Citat:
Ursprungligen postat av
Islampeace
Jag tycker verkligen synd om ateisterna. Inser ni inte att ni lever ett kort liv och därefter ska föras åter till er skapare och att det är en oändlighet som står på spel? Vad spelar det för roll om du har levt 80 år av lycka och rikedom i dödsögonblicket? Ska ni inte tänka över detta?
Varför skulle vi tänka över detta och varför bemödar du dig med att tycka synd om några du så innerligt ogillar? Denna plötsliga omvändelse passar dig inte och känns väldigt falsk. Tror inte att någon är intresserad av din omtanke.
Vi lever iaf våra liv och försöker göra så mycket vi kan med dem medan vi har dem till skillnad från dig som krymper din värld i hopp om att få ett bättre efter döden. För min egen del försvann den typen av önsketänkande redan i unga år. Vi har det vi har och att inte göra så mycket av det som möjligt är rejält korkat. Det lär du uppleva vid livets slutskede. Rikedom, åtminstone materiell sådan, lockar mig inte alls. Däremot rikedom i vänskap, kärlek, sex, glädje och humor är trevligt och välkommet. Det finns mycket att njuta av här i livet om man bara vågar...