Råkat ut för samma sak ett par gånger...
1:a var att hyresvärden städade ur cykelrummet på allt som inte såg ut att vara använt under ett par år (dammiga). Efter hot om och genomförd polisanmälan fick jag tillbaka mina av hyresvärden 3 stulna cyklar, strax efteråt får jag kommentaren av en cykelhandlare i grannskapet att den jag cyklade på var en av 3 som "HSB" kom köpte tillbaka för någon vecka sedan, men till ett högre pris då de var genomgångna och servade.
2:a gången, cykeln blir typ "Modern konst" under snöröjning med traktor. Första skitstöveln hos HSB låter ärendet ligga 5 månader utan att ta handen ur röven. Kontaktar då förbundsstyrelsen i Sverige med information om läget (har all dokumentation av epost samt foton före och efter på hojen) och att om 14 dagar går jag till pressen... Inom ett par timmar blev jag kontaktad av HSB och sedan var det bara att hämta ut en ny hoj...
Efter ca 4 månader till så fick jag mail från den första skitstöveln att jag skulle vända mig i första hand till MITT försäkringsbolag, sedan kanske, om jag blev nekad där så skulle de kolla med deras försäkringsbolag...
Var bara att meddela att ett mail till förbundsstyrelsen löst problemet och att de säkert nu kände hans namn...