2013-08-17, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Undrar varför hon flyttade ut. Var det inte hennes bostad? FH hade ett eget *host* hus.

Att hon lämnar FH via brev väcker också lite frågor. Den första jag har är hur länge de var tillsammans. Att lämna någon så är väl förståeligt om man nyss träffats, men de har ju ändå bott ihop så man kan ju tro att det var ett seriöst förhållande. Då ter ju sig beslutet ganska drastiskt. Man undrar ju vad hon vet/misstänker.

Edit: Är ju bara ett rykte än så länge.
Senast redigerad av tintinavecmilou 2013-08-17 kl. 00:48.
Citera
2013-08-17, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bejrut
Du kan vara lugn över att tekniska ser dödsorsaken hon var ju bara dumpad.

Här är det säkert inga problem. Det torde ha varit en oplanerad rågång i lägenheten med kanske tillbehör och sedan dumpning.
I fallet med L*nda Ch*n var det planerat av MGM. Han hade en mille som lockade.
Citera
2013-08-17, 00:54
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tattoo66
En fågel har viskat i mitt öra och det sades att ST har lämnat FH via brev samt att hon har tömt/flyttat ut från deras gemensamma hus.

När skrev ST det brevet och när flyttade hon ut? Märkligt att ST och några av hennes släktingar fortfarande är vän med FH på Facebook (alla kan se de få vänner han har kvar och de flesta brukar snabbt klicka bort dem de inte vill förknippas med). Hon kanske vill låta polisen tro att hon har lämnat honom av en eller annan anledning. Om det stämmer att hon flyttat är det kanske för att slippa byskvallret.
Citera
2013-08-17, 00:55
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tintinavecmilou
Att hon lämnar FH via brev väcker också lite frågor. Den första jag har är hur länge de var tillsammans. Att lämna någon så är väl förståeligt om man nyss träffats, men de har ju ändå bott ihop så man kan ju tro att det var ett seriöst förhållande. Då ter ju sig beslutet ganska drastiskt. Man undrar ju vad hon vet/misstänker.

Edit: Är ju bara ett rykte än så länge.

Jag har ställt en öppen fråga tidigare. Varför blev FH så snabbt misstänkt att han anhölls samtidigt som DB? Kanske detta är svaret.

Edit: FH greps dessutom hemma hos sin bror. Flickvännen hade kanske redan kört ut honom.
Senast redigerad av Orsa 2013-08-17 kl. 00:58.
Citera
2013-08-17, 00:58
Medlem
tattoo66s avatar
Citat:
Det var ju faktiskt intressant kvitter. Innan rättegång och allt.. Hade dom varit ihop länge?
Man kan ju tro att FH redan är dömd i hennes ögon, rimligtvis undrar man då vad hon vet.

Dom var tillsammans i tre år.
Citera
2013-08-17, 00:59
Medlem
Citat:
Det var ju faktiskt intressant kvitter. Innan rättegång och allt.. Hade dom varit ihop länge?
Man kan ju tro att FH redan är dömd i hennes ögon, rimligtvis undrar man då vad hon vet.

Hon vet sannolikt att FH inte alls har sovit hemma den natten, vilket hon först påstått innan hon känt till allt han misstänks för.
Citera
2013-08-17, 01:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Jag har ställt en öppen fråga tidigare. Varför blev FH så snabbt misstänkt att han anhölls samtidigt som DB? Kanske detta är svaret.

Edit: FH greps dessutom hemma hos sin bror. Flickvännen hade kanske redan kört ut honom.

Sluta att övertolka dom har rätt folk frågan är hur och varför?
Citera
2013-08-17, 01:03
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Hon vet sannolikt att FH inte alls har sovit hemma den natten, vilket hon först påstått innan hon känt till allt han misstänks för.

Vad har du för belägg på att hon sagt det.
Citera
2013-08-17, 01:04
Medlem
tattoo66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Undrar varför hon flyttade ut. Var det inte hennes bostad? FH hade ett eget *host* hus.

ST flydde ganska snabbt från huset efter att FH blev häktad. Och deras hyresvärd vill ej ha FH som hyresgäst.
Citera
2013-08-17, 01:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Det finns nog en del som hindrar jo.. Du menar väl inte på allvar att polisen låter dem stå där och snacka ihop sig en gång per dygn

Jag tror så klart inte det, men det jag sagt är sant du har rätt att röka på taket en gång per dygn och det är alltid på taket så ingen rymmer.

Jag har aldrig varit med i en murder klubb men är man häktad brukar man få röka ungefär samma tid på dagen varje dag.
Citera
2013-08-17, 01:15
Medlem
tattoo66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Vad har du för belägg på att hon sagt det.

Det var jag som nämnde det tidigare i tråden. ST har säkerligen skäl till varför hon så om det ej stämmer.
Citera
2013-08-17, 01:23
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
FH hade väl allt att förlora på att hjälpa till, så han känns överraskande men DB stod ju AJ nära och var i ett känsligt läge i o m att han förlorat 2 anhöriga relativt nyligen. Han hade ju dessutom blivit bjuden på resa av AJ och sånt skapar ju en hel del tacksamhetskänslor. Men herregud, en mördad ung kvinna/ mor - man undrar vad de tänkte på.

Dom tänkte inte, allt gick för fort. Annars hade dom inte klantat till det. DB skulle göra vad som helst för AJ och det skulle inte förvåna mig om FH skulle göra vad som helst för DB? Eller så var det en slump att han var hos DB när AJ ringde. Trasiga själar som hittat varandra och älskar att få en adrenalin kick lite då och då. Tror dom är tuffa och hårda. Dom ställer upp för varandra. Fast man kan undra om AJ skulle göra samma sak för DB. Jag är tveksam.

Sedan står det i dokumentet om DB att han har förlorat 3 anhöriga nyligen. Vem är den 3:dje? Hunden Stellan?
Senast redigerad av Peacean 2013-08-17 kl. 01:25. Anledning: stavfel
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in