före och efter på hojen) och att om 14 dagar går jag till pressen... Inom ett par timmar blev jag kontaktad av HSB och sedan var det bara att hämta ut en ny hoj...

Efter ca 4 månader till så fick jag mail från den första skitstöveln att jag skulle vända mig i första hand till MITT försäkringsbolag, sedan kanske, om jag blev nekad där så skulle de kolla med deras försäkringsbolag...
Var bara att meddela att ett mail till förbundsstyrelsen löst problemet och att de säkert nu kände hans namn...

Har varit med om att hyresvärden satt upp lappar på cyklar för att kunna rensa undan dem - och då är det som du skirver månader i förväg. Detta skedde dock utan information och under en arbetstimmar en fredag.

Citat:
Ursprungligen postat av Floz
hmm den dagen de kvadda hans cykel så var han inte hemma. De andra kanske var hemma fick ett samtal och gick ut o flytta på cyklarna.

Mycket troligt, men i såfall så är jag och sambon de enda som låser fast cykeln i cykelstället (pga att vi fått cyklar stulna) och jobbar.
Citera
2013-08-17, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Njursvikt
Jag garanterar att ansvariga har lämnat ut all information i god tid. Fråga grannar (särskilt de som plockat bort sina hojar).

Du kanske bor i andra hand, eller har hyrt ut din lägenhet i andra hand eller på annat sätt inte fått del av informationen.

Oavsett, så kan du betrakta dig själv som rökt.

Haha är du i den här tråden och "garanterar" massa saker nu också? Tycker inte du ska skriva så mycket i juridikforumet om du bara ska ägna dig åt att garantera saker om händelseförloppen som du inte har en aning om
Citera
2013-08-17, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pljpip
Haha är du i den här tråden och "garanterar" massa saker nu också? Tycker inte du ska skriva så mycket i juridikforumet om du bara ska ägna dig åt att garantera saker om händelseförloppen som du inte har en aning om
Det här är fantamig obetalbart.

Du gillar inte mina svar i din egen tråd https://www.flashback.org/p44826999#p44826999

Då letar du bland mina andra inlägg och använder ett av dom som ett slags "bevis" för att mina inlägg i din tråd är fel.

Är du vilsen eller är du vilsen?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in