2013-08-16, 23:23
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Beror bara på vad och om man vill sätta som norm och hur snäv man gör den.
Tror det finns en rätt stor grupp människor av båda könen som utan tvekan knullar runt med minderåriga om det kan ske lite i skym undan och ingen i bekantskapskretsen ser på. Jobbat en del utomlands i utvecklingsländer och man häpnade ibland hur det gick till.
Ja, tyvärr så har du nog rätt. Hann kolla klart på din länk..vad ska man säga.

Har du nåt exempel som du kan dela med dig? Såg en minidokumentär häromdan där man utan några som helst krav tillsatte kända pedofiler på höga poster i den s.k ''övergångsfasen'' där man lämnade tillbaka makten till diverse rötägg och gissa om dom utnyttjade sin position. Ibland så undra man ju vad fan folk sysslar med egentligen.

http://www.youtube.com/results?search_query=this+is+what+winning+looks+li ke&oq=this+is+what+win&gs_l=youtube.3.0.0l10.43.49 08.0.5771.23.15.3.5.5.0.171.1030.12j3.15.0...0.0.. .1ac.1.11.youtube.SNsZa KXjaZk
Citera
2013-08-16, 23:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Kan du förklara för mig vad det är ni ateister njuter i livet som inte vi muslimer gör?

Ptja, bland annat så behöver vi inte ställa oss i sann passiv bög-ställning redo för att knullas, 3 gånger per dag. Det ser jag som ett rätt stort plus faktiskt.

Citat:
Bortsett från uppenbart osunda handlingar såsom att supa

Jag tror inte det finns några studier som fastslår att ateism och alkoholkonsumtion på något sätt skulle vara länkat. Ej heller lösaktigt beteende.
Citera
2013-08-16, 23:31
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norrbottens
Skillnaden kanske är att vi vet vad logik är?!

Citat:
Ursprungligen postat av smidigast
Av den enkla anledning att det inte finns något som styrker teorin om att det ska finnas något som tar vid efter döden. Det är bara önsketänkande och jag har växt ifrån det. Av samma anledning viger jag inte mitt liv till att leta efter enhörningar eller vampyrer.

Sund logik har inget med din fantasi att göra.

Suck..som vanligt gör ni ett felaktig anspråk på logik.
Livet efter döden vad vet ni upplysta ateister som vi andra inte vet?
Citera
2013-08-16, 23:31
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Detta är saker som ska föreställa något som är synligt för människor. Alltså meningen är att man ska kunna se på häxor, drakar, enhörningar och så vidare. Det är skillnad på detta och vad som är dolt och som vi inte kan se, såsom Gud, änglar och så vidare. Men ni ateister förstår inte detta.

Vad säger du om osynliga eller metafysiska häxor, drakar och enhörningar då?
Citera
2013-08-16, 23:33
Medlem
Norrbottenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration

Nej.

Citat:

Ingenting.

Ni lever dock ert liv (på gott och ont ((mest ont enligt mig)) som att ni vet något som vi inte vet.
Jag är helt ärlig med att jag inte har den blekaste.
Citera
2013-08-16, 23:34
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Precis som det inte finns någon teori som styrker att ingenting händer efter döden.

Ni ateister får helt enkelt inse att ni inte vet vad som sker efter döden. Du kan varken bevisa något eller motbevisa något vetenskapligt vad gäller liv efter döden.

Er tro är lika mycket tro som våran är. Detta är fakta som ni måste acceptera och sluta agera så arrogant.
Det finns ingen teori som styrker att det inte finns enhörningar eller vampyrer heller. Innebär det att du söker efter dem också och är övertygad om att du en dag ska få se dem med egna ögon?

Men du går naturligtvis på din fantasi och föreställer dig att det är sant bara för att det inte finns något som styrker att det inte är sant. Tänk så mycket annat fantasieggande du kan ägna dig åt.

Barn kan utan problem leva i olika fantasier. Men när vuxna människor gör det blir det lite pinsamt. Men berätta gärna vad du mer fantiserar ihop här i livet.
Citera
2013-08-16, 23:40
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Vi vet att det inte finns något som helst förutom möjligtvis berättelser i gamla böcker som säger att det finns ett liv efter döden. Om det inte stått i dessa böcker så hade ni knappast skapat samma fantasivärld om paradis, jungfrur och annat trams.

Var finner du logiken i en tro på ett paradis? Vad är egentligen logik för dig? Är allt man kan hitta på som inte kan motbevisas logiskt bevisat?
Citera
2013-08-17, 00:03
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Återigen rör det sig om andra saker.

Detta är saker som ska föreställa något som är synligt för människor. Alltså meningen är att man ska kunna se på häxor, drakar, enhörningar och så vidare. Det är skillnad på detta och vad som är dolt och som vi inte kan se, såsom Gud, änglar och så vidare. Men ni ateister förstår inte detta.

Men framförallt är det skillnad på detta och liv efter döden! Eftersom ingen har vetenskapliga bevis på vad som sker efter döden.

Vad tusan snackar du om? Menar du att vi kan se drakar, enhörningar osv? Trollar du eller?

Vad är likheten mellan drakar, änglar, älvor osv, och liv efter döden? Både är påståenden som saknar grund och belägg, och båda är människans fantasi manifesterad.

Fetade: Men du gör? Förklara.
Citera
2013-08-17, 01:37
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ni ateister kan attackera oss som tror på ett liv efter döden hur mycket ni vill men faktum kommer alltid kvarstå.

Och det är att ni inte har ett enda bevis som styrker er tro på att det inte finns något liv efter döden. Ha denna viktiga slutsatsen i åtanke när ni debatterar detta.
Vem attackerar? Vi ifrågasätter dina fantasier som du vill få andra att se som sanningar. Det är ingen attack, bara ett seriöst ifrågasättande. Om du inte kan presenterar lite stöd för ditt efter-döden-liv så framstår du som en komplett galen person. Det finns fortfarande ingen forskning som säger att vi går vidare i livet efter döden. Det finns gamla böcker som säger att det är så men det är inget seriöst stöd för att så är fallet. Det finns böcker om häxor, varulvar och vampyrer också men det tror du väl inte på?

Om jag säger till dig att i morse när jag gick till jobbet så flög alla bilar 7 meter upp i luften så säger du säkert att det låter lite underligt. Eller litar du på mig då och går hem och berättar för familjen att bilar kan flyga? För om du inte kräver några bevis för diverse påståenden så måste du tro på allt som sägs och skrivs. Det kan nog vara lite jobbigt...
Citera
2013-08-17, 02:13
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Vad betyder det att leva livet till fullo för dig? Visst om du tycker att: runka, titta på porr, dricka sig full, mörda människor, ljuga, sex utanför äktenskapet och stjäla osv är livets största njutningar har du helt rätt! Varför tror du att vänskap, glädje och humor är fel inom kristendomen?
Ja, jämfört med massmord på nästan hela mänskligheten, slaveri och att erbjuda sin orörda döttrar till en våldtäktsmobb osv så förstår jag att en ateists liv måste framstå som ganska omoraliskt och förkastligt. Vem kan nedlåta sig till att njuta av att runka när man kan stena ett uppstudsigt barn eller bränna en häxa i glada vänners lag? Det är humor på hög nivå. Nä usch och fy... nedrans ateister!
Citera
2013-08-17, 02:13
Medlem
Islampeaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Allt pekar mot att detta liv vi lever nu är det enda livet vi kommer att få. Varför då slänga bort det, och inte gör det till det bästa livet vi någonsin kommer leva?

Det finns inget och bokstavligt inget gott i världen som du som ateist får göra som har vägrats mig som troende av min herre. Allt gott som du får göra får jag också inom rimliga och lagliga gränser men det du utöver det goda gör är ont och på det förnekar du skapare och det är det som skiljer oss två åt. Utöver det goda gör jag inte ont och på det förnekar jag inte min skapare utan tvärtom erkänner jag min skapare. Vem har vunnit redan i detta liv? Döm om du är rättvis i ditt dömande.

Skulle vi, sedan vi dött och förmultnat, uppstå till nytt liv?
(Koran, L : 3)

Tror människor att Vi inte förmår sätta samman hennes ben på nytt? Visst förmår Vi det! Vi förmår till och med återställa hennes fingerspetsar i deras forna skick!
(Koran, LXXV : 3-4)

Den Yttersta stunden kommer - detta är höjt över allt tvivel - och Gud skall låta alla som vilar i sina gravar återuppstå.
(Koran, XXII : 7)

Och de låtsas önska att du skall skynda på straffet som redan skulle ha drabbat dem om inte Gud hade utsatt en frist. Men det kommer med säkerhet att drabba dem och det skall ske plötsligt, när de minst anar det.
(Koran, XXIX : 53)

" Vem skall uppväcka benen till liv, då de är förmultnade? Säg:" Han som frambragt dem första gången skall uppväcka dem till liv, ty Han förstår sig på all slags skapelse, Han som skaffat er eld från det grönskande trädet, och se, ni tänder eld därmed. Har då icke Han, som skapat himlarna och jorden, makt att skapa sådana som de? Jo, Han är ju Skaparen, den Vetande."

(Koranen 36:78-81)

"De säger också: "Det finns ingenting annat än vårt jordiska liv; vi dör och vi lever, och ingenting annat än tiden tillintetgör oss." Men de har ingen kunskap härom, utan de tror blott så. Och då våra tecken tydligt och klart uppläses för dem, består deras motbevis blott däri att de säger: "Skaffa hit våra fäder, om ni är sannfärdiga." (45:24-25) Gud kommer förvisso att uppväcka alla döda, men Han har sin egen plan för alla ting.

och de som förnekar sanningen säger: "Detta är besynnerligt! 50:3 Skulle vi, sedan vi dött och förmultnat, [uppstå till nytt liv]? En mycket osannolik återkomst!" 50:4 Vi är väl medvetna om att jorden bryter ner och löser upp [människornas döda kroppar], och Vi har en bok [där allt står skrivet]. 50:5 Men när sanningen nu har kommit till dem förnekar de den, och så har de råkat i [fullständig] förvirring. 50:6 Ser de inte över sig himlen som Vi har byggt och utsmyckat, och där inte den minsta reva kan upptäckas? 50:7 Och jorden som Vi har brett ut och sänkt ned i den fast förankrade berg och där Vi låter sköna växter av alla slag spira. 50:8 [Allt detta] bör öppna [människornas] ögon och tjäna till påminnelse för dem av [Våra] tjänare som vänder åter [till sin Herre] i ånger [över sina synder]. 50:9 Och med [Vår] välsignelse sänder Vi ned regn från skyn och låter med detta trädgårdar växa upp och [fält med] brödsäd 50:10 och höga palmer med täta klasar av dadlar 50:11 för [Våra] tjänares försörjning. Så skänker Vi liv åt död jord [och] så skall Vi låta er stiga fram [till nytt liv]. 50:12 Före dem [som nu förnekar uppståndelsen] förnekades den av Noas folk och folket i Ar-Rass och [stammarna] Thamud 50:13 och Aad och Farao och Lots bröder 50:14 och de som befolkade [Madyans] skogklädda dalar och Tubba`s folk; alla kallade de sändebuden för lögnare och så gick varningarna Jag gav dem i uppfyllelse.

50:15 Har den första skapelsen tröttat Oss? Nej, ingalunda! Men [omnämnandet av] en ny skapelse gör dem förvirrade. 50:16 VI HAR skapat människan och Vi vet vad hennes själ viskar till henne; ja, Vi är närmare henne än hennes egen halspulsåder. 50:17 När de två [änglarna som har till uppgift] att skriva ned [hennes ord och hennes handlingar] skriver, sittande på höger och vänster sida, 50:18 kommer inte ett ord över hennes läppar utan att en övervakare är hos henne, färdig [att skriva]. 50:19 [När du, människa, ligger på ditt yttersta] skall dödskampen hjälpa dig att se sanningen i hela dess klarhet och allt det som du ville skjuta ifrån dig. -
Citera
2013-08-17, 02:21
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Det finns inget och bokstavligt inget gott i världen som du som ateist får göra som har vägrats mig som troende av min herre. Allt gott som du får göra får jag också inom rimliga och lagliga gränser men det du utöver det goda gör är ont och på det förnekar du skapare och det är det som skiljer oss två åt. Utöver det goda gör jag inte ont och på det förnekar jag inte min skapare utan tvärtom erkänner jag min skapare. Vem har vunnit redan i detta liv? Döm om du är rättvis i ditt dömande.

Det som uppenbart förvägras dig är att leva i nutid och att du inte tycks kunna använda din egen hjärna. Om du kunde tänka själv skulle du inte behöva överösa oss med en massa trams från koranen som du redan vet ingen är intresserad av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in