2013-08-16, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det allra mesta kommer du att kunna läsa i FUP, som kommer vid åtal. Rättegången startar strax efteråt.

Hur får man tag på FUP? Via Tingsrätt eller? Behöver den beställas i förväg?
Citera
2013-08-16, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det allra mesta kommer du att kunna läsa i FUP, som kommer vid åtal. Rättegången startar strax efteråt.
När "släpps" FUP? så snart dom kan? Liksom, kan det släppas rätt tidigt sen kan det ta lång tid, 2014? som nämndes tidigare innan själva rättegången startar.
Citera
2013-08-16, 13:53
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidnaNavi
Hur får man tag på FUP? Via Tingsrätt eller? Behöver den beställas i förväg?
Du köper den från TR, rakt över disk eller beställer och betalar mot faktura. Priset varierar med storlek, ofta 2 kr sida. Räkna med ca 2000 sidor. Har du tur kan du få den på CD, 120-150 kr/styck, förhoppningsvis bara en.
Citera
2013-08-16, 13:54
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildHemulen
När "släpps" FUP? så snart dom kan? Liksom, kan det släppas rätt tidigt sen kan det ta lång tid, 2014? som nämndes tidigare innan själva rättegången startar.
Som sagt, den släpps strax före rättegång, när åtal väcks.
Citera
2013-08-16, 13:55
Medlem
Den han hälsade på i Polen är antagligen densamma som stödjer honom på hans fb-inlägg. Den personen är även vän med Pajjasen och Bubb*...nazzegris...

Och så frågar jag igen; HUR TAR FLICKVÄNNEN TILL FH DETTA? Stödjer hon honom eller har hon sagt Hej då? Någon borde ju veta och kunna berätta, tycker man...
Citera
2013-08-16, 14:04
Medlem
bittermandels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VildHemulen
Hoppas inte jag missat ngt trots jag läst alla sidor i denna tråd, så min frågeställning som novis:

Alla svar som kommer fram i fallet, när får allmänheten/ vi Flashbackáre reda på det, är det allmän handling? Kommer det till kännedom före eller i rättegång? T;ex.:

¤ Vad som framkommer av obduktion.
¤ Bevis och fynd på dumpningsplats (fan vad grymt det låter, "dumpningsplats", fäller en tår, R:I:P klippet på YOUTUBE berörde mig sååå mycket).
¤ Brandplatsen, kläderna där osv.
¤ Den uppbrända bilen
¤ Vad man vet som skett i hennes lgh.

P.s I dagens N.L.T. stod det citat " I skogen har kvinnans kläder och andra tillhörigheter eldats upp. Därefter har bilen körts till Hunneberg, där den eldats upp för att få alla spår skulle försvinna" slut citat.D.s

Vad för klipp? Kan du länka?
Citera
2013-08-16, 14:19
Medlem
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article17306864.ab

"Åtal måste väckas om två veckor, men enligt åklagaren kommer det dröja ytterligare.

– Vi kommer inte att vara färdiga då, det är en mycket omfattande utredning. Hittills har vi hört någonstans mellan 400-500 personer, säger Per-Erik Ri*sell.

Att rätten denna gång beslutade att inte släppa 36-åringen menar Ri*sell är ett logiskt beslut eftersom han tycker att bevisningen är starkare.

De uppgifter som mannen lämnade i ett tidigt skede skiljer sig åt från det som kom fram i gårdagens förhör."

Verkar som om det kommer dröja ett tag. Du har nog rätt Quarrel, blir först -14
Citera
2013-08-16, 14:20
Medlem
Bilden som cirkulerat här i tråden återfinns i media nu

http://ttela.se/nyheter/regionalt/1.2294070-namndeman-poserar-pa-vapenbilden
Citera
2013-08-16, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mypenisatrap
Då är den polska solbrännan ett minne blott.
Jag tror inte DB/FH kommer bryta ihop formellt & erkänna, men på insidan måste di vara helt uppgivna inför faktumet att ens bäste vän försätter dig i en sådan här situation.
Efter ett par månader utan att träffa någon som man känner, mer än präst/advokat & FHL.
Sicken ågren jag hade fått; tänk om man inte hade svarat på samtalet, eller tänk om jag bara lagt på, eller sagt att jag är för full för att köra, eller köra ner i ett dike, eller...
...så många möjligheter och jag valde den som fick mig bakom galler.

Det är det som gör fallet så exceptionellt. Mördare finns det gott om men att ringa kompisar för att röja undan en kropp och bevis? Vilka kompisar ställer upp på det om man nu inte tillhör den organiserade brottsligheten? DB och AJ verkar ha någon form av symbiotiskt förhållande, ungefär som Piff och Puff, så för honom kan det vara svårt att bara lämna när fakta presenterades. FH däremot kanske drog på en gång när han förstod vad som hänt. Jag vet inte. Piff och Puff, javisst, men en person som inte har den relationen bör ju dra fortare än kvickt. ( Mina små försök att förstå det ofattbara. Inget att hetsa upp sig över).
Citera
2013-08-16, 14:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bus-i-mitt-hus
Varför ska misstanken vara lägre denna förhandling än den förra när han blev på sannolika skäl häktad i sin frånvaro?

Nja, de bör ha mer på fötterna än vi på fb vet om. TH har ju sagt att bevisläget stärkts och vrf skulle bevisläget minskat?
De, (ÅK) har väl ingen skyldighet att lämna mer än nödvändig bevisning för fortsatt häktning.
Han kommer sitta i Uddevalla häktet ett tag till.
De behöver påvisa skäl för fortsatt häktning.
Dom skälen kan vara desamma som häktesförhandlingen innan.
Citera
2013-08-16, 14:43
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTXn666
http://www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article17306864.ab

"Åtal måste väckas om två veckor, men enligt åklagaren kommer det dröja ytterligare.

– Vi kommer inte att vara färdiga då, det är en mycket omfattande utredning. Hittills har vi hört någonstans mellan 400-500 personer, säger Per-Erik Ri*sell.

Att rätten denna gång beslutade att inte släppa 36-åringen menar Ri*sell är ett logiskt beslut eftersom han tycker att bevisningen är starkare.

De uppgifter som mannen lämnade i ett tidigt skede skiljer sig åt från det som kom fram i gårdagens förhör."

Verkar som om det kommer dröja ett tag. Du har nog rätt Quarrel, blir först -14

Om intensiteten i denna tråd fortsätter i samma takt som hittills kan vi således se fram mot ytterligare ca 60000 inlägg
Citera
2013-08-16, 15:07
Medlem
existentens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTXn666
500 personer i förhör i en utredning av den här typen av mord måste vara extremt mycket? Jag förstår att det blir en hel del släktingar och kompisar som hörs, men 500 pers!

Även om man tar de 25 närmaste släktingarna och vännerna till de fyra huvudpersonerna i utredningen har man bara hört 100 pers. Vittnen ska ju knappt finnas några, men om vi ändå tar vittnen, människor som gjort fynd av olika slag och grannar kring fyndplatser och förmodade transportvägar blir det kanske 100 pers till? Och då är vi fortfarande inte halvvägs.

Vilka är alla dessa människor som hörts?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in