2013-08-16, 05:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hedvigs
Så dom har grabbarna har inget med dom från Malmö göra med?.12 månader säger du då säger jag 7månader efter sommaren kmr la Famila va borta

Jaja vi får vell se det är snart höst.

JAg vet till 100% att familia i Danmark och la familia Sverige är vänner.

Läs i la familia tråden. La familia Sverige och familia i Danmark har ju öppnar satudarah mc i Skandinavien ihop.
Citera
2013-08-16, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Justitieministern
Jaja vi får vell se det är snart höst.
Jag vet till 100% att familia i Danmark och la familia Sverige är vänner.
Läs i la familia tråden. La familia Sverige och familia i Danmark har ju öppnar satudarah mc i Skandinavien ihop.
vet du om det ar danska la familia som SMC pratat med i DK?
Citera
2017-07-31, 20:08
Medlem
Lao Tzus avatar
Nu ryker nog Thaimassagen i Sverige i utpressning
Citat:
Det kriminella gänget Loyal To Familia, som står bakom utpressningsverksamhet och haschhandel i Köpenhamn, försöker etablera sig i Malmö och Helsingborg.

https://www.sydsvenskan.se/2017-07-3...ch-helsingborg
Citat:
LTF-bandemedlem anholdt i sag om afpresning af massageklinikker

https://www.b.dk/nationalt/ltf-bande...ssageklinikker
Citera
2017-07-31, 23:19
Medlem
Snigelfans avatar
Ännu ett gäng losers som vill komma & spela Allan...
Undras hur de nuvarande Malmö-tomtarna kommer att ta detta, eller är det månne så att någon av falangerna i Malmö har blivit värvade till LTF?
Citera
2017-08-01, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snigelfan
Ännu ett gäng losers som vill komma & spela Allan...
Undras hur de nuvarande Malmö-tomtarna kommer att ta detta, eller är det månne så att någon av falangerna i Malmö har blivit värvade till LTF?
El -zein släkten i Malmö ( seved) har tidigare försökt etablera SMC så antar att La Familigia har kontakt med det gänget. Det är också en del kriminella malmösnubbar som flyttat till Dk när det blivit för hetsigt för dem i Malmö.
Citera
2017-08-01, 08:43
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
El -zein släkten i Malmö ( seved) har tidigare försökt etablera SMC så antar att La Familigia har kontakt med det gänget. Det är också en del kriminella malmösnubbar som flyttat till Dk när det blivit för hetsigt för dem i Malmö.

Förstår inte varför "El-Zein" nämns överallt och hela tiden så fort det gäller grövre eller organiserad brottslighet i Malmö/Skåne. Deras rykte på Flashback är nog större än det i Malmö..

La Familia är inte samma som Loyal To Familia. Men om nu E-Z ville bli SMC fast misslyckades, varför skulle då LTF vilja samarbeta med dom? LTF har väl ett ont öga till SMC sen dom etablerade sig i Danmark ihop med VHK?

Eller har jag missuppfattat något?
Citera
2017-08-03, 15:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distans
Förstår inte varför "El-Zein" nämns överallt och hela tiden så fort det gäller grövre eller organiserad brottslighet i Malmö/Skåne. Deras rykte på Flashback är nog större än det i Malmö..

La Familia är inte samma som Loyal To Familia. Men om nu E-Z ville bli SMC fast misslyckades, varför skulle då LTF vilja samarbeta med dom? LTF har väl ett ont öga till SMC sen dom etablerade sig i Danmark ihop med VHK?

Jag som missuppfattade! Att el Zein nämns ofta kan vara för att det är en så stor familj med många kriminella ,dock inte alla.De är ofta trubbel runt dem typ stök i skolan fruar med konstanta blåtiror ungar som rånar andra etc!
Citera
2017-08-04, 02:09
Medlem
distanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Jag som missuppfattade! Att el Zein nämns ofta kan vara för att det är en så stor familj med många kriminella ,dock inte alla.De är ofta trubbel runt dem typ stök i skolan fruar med konstanta blåtiror ungar som rånar andra etc!

Var egentligen inte menat som en pik till just dig, bara trött på höra namnet hela tiden

Att det är en stor släkt betvivlar jag inte. Men från att vara stökig i skolan till att bli klassad som yrkeskriminell (livsstilskriminell är kanske ett bättre ord?) är det ett stort steg. För att etablera en klubb och inleda samarbete med betydligt mer välrenommerade organisationer krävs det nog att man redan är aktad i kretsarna och de facto kan bidra med något. Översatt till svenska = någon eller några som med befintliga kontakter kan sälja knark. Detta kan förvisso ske genom stökiga skolungar, men vilka i e-Z kan styra och kontrollera dessa, vilka är topparna, ledarna med makt?

Högst personlig reflektion!
Citera
2017-08-06, 13:06
Medlem
Lao Tzus avatar
Etableringen i Sverige verkar komma närmare
Citat:
Under Hx-festivalens sista kväll visade ett tiotal män i gängtröjor upp sig på Söder. Det handlar om en dansk gruppering som nyligen sagt sig vilja etablera sig i Helsingborg och Malmö.

Männen bar svarta t-shirts med namnet Loyal to familia samt förkortningen LTF i vitt tryck.

https://www.sydsvenskan.se/2017-08-0...-i-helsingborg
Citera
2017-08-07, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av distans

El och Al eller vad ni vill skriva Zein heter iallafall dom som är Satudarah i Malmö
Många ex Outlaws mc från Malmö.
Tror inte dom blandar sig med några LTF Dk personer.
La Familya är support till Satudarah
Citera
2017-08-09, 11:47
Medlem
Att läsa om det här känns ungefär som att läsa om drama i en dokusåpa, och sen sa han till hon att hen varit med den och då. VHK gick ihop med HBTQ när SAS inte ville vara med HA.
Citera
2017-08-10, 23:03
Medlem
distanss avatar
Det är väl lite så i den världen också Finns bara så många personer och gäng att det oundvikligen blir "rundgång".

Att heta Zein i efternamn verkar inte helt problemfritt:

Ahmed sitter sen 2014 inne på 8 år för smuggling (SMC's kokain).
Ahmeto ihjälskjuten 2016.
Hassan försvunnen sen 2016 ("Sjubarnspappan").

Hur det inbördes släktskapet mellan dessa förhåller sig har jag ingen aning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in