Citat:
Ursprungligen postat av
Carlbom
Hur man än vrider och vänder på det så är uppenbarligen vattenskotrar avskydda. Är det enligt dig helt obefogat? Jag litar på det gamla uttrycket "ingen rök utan eld".
Nej, det har jag aldrig sagt heller... Säkert 10ggr i denna tråd men men.
Citat:
Ursprungligen postat av
Carlbom
De må låta mindre än en motorbåt, men skulle jag köra fort med min motorbåt fram och tillbaka längs stränder, klippor och hamninlopp där människor uppehåller sig och så skulle jag bli minst lika bespottad och med all rätt. Det skulle vara klockren brist på s.k "gott sjömanskap".
Ja men är det inte jäkla korkat då att komma med argumentet att dom låter för mycket?
Japp och helt rätt, men det är ju ytterligare en som jag sagt gång på gång... ALLA som kör gör inte så, och där jag håller till är verkligen ingen alls utan dom används som vilken annan båt som helst.
Ända fram o tillbaka körandet som görs som jag sett är av mig själv, ute på öppet hav.
Citat:
Ursprungligen postat av
Carlbom
Att man försökt få till en speciell skoterförordning, förbjudit sjösättning i många hamnar (bl.a min) och allas missnöjda uttryck för fenomenet kan ju inte bara vara taget ur luften och okunskap.
Vattenskoter förordningen gjordes ju på 90talet, är ju knappast samma fordon längre med betydligt lägre ljudnivåer, ökad vikt och storlek och miljövänlig motorer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Carlbom
Bara att erkänna; allt för många vattenskoterförare kör illa jämfört med motorbåtsförare/ segelbåtar. Och andledingen är enkel. Skotern är en nöjesmaskin uppskattad av väldigt många utan sjövana eller övrigt intresse för marint fritidsliv.
Om du nu inte är en sån person som beter dig illa må vara hänt, men det förändrar knappast gemene mans syn på fenomenet.
Japp många kanske kör illa, men det finns även en jävla massa förutfattade meningar bara för att det är en vattenskoter.
Tror även det kan vara ett storstads problem då som du säger att det det finns folk som inte har nån annan koppling till vattnet, problemet är som sagt knappast existerande där skotern är kanske andra eller tredje båten i familjen.