2013-08-16, 19:35
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beow
Högerklicka på "Ladda ner filen". Klicka sedan på "Spara mål som..." i rullgardinsmenyn.
Jo. Det gick bra i datorn
Jag satt på androiden och var tvungen att lägga in adobe reader istället för min vanliga pdf läsare som inte nappade på den sidan.

Jag förvånar mig lite över att han inte skulle gilla alkohol enligt utredningen?
Kan det vara ett strategidrag för att han super för mycket och inte vill avslöja det för myndigheterna?
Senast redigerad av Tomato 2013-08-16 kl. 19:37.
Citera
2013-08-16, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
En hel del av detta är dock redan gjort. Polisen har redan haft 1,5 månader på sig att förhöra vittnen osv. Men vi får se.
Sant som du säger, men nu får kanske många gås igenom igen, tack vare AJ:s nya och motsägande svaromål. Många vittnesmål måste sättas i ny dager, med nya perspektiv.
Citera
2013-08-16, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magneticsystem
De har förhört alla som bor i vårt område, både vuxna och barn.. har inte alla varit hemma så har de återkommit. Det bor en del folk här på Bäckelyckan

Mig har de inte förhört, med området menas kanske bara de närmaste trappuppgångarna? Jag jobbar dagtid men är oftast hemma på kvällarna och har inte sett en polisbil i närheten av just min trappuppgång lite högre upp på gatan.
Citera
2013-08-16, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Men DB var väl inne i ett likgiltigt stadie efter dödsfallen i familjen och kan ha utfört ajaj´s befallningar i dvala typ, FH tolkar jag som minst är van vid blodspillan och han grät när han häktades för han insåg väl vilken skitpresent ajaj gett han. FH tror jag lämnar in handduken först ev att DB kommer efter då han inser att ajaj inte är värd att sitta inne för. Mest tror jag dock att ajaj inte informerat dem tydligt vad som väntade dem...
Om DB har ngt förstånd att dras med borde han, om ngn, fatta och visa att han lider med I*a´s nära och kära och förklara vad som hänt. Hans släktingar blev ju inte ens mördade....
Citera
2013-08-16, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnsgarO
Mig har de inte förhört, med området menas kanske bara de närmaste trappuppgångarna? Jag jobbar dagtid men är oftast hemma på kvällarna och har inte sett en polisbil i närheten av just min trappuppgång lite högre upp på gatan.

Jag vet att de varit på vallmovägen 1,3 och iaf på Ö.Margaretavägen åtminstone till nr 66. Jag jobbar också dagtid men bor mycket nära b.o så hos mig var dem snabbt. Kvinnan som var här sa att de betade av lista över de boende och återkom ifall dem inte var hemma. En annan bekant/granne blev t.om uppringd, då de var bortresta vid dörrknackningen de fick lämna vittnesmål över telefon.
Citera
2013-08-16, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magneticsystem
Jag vet att de varit på vallmovägen 1,3 och iaf på Ö.Margaretavägen åtminstone till nr 66. Jag jobbar också dagtid men bor mycket nära b.o så hos mig var dem snabbt. Kvinnan som var här sa att de betade av lista över de boende och återkom ifall dem inte var hemma. En annan bekant/granne blev t.om uppringd, då de var bortresta vid dörrknackningen de fick lämna vittnesmål över telefon.

Ok, men här har de inte varit och jag har t ex full uppsikt över den tidigare omtalade cykelvägen så hela området är det iaf inte. Spelar iofs ingen roll i mitt fall eftersom jag sov gott till åtminstone 8 -8,30. Insåg inte att något hänt förrän jag senare svängde in på gatan och möttes av synen av alla polisbilar som var här då. Och hade jag sett något hade jag givetvis tagit kontakt själv. De har väl dragit gränsen precis vid mig då, någonstans måste de väl ge sig.
Citera
2013-08-16, 20:24
Medlem

Oavsett utgång kommer förmodligen AJ —och eventuellt andra— att hålla DB ansvarig, i efterhand. Om olaga vapeninnehav http://postimg.org/image/o5vmotefh är en av åtalspunkterna kommer nog den första tiden i frihet att kännas en smula otrygg för DB. Tragiskt som ett grekiskt drama.
Citera
2013-08-16, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jo. Det gick bra i datorn
Jag satt på androiden och var tvungen att lägga in adobe reader istället för min vanliga pdf läsare som inte nappade på den sidan.

Jag förvånar mig lite över att han inte skulle gilla alkohol enligt utredningen?
Kan det vara ett strategidrag för att han super för mycket och inte vill avslöja det för myndigheterna?

Ok, Android har ju sina uppenbara fördelar, men givet även begränsningar. Hoppas personligen dock mycket på det operativsystemets framtid. Slut OT.

Har inte själv träffat några av de tre MGM, men har en bekant som har träffat två av dem ett flertal gånger. Enligt denne är DB inte alls någon äventyrslysten hårding eller liknande, utan snarare tvärtom. Enligt samma och enligt mig högst trovärdiga sagesman, är däremot AJ sannolikt en psykopat. Inga direkta nyheter för tråden alltså, men det kan ju ändå förtjäna att omnämnas.

Spekulerar här och nu själv rörande huruvida DB nu har utfört brottsliga handlingar i detta fall (och mycket tyder ju onekligen på det), så är kanske alkoholpåverkan en delförklaring som man inte helt kan bortse ifrån (så här betraktat helt utanför det juridiska). Och i så fall har jag en viss förståelse för att DB - åtminstone för den period han nu upplever, enligt PDF:n - "idagsläget inte alls är glad i alkoholhaltiga drycker". Det sistnämnda skulle jag ärligt och uppriktigt själv kunna instämma i, om jag var i DBs kläder dessa dagar. Och tror nog inte att man behöver ha några myndigheter särdeles i åtanke för det.
Citera
2013-08-16, 21:25
Medlem
Peaceans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
I*as far fick nyheten om fyndet genom media. Inte genom polisen.

Jag skulle betrakta en Far som nära anhörig.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article17267432.ab

Polisen kanske prioriterade andra anhöriga före honom...?
Citera
2013-08-16, 21:27
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
I det fallet var det ett under att det alls gick till åtal, eftersom en kropp saknades. Åtta månader var i det fallet en kort tid.
Åtalet väcktes två veckor efter att SKL var klart. Tidsrymden berodde inte på styrkan i åtalet. SKL kan ta lika lång tid på sig i det här fallet. Fyndet + sju månader = 2014.
Citera
2013-08-16, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Storhandlarn
En tanke jag vill skänka till anhöriga och bekanta till kvinnan. Hoppas på att er älskade dotter, mor och vän får upprättelse.

Man kan inte sätta sig in i den förtvivlan och frustration de måste känna över detta tragiska. Önskar man kunde överföra styrka till dem att klara sig igenom och vidare
Citera
2013-08-16, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VildHemulen
Hade inte FH´s flickvän uppgett till polis? att FH vart hos henne hela natten när I*a mördades
Har även läst här på fb att FH och DB spenderade natten i DB`s hus efter mordet.

En av anledningarna till att jag undrar...det är alldeles för tyst om henne. Någon här borde ju veta något??

Skulle bli tacksam över om pdf ang FH också lades ut

TB åker nog snart in på förhör igen...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in