2013-08-16, 21:41
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beow
Ok, Android har ju sina uppenbara fördelar, men givet även begränsningar. Hoppas personligen dock mycket på det operativsystemets framtid. Slut OT.

Har inte själv träffat några av de tre MGM, men har en bekant som har träffat två av dem ett flertal gånger. Enligt denne är DB inte alls någon äventyrslysten hårding eller liknande, utan snarare tvärtom. Enligt samma och enligt mig högst trovärdiga sagesman, är däremot AJ sannolikt en psykopat. Inga direkta nyheter för tråden alltså, men det kan ju ändå förtjäna att omnämnas.

Spekulerar här och nu själv rörande huruvida DB nu har utfört brottsliga handlingar i detta fall (och mycket tyder ju onekligen på det), så är kanske alkoholpåverkan en delförklaring som man inte helt kan bortse ifrån (så här betraktat helt utanför det juridiska). Och i så fall har jag en viss förståelse för att DB - åtminstone för den period han nu upplever, enligt PDF:n - "idagsläget inte alls är glad i alkoholhaltiga drycker". Det sistnämnda skulle jag ärligt och uppriktigt själv kunna instämma i, om jag var i DBs kläder dessa dagar. Och tror nog inte att man behöver ha några myndigheter särdeles i åtanke för det.

Rent hypotetiskt skulle DB o FH ha kunnat varit rädda för AJ. Tänk själv, de vet vad han gjort mot tidigare flickvänner och de har kanske sett honom tappa kontrollen själv någon gång. De blir uppringda och ditkommenderade mitt i natten av en nerblodad AJ som möter upp med kniven i handen i ett kaotiskt tillstånd. Det kan ju faktiskt vara så att de inte vågade annat än lyda, plus att DB känner skuld till AJ i o m resan mm.

Om DB nu är så mjuk o snäll som vissa vill göra gällande, varför erkänner han inte då?
Citera
2013-08-16, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnsgarO
Man kan inte sätta sig in i den förtvivlan och frustration de måste känna över detta tragiska. Önskar man kunde överföra styrka till dem att klara sig igenom och vidare

fadern sörjer, tro inget annat... han ses cyklande förbi dotterns bostad titt som tätt, jag kan inte tro annat än han måste lida nåt så ini helv***, helt klart en tickande bomb.
Citera
2013-08-16, 21:55
Medlem
Herrstorpotatiss avatar
Någon mer än jag som tror att det snart blir livat i luckan vad gäller de 3 häktade amigos? Jag tror att de kommer att lägga varandra till höger och vänster om någon vecka eller två...
Citera
2013-08-16, 21:58
Medlem
Snoovits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sokko
Har aldrig riktigt förstått när misstänkta säger att de är oskyldiga - men om de döms så accepterar de ett visst straff. Pajsaren:

http://minfil.org/Z3Lecab7bb/

Kanske någon som redan har postat de här personutredningarna tidigare? Annars finns det en till.
Tack så mycket, har du en till?
Citera
2013-08-16, 21:58
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck-Finley
fadern sörjer, tro inget annat... han ses cyklande förbi dotterns bostad titt som tätt, jag kan inte tro annat än han måste lida nåt så ini helv***, helt klart en tickande bomb.

så sorgligt! En förälder ska aldrig behöva begrava sitt barn.. När AJ kommer ut om 10 år lär han få gömma sig i Polen permanent.

Har polisen fått ett preliminärt utlåtande efter obduktionen än? Skulle väl kommit idag, eller igår t.o.m.
Citera
2013-08-16, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Rent hypotetiskt skulle DB o FH ha kunnat varit rädda för AJ. Tänk själv, de vet vad han gjort mot tidigare flickvänner och de har kanske sett honom tappa kontrollen själv någon gång. De blir uppringda och ditkommenderade mitt i natten av en nerblodad AJ som möter upp med kniven i handen i ett kaotiskt tillstånd. Det kan ju faktiskt vara så att de inte vågade annat än lyda, plus att DB känner skuld till AJ i o m resan mm.

Om DB nu är så mjuk o snäll som vissa vill göra gällande, varför erkänner han inte då?

Är precis lika frågande som du verkar vara i detta hänseende (fetmarkerad fråga) och kommer för första gången i mitt liv att lusläsa ett FUP när det väl kommit ut på CD.

Uttrycken "ditkommenderade", "möter upp", "kniven", "lyda" är dock dina. Vi som lever när nämnda FUP väl har släppts får nog tillfälle att se hur nära vi var i våra respektive spekulationer. Knappast tidigare än så, tror jag.
Citera
2013-08-16, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chuck-Finley

Är helt säker på det, känner honom inte alls dock, har bara pratat ett par ggr med honom för jättelängesen. Uppfattade honom som trevlig då, hoppas inte hatet tar över för någon av de anhöriga, att de riktar den kraften mot de två barnen istället. Men jag har också förståelse för att man skulle vilja ta saken i egna händer även om det sällan eller snarare aldrig blir bra i slutänden.
Citera
2013-08-16, 22:07
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
så sorgligt! En förälder ska aldrig behöva begrava sitt barn.. När AJ kommer ut om 10 år lär han få gömma sig i Polen permanent.

Har polisen fått ett preliminärt utlåtande efter obduktionen än? Skulle väl kommit idag, eller igår t.o.m.
Sveriges Radio Väst: Fortfarande inga svar om hur 23-åringen mördats
Citat:
Samtidigt som häktningsförhandlingarna med 36-åringen som misstänks ha mördat den 23-åriga tvåbarnsmamman i Trollhättan pågår också obduktionen av offret. Polisen hoppas på svar om hur kvinnan bragts om livet.

Än så länge verkar obduktionen inte ha gett något meddelar kriminalkommissarie Thord Haraldsson till P4 Väst.

– Vi har fått vissa delar bara, men inte något slutligt besked.

Vet ni hur kvinnan bragdes om livet?

– Jag vet det inte idag, jag har inte fått någor slutligt om det
Citera
2013-08-16, 22:12
Medlem
MrsLibras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Tack! Man undrar ju då om det är så svårt att se dödsorsaken? Blödarsjukan i kombination med allt blod som fanns i lgh borde väl vara tillräcklig dödsorsak? Eller så vill de inte släppa info till media än.
Senast redigerad av MrsLibra 2013-08-16 kl. 22:14.
Citera
2013-08-16, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel

Någon som vet om de anhöriga får reda på hur hon bragts om livet först? Känns som om det skulle vara det mest rätta så de slipper läsa det på nätet eller tidningen, är ju ett trauma i sig.
Citera
2013-08-16, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peacean
Polisen kanske prioriterade andra anhöriga före honom...?

Jag läste någonstans i tråden att en polis var hos mamman hela natten, så det verkar så.
Citera
2013-08-16, 22:18
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beow
Är precis lika frågande som du verkar vara i detta hänseende (fetmarkerad fråga) och kommer för första gången i mitt liv att lusläsa ett FUP när det väl kommit ut på CD.

Uttrycken "ditkommenderade", "möter upp", "kniven", "lyda" är dock dina. Vi som lever när nämnda FUP väl har släppts får nog tillfälle att se hur nära vi var i våra respektive spekulationer. Knappast tidigare än så, tror jag.

Observera att det var helt hypotetiskt, jag själv tror inte att de är särskilt oskyldiga. Vi kommer nog att få reda på tids nog, du är knappast ensam om att vilja läsa FUP:en kan jag säga.

Tänkte just efterlysa DB-försvaret och fråga varför han inte erkänner om han nu är så snäll men så kom jag på att de ju anser honom vara oskyldig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in