2013-08-16, 16:31
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enkel-Man
Egentligen nu när jag tänker på det accepterar många av dessa människor också mord och misshandel genom abort och en minoritet av de som utvecklats mest i sin tro på ateism efterfödsel abort och mord på de som inte är mänskliga nog. några bra exempel på fullbordade ateister är Adolf Hitler och Joseph Stalin och Kim jong-Un då de alla inte bara hade en stark tro på evolutionsteorin utan också dödade i dess namn.

Hitler, Stalin och Kim Jong-Un dödade i evolutionsteorins namn? HAHAAHAAHAHAH. Somna om.

Hitler hänvisade ofta till gud för övrigt.
Citera
2013-08-16, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfaaan
Gör om gör rätt, framför allt när det kommer till Adolf.
Adolf Hitler sa att han var Katolik. och? Det betyder ingenting om han inte visar det i sina handlingar.
Citera
2013-08-16, 16:37
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Även om de mot förmodan inte utnyttjas för sex så undrar man:

a) arbetar de under slavliknande förhållanden, eller

b) är det "bara" fråga om barnarbete

Samma fråga kan ställas om Hourerna, de genomskinliga, vackra storbystade kvinnor som varje man tilldelades ett okänt antal.

Där fick vi dock svaret att de var "skapade av Gud i detta syfte", så jag antar att samma ursäkt gäller för barnarbetarna.
Citera
2013-08-16, 16:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Seriöst alltså, vad är det fel på er?

Att ha pojktjänare har inget med sex att göra! Är det så svårt att förstå?

Att vara bög har ingenting med sex att göra! Är det så svårt att förstå?
Man KAN ha sex, men man MÅSTE inte...

Det finns säkert många slavägare som aldrig utnyttjar sina slavar samtidigt som det även finns många slavägare som utnyttjar slavarna regelbundet.
Om Bacha Bazi inte hade resulterat i barnsexhandel i afghanistan så hade ju troligtvis ingen i väst ens känt till fenomenet idag.

Men alltså, man behöver inte våldta någon för att det skall vara ett övergrepp. Det är ett övergrepp att ö.h.t HA en pojktjänare.
Småpojkar skall gå i skolan och tillåtas vara barn, leka och ha kul. Inte servera te och dansa för medelålders pedofiler.
Citera
2013-08-16, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Det finns säkert många slavägare som aldrig utnyttjar sina slavar samtidigt som det även finns många slavägare som utnyttjar slavarna regelbundet.

Att ens ha slavar tycker de flesta nog är att utnyttja.

Citat:
Att ha pojktjänare har inget med sex att göra! Är det så svårt att förstå?

Citat:
Att vara bög har ingenting med sex att göra! Är det så svårt att förstå?
Man KAN ha sex, men man MÅSTE inte...

Jag förstår inte varför du tänker på sex när du tänker "tjänare". Men du tycker att det är konstigt att vi tänker på sex när vi tänker på den sexuella läggningen homosexuell. Det har visst med sex och göra, det är faktiskt det enda det har och göra med.
Senast redigerad av Enkel-Man 2013-08-16 kl. 17:12.
Citera
2013-08-16, 17:13
Medlem
proconsuls avatar
Citat:
Du är ju fullständigt korkad.

Att bara göra ett personangrepp utan att bemöta sakfrågan i inlägget måste anses som mer än korkat.
Citera
2013-08-16, 17:13
Medlem
BlackJewels avatar
Sant, att vi vet för lite om slaverisystemet, man får för mycket underhållning och ibland för lite fakta, men idag är det iaf Saudiarabien som tömmer bl.a den indiska kontinentens stackars liv, att fullständigt utmärglas, och deras dollargrin är lika breda som de alltid varit, äta dricka och vara nöjd ty sånt är livet.

Och det skulle vara islam när det är som bäst? sämst? lite lagom? och "reformerat? Vad nu islam egentligen är, ingen verkar veta.
Citera
2013-08-16, 17:21
Bannlyst
Citat:
Du är ju fullständigt korkad.

And YOU are a fucking LIAR!!!

Du sade ju att jag var på din ignorelista och sen går du och svarar på något jag skriver ändå?!?!?

Sluta ljug, din falska och äckliga mussla!!
Citera
2013-08-16, 17:25
Medlem
smidigasts avatar
Citat:
Egentligen nu när jag tänker på det accepterar många av dessa människor också mord och misshandel genom abort och en minoritet av de som utvecklats mest i sin tro på ateism efterfödsel abort och mord på de som inte är mänskliga nog. några bra exempel på fullbordade ateister är Adolf Hitler och Joseph Stalin och Kim jong-Un då de alla inte bara hade en stark tro på evolutionsteorin utan också dödade i dess namn.
Då tycker jag att du ska tänka lite till... Adolf var faktiskt katolik och det finns väl ingen anledning att ifrågasätta det om du inte anser att katoliker är särskilt fromma av sig. Stalin gick i kyrkoskola och studerade därefter för att bli ortodox präst hemma i Georgien. Så han var väl fostrad in i religionens dogmer kan man väl misstänka och de kom säkert väl till hands senare i livet. Lille Kim kanske inte är religiös i traditionell mening men Nordkorea är nog att betrakta som en nekrokrati och den kult man bygger upp kring Kim Il Sung ligger bra nära religiös dyrkan och man ger både honom och hans söner nästan gudomliga egenskaper.

Vad har evolutionsteorin med dödandet att göra? Vem i världshistorien har dödat i dess namn? Och på vilket sett anser du att evolutionsteorin stör dina religiösa funderingar förutom att den talar mot incestteorin.
Citera
2013-08-16, 17:27
Bannlyst
Citat:
Att ens ha slavar tycker de flesta nog är att utnyttja.

Jo, det tycker jag med, men Thunderman tycker inte det.

Citat:
Jag förstår inte varför du tänker på sex när du tänker "tjänare".

Vad skall man annars med en tjänare till i himlen?
Mat behöver man ju inte där och inte saker heller .. Kvar är den egna njutningen.

För övrigt kan man ju fråga sig varför 100 oskulder skall vänta på självmordsbombare i himlen om de nu ändå inte tänker på sex?
Citera
2013-08-16, 17:27
Medlem
BlackJewels avatar
[quote=Enkel-Man|44807667]
Citat:
Egentligen nu när jag tänker på det accepterar många av dessa människor också mord och misshandel genom abort
Det är ett icke-argument utan sammanhang, det är du som är fientlig genom sådan retorik, är du nyvaken? Har några månader kvar till någon slutkurs eller ?

Citat:
några bra exempel på fullbordade ateister
Vad skulle "fullbordade ateister" betyda i din värld då? Är det sektens normer du har som normaliseringsparameter?

Citat:
är Adolf Hitler och Joseph Stalin och Kim jong-Un
De tre är alltså inte på ngt sätt jämförelse- eller några slags råmodeller, om du trodde.

Nazism/stalinism m.m är således inte ekvivalent med ateism.

Remember. Eller repetera de skrala kunskaperna.

Citat:
då de alla inte bara hade en stark tro på evolutionsteorin utan också dödade i dess namn
Läs färdigt grundskolan ÅTMINSTONDE, eller nyktra.. vilka luckor.
Senast redigerad av BlackJewel 2013-08-16 kl. 17:54.
Citera
2013-08-16, 17:29
Medlem
Citat:
Vad skall man annars med en tjänare till i himlen?
Mat behöver man ju inte där och inte saker heller .. Kvar är den egna njutningen.

För övrigt kan man ju fråga sig varför 100 oskulder skall vänta på självmordsbombare i himlen om de nu ändå inte tänker på sex?
Jo då, man kan nog äta hur mycket man vill och ha hur mycket saker som helst, och "njuta" av hur många oskulder man vill!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in