2013-08-17, 09:31
Medlem
Enligt A.Js advokat hade ju A.J sagt att Id@ var vid liv när han lämnade lägenheten,så kanske det var,men då var hon isf säkerligen medvetslös och hade förlorat mkt blod.

Något mordvapen kanske inte användes.A.J blev ju arg på Id@ av någon anledning och kan ha knuffat henne mot ett knivskarpt räfflat element.då blir det ganska stora skador om man åker in i elementet med huvudet före.
Citera
2013-08-17, 09:35
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Vet att flera med dig har pratat om transporten som möjlig dödsorsak. Hur menar ni då? Om hon avlider i skuffen på en bil så beror det väl ändå på skadorna som tillfogats henne innan? Alltså, likaså hade hon ju avlidit om hon legat kvar på ett golv eller i en säng. Det är ju inte bilfärden som är dödande i sig. Eller menar ni att det juridiskt kan ses på något annat vis? I'm confused...

Bidragande dödsorsak.

Att förblöda till döds tar en viss tid. När man förlorat ca 2 liter (40%) anses det att det är fara för livet om man inte omedelbart kommer under läkarvård. Men det är en fara i sig att flytta en döende person, det krävs att man först stoppar blodflöde och tar ner blödningschocken, s.k. stabilisering.

Att flyta Ida har uppenbart gjorts med "uppsåt" som är ett s.k. rekvisit som krävs för att kunna döma för mord/dråp. Det är möjligt att ÅK kan åtala för mord/dråp ändå, jag vet inte vilken bakomliggande dödsorsak som gäller, t.ex. att kniv använts. Den hypotes jag satte upp var misshandel och enbart en misshandel som leder till döden skulle kunna rubriceras som oaktsamhet (vållande till annans död). Dessutom kan åtalet mot DB och FH bli medhjälp till mord/dråp och inte brott mot griftefrid och skyddande av brottsling.
Citera
2013-08-17, 09:39
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036
Enligt A.Js advokat hade ju A.J sagt att Id@ var vid liv när han lämnade lägenheten,så kanske det var,men då var hon isf säkerligen medvetslös och hade förlorat mkt blod.

Något mordvapen kanske inte användes.A.J blev ju arg på Id@ av någon anledning och kan ha knuffat henne mot ett knivskarpt räfflat element.då blir det ganska stora skador om man åker in i elementet med huvudet före.
Han sa väl också att hon mådde bra. Men det är ju en tolkningsfråga?
Citera
2013-08-17, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tattoo66
En fågel har viskat i mitt öra och det sades att ST har lämnat FH via brev samt att hon har tömt/flyttat ut från deras gemensamma hus.

Om det är på det viset så kan man ju här och nu släppa misstanke om golande. Hon vet ju då att FH inte är oskyldig. Man lämnar ingen så drastiskt om man tror på sin sambos oskuld. Är det ingen i tråden som inte är en fågel som vet något om FH's sambo???
Citera
2013-08-17, 09:50
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roaster66
Förstår inte varför man fortfarande diskuterar att I*a kan ha dött någon annanstans än i sin lägenhet. Blodet som hittades i lägenheten kom från henne och som polisen fastslagit, så stor blodförlust kan ingen människa överleva...Hon dog helt otvetydigt i sin lägenhet. Tror även gm lämnat avtryck i blodet (hand/fot), kan även finnas spår från fler (AJ, DB & ev. FH) Tycker tråden blir lätt vilseledande om man pratar om andra ställen I*a kan ha dragit sin sista suck, lägenheten är mord-/olycksfallsplatsen helt sannolikt.

Jag tror att det bra om man är öppen för flera alternativ. Ingen vill väl att utredningen havererar för att man är för snabb med slutsatserna. Jämför t.ex. Palme-utredningen.
Citera
2013-08-17, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tintinavecmilou
Det var ju faktiskt intressant kvitter. Innan rättegång och allt.. Hade dom varit ihop länge?
Man kan ju tro att FH redan är dömd i hennes ögon, rimligtvis undrar man då vad hon vet.
Har helt missat ST (klantigt) Facebook?
Citera
2013-08-17, 09:52
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Jag tror att det bra om man är öppen för flera alternativ. Ingen vill väl att utredningen havererar för att man är för snabb med slutsatserna. Jämför t.ex. Palme-utredningen.

Är du öppen för att någon annan än AJ har haft ihjäl IF?
Citera
2013-08-17, 10:03
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m036

Om du är blodgivare så vet du att blir av med en halv liter blod på ca en halvtimme. Det är inget stort sår, dessutom från en ven. Om blodförlusten skulle fortsätta en halvtimme till handlar det om ca en liter, då börjar du få symtom på blödningschock som yttrar sig i trötthet, svimningskänsla och oro. Det farliga med en inre blödning är att den inledningsvis inte märks utåt annat än som symtom.
Jag vill inte skriva mer om vad som händer om blödningen fortsätter, de bilder jag får i huvudet är alldeles för obehagliga.
Senast redigerad av Orsa 2013-08-17 kl. 10:14.
Citera
2013-08-17, 10:03
Medlem
AJ förekommer ju i 21 avsnitt i belastningsregistret. Skulle gärna vilja ha FP och liknande i detta. Misshandeln av Somaliern (tror jag han var) samt det som hänt framförallt mot tidigare flickvänner. Vill se mönstret han beter sig efter. Likheter/skillnader under omständigheter. Någon som har något där, kan lösa det? Quarrel?
Citera
2013-08-17, 10:05
Medlem
Disasterbators avatar
Här kommer en bild på en "grävd" plats uppe på Hunneberg. Finns det liknande platser längs Kabelvägen skulle jag tippa att dessa också är markerade med avspärrningstejp.
https://anonfiles.com/file/0e37110e7b5d062938c9fbfd54a150e4

Sorry för kvaliteten på fotot.
Citera
2013-08-17, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Om du är blodgivare så vet du att blir av med en halv liter blod på ca en halvtimme. Det är inget stort sår, dessutom från en ven. Om blodförlusten skulle fortsätter en halvtimme till handlar det om ca en liter, då börjar du få symtom på blödningschock som yttrar sig i trötthet, svimningskänsla och oro. Det farliga med en inre blödning är att den inledningsvis inte märks utåt annat än symtomen.
Jag vill inte skriva mer om vad som händer om blödningen fortsätter, de bilder jag får i huvudet är alldeles för obehagliga.

Ang. blodförlust vs. tid, måste väl helt och hållet bero på skadornas omfattning?
Citera
2013-08-17, 10:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FTXn666
AJ förekommer ju i 21 avsnitt i belastningsregistret. Skulle gärna vilja ha FP och liknande i detta. Misshandeln av Somaliern (tror jag han var) samt det som hänt framförallt mot tidigare flickvänner. Vill se mönstret han beter sig efter. Likheter/skillnader under omständigheter. Någon som har något där, kan lösa det? Quarrel?
Vore intressant att veta vilken typ av våld han använt tidigare. Med tillhyggen eller genom att slänga runt tjejerna. Det kan ge nya tankar till hur det har gått till i detta fallet. Eller om en fd till honom skulle våga skriva några rader i tråden på ett sätt som inte avslöjar vem hon är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in