2013-08-16, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Custerson
Ett mycket "diplomatiskt" inlägg,men de som förstår denna taktik förstår också att detta är endast för att söka "fotfäste" för senare desinformation och förbryllelse för att ej komma t en lösning i Palmemordet.

Du slog huvudet på spiken min vän. Palmeutredarna har också kommit med den intelligenta slutsatsen att Lisbeths vittnesmål och till viss del även Morelius är det som gäller oavsett om 10 vittnen säger något helt annat, bara att leva med det tyvär.
Citera
2013-08-16, 23:34
Medlem
MBoudines avatar
[quote=Grandioso|44811007]
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Du behöver ju inte nödvändigtvis visa dig lika tossig i roten som mister Boudine med
sin helt sanslösa och osakliga fixering vid LP och den andra fullständigt verklighetsfrånvända
skiten han gödslar tråden med från tidig morgon till sen natt. Dygn efter dygn i snart två år.

Du har ju inte varit helt främmande för att huvudspåret kan vara rätt trots allt, för du
har skrivit att det inte alls kan uteslutas med CP som gärningsmannen. Det har hänt faktiskt
och det lät hoppingivande vad gäller dig. Sedan har du dock då vänt åter till ett mera låst
ställningstagande och ger kalla handen åt varje tanke på ovan nämnda spår.
Något förvirrande i mina ögon onekligen.

Kan vi till slut vara överens om åtminstone följande grundläggande fakta?

Två skott avlossas.
Det ena dödar OP. Och det träffar bakifrån, mitt i ryggen.
Det andra skottet rispar "bara" mordoffrets maka helt lätt och vållar alltså inga större skador.
Inget skott i något bröst. Absolut inte.

Något möte har inte ägt rum. Mördaren agerar utifrån ett bakhåll och slår till blixtsnabbt
utan att dessförinnan ha yttrat en stavelse till sitt blivande offer eller medföljande makan.

Blodkorvsmannen är inte mottaglig det ringaste för förnuftsargument och obestridlig fakta,
så honom har jag definitivt inte längre något alls hopp om. Han är förlorad.

Vore ju trevligt om man slapp konstatera sammalunda beträffande just dig.

Vare sig du vill det eller inte Grandioso så tror jag att en majoritet svenskar i dag begriper att Lisbet Palme är ett av hindren i vägen för lösningen av Palmemordet.

Edit: No offence Grandioso, men dina så kallade "grundläggande fakta" skulle jag kalla grundläggande svammel ..
Citera
2013-08-16, 23:39
Medlem
Bobo borde ju begripa att han är genomskådad,men arvodet talar sin tydliga roll.
Citera
2013-08-16, 23:40
Medlem
Citat:
Bobo borde ju begripa att han är genomskådad,men arvodet talar sin tydliga roll.

Man tycker ju det men tydligen inte.
Citera
2013-08-16, 23:49
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Grandioso, vad har du att säga om P.north:s inlägg som tar upp all dessa vittnen, menar du på allvar att ALLA har sett helt fel?

Ja, det menar Grandioso helt säkert. I Grandiosos värld kan det bara vara Lisbet Palme som har sett, hört och uppfattat situationen alldeles korrekt.
Citera
2013-08-17, 00:07
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
"Palme sträckte upp händerna på ett konstigt sätt innan han föll ihop" Kan det ha varit händerna han tryckte upp mot bröstet efter att första kulan träffar där?

Kulan som slog av Palmes ryggrad paralyserade honom utan möjlighet att röra så mycket som ett finger. Palme föll handlöst till marken och var stendöd innan han hunnit dit. Detta med viftande händer o dyl. är det yttersta beviset på att den första kulan träffade OP i bröstet, den andra - omedelbart dödande - träffade honom i ryggen, och att Lisbet Palme således inte träffades av någon kula. Ingen alternativ "logik" kan vederlägga detta.
Citera
2013-08-17, 00:20
Medlem
MBoudines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lodbroker
Nja. Kontrakt hit och dit. Men ingen professionell tar väl ett uppdrag med ett i sammanhanget olämpligt vapen, för att någon garanterat att Stockholms poliskår skulle vända andra sidan till. Det verkar liksom orimligt. Och okontrollerbart.

Hade jag fått uppdraget (hypotetiskt och synnerligen otänkbart), vore det lämpligt att ta med en HK P7 M13. Varannat skott 9/39b, vartannat silvertip. Då fixar man skyddsvästar och de runtikring. Och man har kapacitet kvar under flykten.

Gärningsmannen och dennes sällskap togs in till Sverige från utlandet. Jag tror den här gruppen på 3-4 personer hade befunnit sig i Stockholm ganska länge innan attentatet ägde rum (gjordes troligen flera försök innan man fick lämpligt läge och fritt skottfält) för att sondera terrängen och bekanta sig med stadskärnan, dvs Stockholms city. Vapnet var naturligtvis inte GM:s eget, det lånades för uppdraget och återlämnades därefter när GM & Co omedelbart lämnade Sverige efter fullgjort uppdrag. Var det inte en polis som påstod sig ha förlorat ett vapen av något slag ? En revolver ?
Citera
2013-08-17, 00:22
Medlem
Jag tror också på detta att händerna flög upp i luften efter andraskottet.
Han hade händerna mot bröstet vid andraskottet.

Så va det nog !
Citera
2013-08-17, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Gärningsmannen och dennes sällskap togs in till Sverige från utlandet. Jag tror den här gruppen på 3-4 personer hade befunnit sig i Stockholm ganska länge innan attentatet ägde rum (gjordes troligen flera försök innan man fick lämpligt läge och fritt skottfält) för att sondera terrängen och bekanta sig med stadskärnan, dvs Stockholms city. Vapnet var naturligtvis inte GM:s eget, det lånades för uppdraget och återlämnades därefter när GM & Co omedelbart lämnade Sverige efter fullgjort uppdrag. Var det inte en polis som påstod sig ha förlorat ett vapen av något slag ? En revolver ?

Så kan det ha varit. Lokalkännedom bör man ha om man ska genomföra ett mord just där och det verkar GM ha haft.
Citera
2013-08-17, 00:25
Medlem
Citat:
Kulan som slog av Palmes ryggrad paralyserade honom utan möjlighet att röra så mycket som ett finger. Palme föll handlöst till marken och var stendöd innan han hunnit dit. Detta med viftande händer o dyl. är det yttersta beviset på att den första kulan träffade OP i bröstet, den andra - omedelbart dödande - träffade honom i ryggen, och att Lisbet Palme således inte träffades av någon kula. Ingen alternativ "logik" kan vederlägga detta.

Visst är det så, men blodpölen MBoudine, varför är den inte vid Olofs promenadlinje, man ser klart och tydligt var den börjar och rinner neråt mot Sveavägen?
Citera
2013-08-17, 00:26
Medlem
Kn Kroks avatar
Citat:

Förlåt en anatomisk och kinetisk idiot, men vem är det som lyfter runt OP efter bröstskottet så GM kan skjuta igen, perfekt genom ryggraden? Eller är det OP själv som gör piruetten och ställer sig redo för det perfekta skottet?

MVH // Krok
Citera
2013-08-17, 00:27
Medlem
Citat:
Jag tror också på detta att händerna flög upp i luften efter andraskottet.
Han hade händerna mot bröstet vid andraskottet.

Så va det nog !

Alla vittnen hör första skott och ser och hör andra skottet och ser OP falla, att OP står upp efter första skottet är alltså solklart. Frågan är varför han gör det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in