2013-08-16, 17:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Jo då, man kan nog äta hur mycket man vill och ha hur mycket saker som helst, och "njuta" av hur många oskulder man vill!

När jag kommer till himlen skall jag knulla småpojkar, och det kommer jag dessutom ha rätt till eftersom jag avhållit mig från det under hela mitt jordeliv.
Dock tänker jag inte knulla muslimska småpojkar då omskurna penisar är något av det fulaste jag känner till. Jag skall ha blonda, blåögda 9-åringar
Senast redigerad av Ippskiff 2013-08-16 kl. 18:05.
Citera
2013-08-16, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
När jag kommer till himlen skall jag knulla småpojkar, och det kommer jag dessutom ha rätt till eftersom jag avhållit mig från det under hela mitt jordenliv.
Dock tänker jag inte knulla muslimska småpojkar då omskurna penisar är något av det fulaste jag känner till. Jag skall ha blonda, blåögda 9-åringar
Hmm, jag undrar om gud godkänner att du har sådana tankar, men visst, när du väl kommit in i himmelen så är det nog bara att "köra på"!
Citera
2013-08-16, 18:21
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
Egentligen nu när jag tänker på det accepterar många av dessa människor också mord och misshandel genom abort och en minoritet av de som utvecklats mest i sin tro på ateism efterfödsel abort och mord på de som inte är mänskliga nog.

Tja, du accepterar ju enligt samma devis också mord och misshandel.

Citat:
några bra exempel på fullbordade ateister är Adolf Hitler och Joseph Stalin och Kim jong-Un då de alla inte bara hade en stark tro på evolutionsteorin utan också dödade i dess namn.

Källa på dessa herrar att de haft "en stark" tro på evolutionsteorin och dödat i dess namn.
Citera
2013-08-16, 18:25
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeanME
Är det inte det då? Och du glömde damernas resor till Ghana.
Det skulle jag inte säga. Som mest kanske ett avvikande beteende eller avvikelse i ett sociologiskt sammanhang. Cape Coast Castle är på nåt sjukt sett fortfarande Sveriges främsta attraktionskraft i Västafrika.
Citera
2013-08-16, 20:28
Medlem
Varangians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeace
Jag tycker verkligen synd om ateisterna. Inser ni inte att ni lever ett kort liv och därefter ska föras åter till er skapare och att det är en oändlighet som står på spel? Vad spelar det för roll om du har levt 80 år av lycka och rikedom i dödsögonblicket? Ska ni inte tänka över detta?

Jag tycker mest synd om dig som slösar bort 80 år av ditt enda liv på komplett nonsens samt vanligen tvingar andra att leva samma skitliv.

Dö ska vi alla, frågan är mer hur man levt.
Citera
2013-08-16, 20:53
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Jag tycker verkligen synd om ateisterna. Inser ni inte att ni lever ett kort liv och därefter ska föras åter till er skapare och att det är en oändlighet som står på spel? Vad spelar det för roll om du har levt 80 år av lycka och rikedom i dödsögonblicket? Ska ni inte tänka över detta?

Allt pekar mot att detta liv vi lever nu är det enda livet vi kommer att få. Varför då slänga bort det, och inte gör det till det bästa livet vi någonsin kommer leva?
Citera
2013-08-16, 21:07
Medlem
Thundermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Allt pekar mot att detta liv vi lever nu är det enda livet vi kommer att få. Varför då slänga bort det, och inte gör det till det bästa livet vi någonsin kommer leva?

Det finns inte ett enda vetenskapligt bevis varken för eller emot liv efter döden. Det är något som är utanför vetenskapen.

Det du skrev om att " allt pekar mot att detta liv..." är ett helt inkorrekt påstående.
Citera
2013-08-16, 21:08
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
När jag kommer till himlen skall jag knulla småpojkar, och det kommer jag dessutom ha rätt till eftersom jag avhållit mig från det under hela mitt jordeliv.

Sorry, du kommer inte till himlen, dels är du ateist och dels är du homogay. Din plats är i helvetet med alla andra homosexuella
Citera
2013-08-16, 21:17
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Det finns inte ett enda vetenskapligt bevis varken för eller emot liv efter döden. Det är något som är utanför vetenskapen.

Det du skrev om att " allt pekar mot att detta liv..." är ett helt inkorrekt påstående.

Allt pekar på att det inte finns något liv efter detta, då det inte bevisats. Russel´s teapot-argumentet förklarar det förnuftiga i att inte tro på ett liv efter detta.
Citera
2013-08-16, 21:18
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Varför skulle vi tänka över detta och varför bemödar du dig med att tycka synd om några du så innerligt ogillar? Denna plötsliga omvändelse passar dig inte och känns väldigt falsk. Tror inte att någon är intresserad av din omtanke.

Vi lever iaf våra liv och försöker göra så mycket vi kan med dem medan vi har dem till skillnad från dig som krymper din värld i hopp om att få ett bättre efter döden. För min egen del försvann den typen av önsketänkande redan i unga år. Vi har det vi har och att inte göra så mycket av det som möjligt är rejält korkat. Det lär du uppleva vid livets slutskede. Rikedom, åtminstone materiell sådan, lockar mig inte alls. Däremot rikedom i vänskap, kärlek, sex, glädje och humor är trevligt och välkommet. Det finns mycket att njuta av här i livet om man bara vågar...
Citera
2013-08-16, 21:20
Medlem
smidigasts avatar
Citat:

Hur kommer det sig att du då är så övertygad om paradiset? Förutom att du läst det i din lilla bok...
Citera
2013-08-16, 22:14
Medlem
MeanMEs avatar
Citat:

Du har rätt, det är helt och hållet fria fantasier att tro på ett liv efter döden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in