2013-08-17, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Dom tänkte inte, allt gick för fort. Annars hade dom inte klantat till det. DB skulle göra vad som helst för AJ och det skulle inte förvåna mig om FH skulle göra vad som helst för DB? Eller så var det en slump att han var hos DB när AJ ringde. Trasiga själar som hittat varandra och älskar att få en adrenalin kick lite då och då. Tror dom är tuffa och hårda. Dom ställer upp för varandra. Fast man kan undra om AJ skulle göra samma sak för DB. Jag är tveksam.

Sedan står det i dokumentet om DB att han har förlorat 3 anhöriga nyligen. Vem är den 3:dje? Hunden Stellan?

Hans farmor
Citera
2013-08-17, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Såna här fall är lätta att övertolka, jag t.ex var säker på att kroppen var sänkt med vikter i något vatten. Trollhättan har massor av djupa kanaler perfekt att dumpa någon inom 15 min från brottsplatsen. Men INTE Dom eldade körde bilar och höll på, självklart dom var höga som hus

Som sagt denna afton tydligen var björnligan Amatörernas afton riktigt i farten och ville göra allt så overkligt dåligt som möjligt dumpa så nära hemmet. Herre Guud! Det krävs bra advokater att fria dessa stolpskott!!!

Dom skulle nöjt sig med att fiska Aborrar (tänker på videon lagd på You tube)

Du kan trösta dig med att även jag och poliserna som sökte av kanalen med vattensökhundar trodde på att detta var möjligt. Att sätta sig in i hur ett antal personer kommer att agera gemensamt i en extrem situation är inte det lättaste...

Tillägg: att de inte dumpade kroppen med tyngder på djupt vatten, utan att det kaotiska händelseförloppet som vi nu kan ana i stället utspelade sig, ser jag som ett tecken på att AJ:s auktoritet på något sätt upplöstes i bilen, när den väl var lastad. Jag tycker alltså fortfarande att vattendumpning med tyngder är vad som egentligen "borde" ha varit fallet.
Senast redigerad av SAR-skrift 2013-08-17 kl. 02:10. Anledning: Tillägg:
Citera
2013-08-17, 01:33
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoo66
Det var jag som nämnde det tidigare i tråden. ST har säkerligen skäl till varför hon så om det ej stämmer.

OK, du verkar ha koll. Men om det är det här inlägget du menar så är det inget definitivt belägg.

https://www.flashback.org/sp44549715
Senast redigerad av Orsa 2013-08-17 kl. 01:47.
Citera
2013-08-17, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Dom tänkte inte, allt gick för fort. Annars hade dom inte klantat till det. DB skulle göra vad som helst för AJ och det skulle inte förvåna mig om FH skulle göra vad som helst för DB? Eller så var det en slump att han var hos DB när AJ ringde. Trasiga själar som hittat varandra och älskar att få en adrenalin kick lite då och då. Tror dom är tuffa och hårda. Dom ställer upp för varandra. Fast man kan undra om AJ skulle göra samma sak för DB. Jag är tveksam.

Sedan står det i dokumentet om DB att han har förlorat 3 anhöriga nyligen. Vem är den 3:dje? Hunden Stellan?

Att det är klantar eller klubben för inbördes beundran är väl helt klart.
Annars hade väl inte AJ fixat till sin egen häkning. Det gäller att komma ihåg vad man ljög ihop sist.
Citera
2013-08-17, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModerEva
När skrev ST det brevet och när flyttade hon ut? Märkligt att ST och några av hennes släktingar fortfarande är vän med FH på Facebook (alla kan se de få vänner han har kvar och de flesta brukar snabbt klicka bort dem de inte vill förknippas med). Hon kanske vill låta polisen tro att hon har lämnat honom av en eller annan anledning. Om det stämmer att hon flyttat är det kanske för att slippa byskvallret.

Hon kan ju helt enkelt glömt/inte tänkt på att ta bort honom från facebook?
Citera
2013-08-17, 01:38
Medlem
Citat:
Jag tror så klart inte det, men det jag sagt är sant du har rätt att röka på taket en gång per dygn och det är alltid på taket så ingen rymmer.

Jag har aldrig varit med i en murder klubb men är man häktad brukar man få röka ungefär samma tid på dagen varje dag.

Dock tror jag inte att plitarna låter de misstänkta röka samtidigt.
Citera
2013-08-17, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Annars hade väl inte AJ fixat till sin egen häkning. Det gäller att komma ihåg vad man ljög ihop sist.

Ja jävla idiot, det låter rätt otroligt att först ljuga ihop en historia och sen när man släpps drar man till Polen, när man väl är hemma igen så ljuger man ihop en historia som inte stämmer med den första lögnen.

Korkat minst sagt!
Citera
2013-08-17, 01:41
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Jo tack, men det lär väl synas? Kan hända att jag överskattar skicket på kroppen efter 5 v ute. Har ju ingen direkt erfarenhet av detta. Ev knivhugg hade väl upptäckts tidigt då hon hade kläderna på sig. Så det kanske man kan utesluta?

Om man vill veta vad som händer med en kropp i naturen så är Body Farm på Youtube att "rekommendera". Lite magstarkt men det funkade för mig. Det va någon här i tråden som föreslog den och det är rent "faktamässigt" väldigt intressant.
Citera
2013-08-17, 01:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Om man vill veta vad som händer med en kropp i naturen så är Body Farm på Youtube att "rekommendera". Lite magstarkt men det funkade för mig. Det va någon här i tråden som föreslog den och det är rent "faktamässigt" väldigt intressant.

I dag kan dom hitta DNA på Ida så länge hon inte blivit eldad på eller legat i vatten sluta och trolla, snälla!
Citera
2013-08-17, 02:22
Medlem
Citat:
I dag kan dom hitta DNA på Ida så länge hon inte blivit eldad på eller legat i vatten sluta och trolla, snälla!

Jag hänger inte med, på vilket sätt är det att trolla att tipsa om dokumentären Body Farm för de som vill veta hur en kropp kan se ut i olika stadier i naturen?
Citera
2013-08-17, 02:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52

Aj får det inte trevligt där han sitter. Inte vännerna till honom heller.

För dom som trodde att det var Polisen som vaktade på våra häkten kan jag kort säga så här.

Dom som vaktar på folk i fyllecell och på häktet har knappt mer utbild än en vakt på en krog.
Men dom har lite mer utbildning än en som leker privatdetektiv och går undercover på ICA

Jagar snattare på 12- 16 år Te.X
Citera
2013-08-17, 04:16
Medlem
en-krokodils avatar
Citat:
Aj får det inte trevligt där han sitter. Inte vännerna till honom heller.

För dom som trodde att det var Polisen som vaktade på våra häkten kan jag kort säga så här.

Dom som vaktar på folk i fyllecell och på häktet har knappt mer utbild än en vakt på en krog.
Men dom har lite mer utbildning än en som leker privatdetektiv och går undercover på ICA

Jagar snattare på 12- 16 år Te.X

Bara en fråga. Vad snackar du om? Plitarna på häktet är precis samma som på kåken Polisen vaktar inte på häktet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in