2013-08-16, 16:29
Medlem
nattekniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Lisbeth Palme säger så på natten tror jag det. Ända fram i rättegångarna finns den långe mannen i beigt ca 30meter norrut på sveavägen med, han stämmer in rätt väl på den långe från västerlånggatan. PU verkar inte lagt två strå i kors för att identifiera denne. Ex får inte Stig Engström en enda fråga om den långe som han nästan borde krockat enligt Skandia utloggning.
LP nämner också att hon direkt efter skotten är osäker på om dom kommer från långt håll eller nära inpå.

Tror det är honom LP har i tankarna när hon pratar med Åke Rimborn och Gösta Welander om två gärningsmän på mordnatten. Ulf Dahlsten och andra regeringsföreträdare måste vetat detta på mordnatten. Att dom inte skulle förhöra sig om hur många gärningsmän Lisbeth tror sig ha sett stämmer inte med både Ingvar Carlsson och Kjell-Olof Feldt bestörtning över uteblivet livvaktsskydd och ev kupplaner under mordnatten.

Åke Rimborn är en av de poliser som agerar snabbt och föredömligt under mordnatten. Han tar sig utan dröjsmål till Sabbatsberg, ordnar med polisbevakningen och lyckas upprätta ett förtroende med den chockade LP. Hon vill uttryckligen tala med ÅR, ingen annan polis, förutom SÄPO, som skiter i att ta sig till SABB. Rimborn hinner också med att ta sig till SBC briefa Sven-Åke Hjälmroth + en SÄPOGUBBE ocg sedan skriva ut RIKSLARMET. Utifrån ovanstående finns inget som talar för att ÅR skulle missförstå LP om något så väsentligt som antalet GM.
ÅR stöds också i sak av Gösta Welander som fått samma info från LP.

Jag tror att konspiratörena drar i trådarna under lördagsmorgonen. Hur Hans Holmer fullständigt kan ignorera huvudvittnet LP är ofattbart. Han kommer till SBC 1050 och är redan 1200 beredd att förkasta nattens rikslarm. HH har själv angivit att han saknade komradio i bilen och således inte kunde ha kontakt med SBC under bilresan från Borlänge.

Jag trpr LP manipuleras genom att hon får klart för sig att man skiter i vad hon sagt under natten. Den långe i beigt som hon talat om trollas bort. Med sin envishet och övertro på sin egen förmåga är LP ett ganska lätt byte. Finns möjligheten att hon utsatts för någon form av press under morgontimmarna men med tanke på hennes framtida handlande är det inte det mest troliga.

Till Jurkomm berättar ÅR om nattens händelser och han står fast vid sina åsikter. För detta får han mycket skit och beläggs medmunkavle av PU genom Ingvar Eriksson. Genom att tiga har han räddat en framgångsrik poliskarriär. Men han har aldrig ändrat sig på punkten om två gärningsmän. Pressen på ÅR gör mig heligt förbannad, den för tankarna till ett annat samhällssystem på andra sidan östersjön.
Tack för ett bra föredömligt svar.
Citera
2013-08-16, 16:53
Medlem
ieshos avatar
Jag tror också på sosseinblandning och en del sossar har ju nämnts i tråden. Jag tror att det fanns de på Rosenbad som lämnade info om OP och som utövade inflytande på order ifrån konspiratörerna. Men som en händelse som liknar en tanke, så nämns inga borgerliga politiker i sammanhanget - utom att jag då nämnt Ingr*d E*ken, moderat statssekreterare.
Citera
2013-08-16, 17:31
Medlem
Citat:
Lisbeth Palme säger så på natten tror jag det. Ända fram i rättegångarna finns den långe mannen i beigt ca 30meter norrut på sveavägen med, han stämmer in rätt väl på den långe från västerlånggatan. PU verkar inte lagt två strå i kors för att identifiera denne. Ex får inte Stig Engström en enda fråga om den långe som han nästan borde krockat enligt Skandia utloggning.
LP nämner också att hon direkt efter skotten är osäker på om dom kommer från långt håll eller nära inpå.

Tror det är honom LP har i tankarna när hon pratar med Åke Rimborn och Gösta Welander om två gärningsmän på mordnatten. Ulf Dahlsten och andra regeringsföreträdare måste vetat detta på mordnatten. Att dom inte skulle förhöra sig om hur många gärningsmän Lisbeth tror sig ha sett stämmer inte med både Ingvar Carlsson och Kjell-Olof Feldt bestörtning över uteblivet livvaktsskydd och ev kupplaner under mordnatten.

Åke Rimborn är en av de poliser som agerar snabbt och föredömligt under mordnatten. Han tar sig utan dröjsmål till Sabbatsberg, ordnar med polisbevakningen och lyckas upprätta ett förtroende med den chockade LP. Hon vill uttryckligen tala med ÅR, ingen annan polis, förutom SÄPO, som skiter i att ta sig till SABB. Rimborn hinner också med att ta sig till SBC briefa Sven-Åke Hjälmroth + en SÄPOGUBBE ocg sedan skriva ut RIKSLARMET. Utifrån ovanstående finns inget som talar för att ÅR skulle missförstå LP om något så väsentligt som antalet GM.
ÅR stöds också i sak av Gösta Welander som fått samma info från LP.

Jag tror att konspiratörena drar i trådarna under lördagsmorgonen. Hur Hans Holmer fullständigt kan ignorera huvudvittnet LP är ofattbart. Han kommer till SBC 1050 och är redan 1200 beredd att förkasta nattens rikslarm. HH har själv angivit att han saknade komradio i bilen och således inte kunde ha kontakt med SBC under bilresan från Borlänge.

Jag trpr LP manipuleras genom att hon får klart för sig att man skiter i vad hon sagt under natten. Den långe i beigt som hon talat om trollas bort. Med sin envishet och övertro på sin egen förmåga är LP ett ganska lätt byte. Finns möjligheten att hon utsatts för någon form av press under morgontimmarna men med tanke på hennes framtida handlande är det inte det mest troliga.

Till Jurkomm berättar ÅR om nattens händelser och han står fast vid sina åsikter. För detta får han mycket skit och beläggs medmunkavle av PU genom Ingvar Eriksson. Genom att tiga har han räddat en framgångsrik poliskarriär. Men han har aldrig ändrat sig på punkten om två gärningsmän. Pressen på ÅR gör mig heligt förbannad, den för tankarna till ett annat samhällssystem på andra sidan östersjön.

Har du några tankar om Säpo:s agerande och T*mm* L*ndstr*m:s agerande den närmaste tiden efter mordet?
Fråga 2: Finns det någon som kan förklara för mig hur Ebbe C kunde komma med i spelet? Det känns ju precis som han bara åkte dit och klev in likadant när man hälsar på en nära bekant.
Citera
2013-08-16, 17:59
Medlem
[quote=Grandioso]
Lite mera ur Holmérs bok "Olof Palme är skjuten"

"På Sabbatsbergs sjukhus tar polisen till vara persedlar från Olof och Lisbet Palme,
som kan vara till gagn vid den tekniska undersökningen. Svart ytterrock, blågrå kavaj,
blågrå skjorta, slips, vit stickad halsduk, grå långbyxor, pälsmössa och läderstövlar från
Olof Palme. Brun mockapäls, t-shirt, stickad kofta och halsduk från Lisbet Palme.

Kläderna sänds till Bundeskriminalamt i Wiesbaden för undersökning av skottspåren.
Den 23 april kommer det välrenommerade laboratoriets yttrande.
Mördaren har skjutit Olof Palme på 10 - 30 cm håll och mot Lisbet Palme från ett avstånd
på mellan 70 och 100 cm.

Den döda kroppen efter Olof Palme obduceras den 1 mars på Statens rättsläkarstation i
Solna av överläkaren Milan Valverius, tf professorn Kari Ormstad och docenten Johan Rajs.
Obduktionen tar sju timmar. Kulan har träffat mitt i ryggen mellan skulderbladen och
har gått in 140 cm ovanför en tänkt linje genom högra hälen och har lämnat kroppen
136 - 138 cm ovanför samma linje.
Skottkanalen går något uppifrån - nedåt i 10 - 15 graders vinkel och med någon dragning
från höger till vänster. Projektilen har krossat 5:e bröstkotan och har slitit sönder
luftstrupen och stora kroppspulsådern. Efter att ha passerat kotpelaren har kulan vänt
sig på tvären och i den positionen lämnat kroppen. Den har då sprängt bröstbenet.

Olof Palme har avlidit till följd av inre och yttre blödning efter sönderslitning av stora
kroppspulsådern och luftstrupen med massiv inandning av blod i båda lungorna.
Döden har varit ögonblicklig."

Citat:
Ursprungligen postat av MBoudine
Det är en korrekt beskrivning av skadorna som vållades av den andra, dödande kulan, men undviker att beskriva den första som träffade Palme framifrån, i bröstet. Det är den officiella beskrivningen av händelseförloppet, en del av verkligheten för att tjäna ett syfte, men berättar inte hela sanningen. Det är av den anledningen, det bakomliggande syftet, som vissa delar av obduktionsprotokollet är sekretessbelagt. Tro inte för ett ögonblick att makthavarna 1986 saknade möjlighet att påverka innehållet i ett obduktionsprotokoll som del i en mörkläggning av ett statsministermord.
Ditt konspirationsvansinne känner ju inga gränser! Du är ju ett klart fall för mentalvården!

Här obduceras alltså Olof Palme DAGEN EFTER MORDET av tre hastigt och väl slumpvis inkallade obducenter, men som tydligen enligt ditt konstaterande, hastigt lyckats sammansvära sig om att endast ett skott träffat Olof Palme. De lämnar ett obduktionsutlåtande om detta.

Vidare lämnade Lisbet Palme "Brun mockapäls, t-shirt, stickad kofta och halsduk" till kriminalteknikerna efter sig på sjukhuset och säkert har man då kunnat konstatera den lindriga skadan på ryggen.

Du borde skämmas. skämmas, skämmas för dina ständiga och sjukliga lögner och detta hundrafalt!!! Fy fan! Också detta hundrafalt!
Senast redigerad av Babord 2013-08-16 kl. 18:17.
Citera
2013-08-16, 18:20
Medlem
[quote=Babord|44808960]
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso

Lite mera ur Holmérs bok "Olof Palme är skjuten"

"På Sabbatsbergs sjukhus tar polisen till vara persedlar från Olof och Lisbet Palme,
som kan vara till gagn vid den tekniska undersökningen. Svart ytterrock, blågrå kavaj,
blågrå skjorta, slips, vit stickad halsduk, grå långbyxor, pälsmössa och läderstövlar från
Olof Palme. Brun mockapäls, t-shirt, stickad kofta och halsduk från Lisbet Palme.

Kläderna sänds till Bundeskriminalamt i Wiesbaden för undersökning av skottspåren.
Den 23 april kommer det välrenommerade laboratoriets yttrande.
Mördaren har skjutit Olof Palme på 10 - 30 cm håll och mot Lisbet Palme från ett avstånd
på mellan 70 och 100 cm.

Den döda kroppen efter Olof Palme obduceras den 1 mars på Statens rättsläkarstation i
Solna av överläkaren Milan Valverius, tf professorn Kari Ormstad och docenten Johan Rajs.
Obduktionen tar sju timmar. Kulan har träffat mitt i ryggen mellan skulderbladen och
har gått in 140 cm ovanför en tänkt linje genom högra hälen och har lämnat kroppen
136 - 138 cm ovanför samma linje.
Skottkanalen går något uppifrån - nedåt i 10 - 15 graders vinkel och med någon dragning
från höger till vänster. Projektilen har krossat 5:e bröstkotan och har slitit sönder
luftstrupen och stora kroppspulsådern. Efter att ha passerat kotpelaren har kulan vänt
sig på tvären och i den positionen lämnat kroppen. Den har då sprängt bröstbenet.

Olof Palme har avlidit till följd av inre och yttre blödning efter sönderslitning av stora
kroppspulsådern och luftstrupen med massiv inandning av blod i båda lungorna.
Döden har varit ögonblicklig."

Ditt konspirationsvansinne känner ju inga gränser! Du är ju ett klart fall för mentalvården!

Här obduceras alltså Olof Palme DAGEN EFTER MORDET av tre hastigt och väl slumpvis inkallade obducenter, men som tydligen enligt ditt konstaterande, hastigt lyckats sammansvära sig om att endast ett skott träffat Olof Palme. De lämnar ett obduktionsutlåtande om detta.

Vidare lämnade Lisbet Palme "Brun mockapäls, t-shirt, stickad kofta och halsduk" till kriminalteknikerna efter sig på sjukhuset och säkert har man då kunnat konstatera den lindriga skadan på ryggen.

Du borde skämmas. skämmas, skämmas för dina ständiga och sjukliga lögner och detta hundrafalt!!! Fy fan! Också detta hundrafalt!

Han har ju rätt. Jag förstår att det låter sjukt och tycker själv även också det men Palmemordet rör sig om en enda stor MÖRKLÄGGNING. Varför tror du själv ingen skyldig har hittats efter snart 30 år? Det fick aldrig komma fram vilka som låg bakom och vem som sköt.
Citera
2013-08-16, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av styckjunkaren
Tror fullt och fast att IBA vet vad hon talar om när hon tar ordet paramilitär i
sin mun. Paramilitärer är ju sådana som till vardags har vanliga militära uppdrag
men i vissa lägen utför hemliga uppdrag utanför lagens råmärken.
Jag skulle vilja ersätta den luddiga beteckningen landsförrädarspåret med en mer
precis, nämligen [b]paramilitärspåret[b]. Alltså ett steg till från den påläste TinFoil
Bobs förslag militärspåret. Synd att TFB gett upp efter Mästraren Boudines monstruösa
och osakliga bombardemang.

Tja det är nog så enkelt att det kvittar vad man kallar spåret. Man skulle kunna säga Leonspåret också beroende av hur precis man vill vara. Huvudsaken är att man pekar i den intressanta riktningen. Om PU gjorde en genomlysning av dessa spår skulle nog bilden klarna betydligt med både motivet och inblandade identiteter istället.

Problemet är att man inte vill titta i den riktningen alls oficiellt. Det är enda problemet. I det sammanhanget är de patetiska men frenetiska angreppen anonymt ett litet problem. Makten har valt tystnad och inaktivitet och vi detta laget vet vi att omstuktureringen av PU var kosmetisk och bedräglig.

Vägen framåt blir nog en fristående oberoende kommission med trovärdighet som ger sig i kast med spåren. Historiska exempel finns på att det går. Då kan tigarna inte bromsa och garanterat vågar tokstollar och nätets anonyma troll sig inte dit

Kanske dags för en insamling för en alternativ utredning av just dessa spår?
Citera
2013-08-16, 19:03
Medlem
zorzes avatar
Ja eller förvaltningsmord.

Där man håller isär anstiftarna, mörkgänget som finns i förvaltningen och operatörerna(den grupp som utförde ) som säkert hade landsförräderi i tankarna.

Vi vet faktiskt inte vilken information förvaltningen egentligen hade,om det verkligen fanns något extra ordinärt .

Här tänker jag på alla de möten,och andra kampanjer gentemot OP.
Citera
2013-08-16, 19:08
Bannlyst
Citat:

Ingen har sett Engström på mordplatsen.
Mannen beige är där Engström borde vara.
Mannen i beige gick ut med Engströms passerkort?
Citera
2013-08-16, 19:11
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baudolino
Ingen har sett Engström på mordplatsen.
Mannen beige är där Engström borde vara.
Mannen i beige gick ut med Engströms passerkort?

Det är en tanke. Problemet är att de förutsätter att förövarna vet vilken väg OP ska ta.
Citera
2013-08-16, 19:20
Bannlyst
Är det någon som har läst förhöret med vittnet Jerker/Mauno som på
Adolf Fredriks Kyrkogata pekade ut känd basebollpolis?
Återfinns inte på itdemokratis utmärkta sida.
Vill minnas att han fick problem med sitt vittnesmål då han blandat ihop
namnen på TP och LT. Lätt gjort då dessa vid den tiden i media förekom
i tvåpack.
Skulle vara läsvärt.
Citera
2013-08-16, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee

Han har ju rätt. Jag förstår att det låter sjukt och tycker själv även också det men Palmemordet rör sig om en enda stor MÖRKLÄGGNING. Varför tror du själv ingen skyldig har hittats efter snart 30 år? Det fick aldrig komma fram vilka som låg bakom och vem som sköt.
Bra att du i varje fall tycker att MBoudine agerar sjukligt. Men detta kan inte ursäkta hans ständiga hetsjakt på Lisbet Palme, där han ständigt vältrar sig i "bevis" för att hon skulle vara inblandad i mordet! Om det fanns möjlighet borde han åtalas för det!

Och spaningsmord, där motivet är okänt är alltså svåra att klara upp, även om polisen som i det här fallet säkert har gjort (och gör) sitt bästa. Palmegruppen är vad jag hört fortfarande öppen för tips!
Senast redigerad av Babord 2013-08-16 kl. 19:25.
Citera
2013-08-16, 19:39
Bannlyst
Citat:
Det är en tanke. Problemet är att de förutsätter att förövarna vet vilken väg OP ska ta.

Nej, det kan vara improviserat i sista stund som plan C, när GM1 vid Rådmansgatans T och
GM2 vid AF kyrkogård inte får läge måste man ta till en nödlösning.
Därav alla plötsliga walkietalkiemän.
Han behöver dock inte skrida till verket då GM4 i svart rock hinner före.
Frågan är vart han tar vägen sen. Har för mig att nåt vittne på andra sidan vägen noterar att
han fortsätter förbi utan att stanna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in