Citat:
Vem attackerar? Vi ifrågasätter dina fantasier som du vill få andra att se som sanningar. Det är ingen attack, bara ett seriöst ifrågasättande. Om du inte kan presenterar lite stöd för ditt efter-döden-liv så framstår du som en komplett galen person. Det finns fortfarande ingen forskning som säger att vi går vidare i livet efter döden. Det finns gamla böcker som säger att det är så men det är inget seriöst stöd för att så är fallet. Det finns böcker om häxor, varulvar och vampyrer också men det tror du väl inte på?
Om jag säger till dig att i morse när jag gick till jobbet så flög alla bilar 7 meter upp i luften så säger du säkert att det låter lite underligt. Eller litar du på mig då och går hem och berättar för familjen att bilar kan flyga? För om du inte kräver några bevis för diverse påståenden så måste du tro på allt som sägs och skrivs. Det kan nog vara lite jobbigt...
Om jag säger till dig att i morse när jag gick till jobbet så flög alla bilar 7 meter upp i luften så säger du säkert att det låter lite underligt. Eller litar du på mig då och går hem och berättar för familjen att bilar kan flyga? För om du inte kräver några bevis för diverse påståenden så måste du tro på allt som sägs och skrivs. Det kan nog vara lite jobbigt...
Jag försöker förklara detta på ett tydligt, enkelt och konstruktivt sätt så att ni ateister kan fatta men även denna simpelheten i mitt förklarande är inte tillräckligt. Jag vet inte hur man ska kunna diskutera med er ateister, ni är för korkade för att ens kunna föra en konstruktiv debatt med.
Jag förklarade det enkelt och kort.
Ni har INGET STÖD för att det INTE finns ett liv EFTER DÖDEN. Är jag klar nu?
Ni har lika mycket vetenskapligt bevis för er TRO såsom vi har för vår TRO. Är jag klar nu?
Och att du ens jämför liv efter döden med flygande bilar är löjligt. Hur visste du att du ens skulle leva innan du föddes? Hur kan du veta vad som sker efter döden? Det är löjligt av dig att försöka vara arrogant i ett ämne du inte har rätt att vara.