2013-08-17, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kn Krok
Förlåt en anatomisk och kinetisk idiot, men vem är det som lyfter runt OP efter bröstskottet så GM kan skjuta igen, perfekt genom ryggraden? Eller är det OP själv som gör piruetten och ställer sig redo för det perfekta skottet?

MVH // Krok

Ponera att det tog 2sek mellan skotten.Du hinner ganska mycket på den tiden.Räkna långsamt t 3 så ser du.Om skytten gick i en halcirkelrörele runt OP,så är det gott om tid.Om dessutom skytten va v.skytt.Först skottet framifrån m v hand,andra skottet bakifrån m h hand så "sparade han ytterligare 0,5sek En vänsterhänt är som regel nästan lika duktig m höger handen
Hans agerande var förmodligen,säkrare skottriktning för att inte ha någon annan i skottriktningen.
Citera
2013-08-17, 00:53
Medlem
Citat:
Förlåt en anatomisk och kinetisk idiot, men vem är det som lyfter runt OP efter bröstskottet så GM kan skjuta igen, perfekt genom ryggraden? Eller är det OP själv som gör piruetten och ställer sig redo för det perfekta skottet?

MVH // Krok

Det är ju naturligtvis LP som lyfter OP och snurrar han ett halvt varv medans hon småpratar lite med gm på ett utländskt språk.

Obs! Detta inlägg är ironiskt menat.
Citera
2013-08-17, 00:54
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Custerson
Jag tror också på detta att händerna flög upp i luften efter andraskottet.
Han hade händerna mot bröstet vid andraskottet.

Så va det nog !

Efter andraskottet ..? Det som sköt av ryggraden och bröt kontakten mellan hjärnan och resten av kroppen ? Kan inte vara möjligt, du måste mena att händerna flög upp i luften efter FÖRSTASKOTTET. Eller hur tänker du ?
Citera
2013-08-17, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Efter andraskottet ..? Det som sköt av ryggraden bröt kontakten mellan hjärnan och resten av kroppen ? Kan inte vara möjligt, du måste mena att händerna flög upp i luften efter FÖRSTASKOTTET. Eller hur tänker du ?
Nej jag menar att efter förstaskottet lyftes händerna mot bröstet. Efter andra skottet när även händerna genomborrades av kulan så lyftes händerna av ren refex.
Citera
2013-08-17, 01:11
Medlem
MBoudines avatar
Citat:

MVH // Krok

Palme är fortfarande på benen efter första skottet i bröstet. Tror han får upp händerna mot bröstet och vänder sig bort från skytten och att denne utan besvär ganska omgående efter det första skottet kan sätta ett till. I ryggen. Att skottet genom ryggraden blev så perfekt som det blev tror jag är mer tur än skicklighet.
Citera
2013-08-17, 01:17
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Nej jag menar att efter förstaskottet lyftes händerna mot bröstet. Efter andra skottet när även händerna genomborrades av kulan så lyftes händerna av ren refex.

Nej, det finns inte en biologisk möjlighet till detta om kopplingen mellan hjärnan och resten av kroppen är bruten i och med att ryggraden är avskjuten. Omöjligt för Palme att röra ett finger efter andra skottet. Han faller till marken som en sten.
Citera
2013-08-17, 01:22
Medlem
Citat:
Nej, det finns inte en biologisk möjlighet till detta om kopplingen mellan hjärnan och resten av kroppen är bruten i och med att ryggraden är avskjuten. Omöjligt för Palme att röra ett finger efter andra skottet. Han faller till marken som en sten.

Något som också är märkligt är att redan i första nyhetssändningen säger man klart och tydligt att OP blev skjuten med 2 skott i bröstet. Snacka om att det ändras senare och det rejält..
Citera
2013-08-17, 01:28
Medlem
Kn Kroks avatar
Citat:
Ponera att det tog 2sek mellan skotten.Du hinner ganska mycket på den tiden.Räkna långsamt t 3 så ser du.Om skytten gick i en halcirkelrörele runt OP,så är det gott om tid.Om dessutom skytten va v.skytt.Först skottet framifrån m v hand,andra skottet bakifrån m h hand så "sparade han ytterligare 0,5sek En vänsterhänt är som regel nästan lika duktig m höger handen
Hans agerande var förmodligen,säkrare skottriktning för att inte ha någon annan i skottriktningen.

Förlåt mig, men jag tror inte att du har utövat dynamiskt skytte med en revolver. Rätta mig om jag har fel!!

MVH // Krok
Citera
2013-08-17, 01:36
Medlem
Citat:

OP hade händerna i brösthöjd när det omedelbart dödande andraskottet kom. Att då händerna far rakt upp i en ren reflex tycker jag är rent naturligt.Om du sett hur stendöda älgar,kor,grisar o hästar sparkar o slår så tycker jag det inte alls är konstigt att armarna far upp i vädret,även om du är stendöd.
Citera
2013-08-17, 01:40
Medlem
Citat:
Förlåt mig, men jag tror inte att du har utövat dynamiskt skytte med en revolver. Rätta mig om jag har fel!!

MVH // Krok
Du har rätt. Dynamiskt skytte med revolver har jag nog missat.
Men jag är en mycket erfaren jägare.
Citera
2013-08-17, 01:44
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
OP hade händerna i brösthöjd när det omedelbart dödande andraskottet kom. Att då händerna far rakt upp i en ren reflex tycker jag är rent naturligt.Om du sett hur stendöda älgar,kor,grisar o hästar sparkar o slår så tycker jag det inte alls är konstigt att armarna far upp i vädret,även om du är stendöd.

Jag har sett en avrättning med svärd (halshuggning) i Saudi och noterade inga händer eller armar som flög upp i luften. Den knästående mannen rörde inte en fena efter hugget. Har dessutom själv huggit huvudet av en höna lagd på en huggkubbe. Hönan inte bara flaxade med vingarna, hon sprang iväg 20-25 meter innan hon låg orörlig. Skillnad på djur och människor tydligen.
Senast redigerad av MBoudine 2013-08-17 kl. 01:47.
Citera
2013-08-17, 01:54
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Något som också är märkligt är att redan i första nyhetssändningen säger man klart och tydligt att OP blev skjuten med 2 skott i bröstet. Snacka om att det ändras senare och det rejält..

Mörkläggningen av Palmemordet drog igång omedelbart, och att inflytelserika krafter både låg bakom mordet och den efterföljande mörkläggningen råder det ingen tvekan om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in