2013-08-16, 01:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejsanHoppsan007
Man kan ju fråga igen nu när det är dags om 3 dagar. Är det någon som ska till Linköping, Kvarn som marksoldat på helikopterflottiljen?

Kom på en till fråga nu. Eftersom jag gör GMU på helikopterflottiljen, kommer vi få öva på att förflytta oss med helikopter, transportera sårade mm eller tillkommer det om man fortsätter?

Eftersom all GMU över hela landet ska vara samma så bör ni ju inte få använda er utav helikoptrar och dylikt. Hade varit jävligt ballt om ni fick göra det dock
2013-08-16, 06:44
Medlem
Citat:
Man kan ju fråga igen nu när det är dags om 3 dagar. Är det någon som ska till Linköping, Kvarn som marksoldat på helikopterflottiljen?

Kom på en till fråga nu. Eftersom jag gör GMU på helikopterflottiljen, kommer vi få öva på att förflytta oss med helikopter, transportera sårade mm eller tillkommer det om man fortsätter?
Nej ni kommer ej förflytta er med helikopter. GMU är skitigt och jobbigt, absolut inte 3 månaders semester. Om du däremot tar anställning efter dem 3 månaderna så finns möjligheter att åka helikopter
2013-08-16, 07:08
Medlem
ViGillarHinkars avatar
Det här är första gången jag hör att prottebars etc skulle vara otillåtet. Befälen kommer med all säkerhet tycka det är bra att ni tar hand om kroppen. Undantaget kan vara i fält då det ofta finns ett syfte med att gå hungrig. prottebars är en bra idé, känns jävla gött att äta någon sån efter en hård dag när man missade kvällsmålet.
2013-08-16, 10:25
Medlem
Citat:

Japp, jag! Att notera är att du inte gör GMU i Kvarn som marksoldat. Marksoldat är din preliminära befattning efter avklarad GMU.
2013-08-16, 11:11
Medlem
Mayorns avatar
På LedR i Enköping så säljer dom Proteinbars i restaurangen. Svårt att tro att det skulle vara förbjudet. En polare på K3 rekommenderade även att ta med sig proteinbars
Senast redigerad av Mayorn 2013-08-16 kl. 11:15.
2013-08-16, 11:28
Medlem
Jawmosts avatar
Kom in på Logistik I Skövde, men nu när jag ringer dem angående vad som jag behöver ta med mig samt adressen dit, så hittar de inte mig i systemet?

Jag har fått mina papper om att jag är intagen!

Någon som haft samma problem?
2013-08-16, 11:41
Medlem
tobbe81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ViGillarHinkar
Det här är första gången jag hör att prottebars etc skulle vara otillåtet. Befälen kommer med all säkerhet tycka det är bra att ni tar hand om kroppen. Undantaget kan vara i fält då det ofta finns ett syfte med att gå hungrig. prottebars är en bra idé, känns jävla gött att äta någon sån efter en hård dag när man missade kvällsmålet.

Sen ligger där en proteinbar (Swebar) i "grönpåsarna" som man får ut oxå, enda gången jag kan se att befälen har något emot det är under "Aldrig ge upp"
2013-08-16, 14:19
Medlem
Rycker in på måndag nu den 19. Hur gör man med hemresor, jag kommer inte ta med någon dator eller annan apparat med tillgång till internet, så hur bokar man sina resor hem? Till er som gjort GMU, när ska man boka dessa hemresor?
2013-08-16, 14:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dominera123
Rycker in på måndag nu den 19. Hur gör man med hemresor, jag kommer inte ta med någon dator eller annan apparat med tillgång till internet, så hur bokar man sina resor hem? Till er som gjort GMU, när ska man boka dessa hemresor?
De bokar åt dig.
2013-08-16, 14:26
Medlem
Händer det att dom skickar hem folk som inte presterar tillräckligt bra ?
2013-08-16, 14:37
Medlem
Unisertits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G.S.I
Händer det att dom skickar hem folk som inte presterar tillräckligt bra ?
Ibland skickar de hem folk som hamnar lite efter på fysen eller vad det nu kan vara. Någon som sticker ut helt enkelt bara för att skicka en signal till resten av gruppen att de måste ligga i, annars åker de hem. Detta sker oftast i början. Så det är jävligt viktigt att du är på hugget och har bra fys redan vid inryck och inte vara en av dom som klantar till sig.
2013-08-16, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unisertit
Ibland skickar de hem folk som hamnar lite efter på fysen eller vad det nu kan vara. Någon som sticker ut helt enkelt bara för att skicka en signal till resten av gruppen att de måste ligga i, annars åker de hem. Detta sker oftast i början. Så det är jävligt viktigt att du är på hugget och har bra fys redan vid inryck och inte vara en av dom som klantar till sig.

Stämmer uppenbarligen inte alltid. Känner inte igen detta ifrån min GMU.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in