2013-08-15, 20:47
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MentosFruitcore
Källa?

Tolkning av 1400 år gammal sagobok, räcker inte det?

Citera
2013-08-15, 20:49
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2be1
Vad gör du här i Sverige då? Jag blir så trött på dig och på IP. Jag själv är född muslim men jag ser mig själv som agnostiker och jag hoppas verkligen inte att icke-muslimer ser på mig med samma ögon som de ser på dig och IP. Gå ut i natt och kolla upp mot skyn och se på alla stjärnor som glittrar sen funderar du en stund på om den som har skapat dessa stjärnor stämmer överens med den bilden du har av skaparen? Du kommer se miljontals stjärnor och avståndet mellan dessa är ljusår bort från varann. Hur stor är din ALLAH? Varför lär ni er aldrig? Och ser du verkligen problem med Sverige som land? Jag tycker att du ska åka och fixa era ruinerade länder först. Se vad som händer i Irak, Egypten, Syrien, Libanon. Sluta spy galla över Sverige som har gett dig allt du behöver.

Åk tillbaka där du kommer ifrån och leva bland de i en månad så lovar jag dig att du kommer kyssa marken när du landat på Arlanda. Detta har jag gjort själv. Efter att jag var i Egypten på semester och jag var inte på någon semesterort utan levde bland folket. Det var ett helvete, så fort jag landade kysste jag marken på Arlanda. De du försvarar och hyllar är inget annat än smutsiga och korrupta människor, du känner inte av deras hat och avog på avstånd men när du väl är där tar du tillbaka allt du en gång skrivet på Flashback.
Nice
Citera
2013-08-15, 20:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Thunderman
Jag ställde frågan om du hade varit lycklig om båda dina föräldrar hade varit av samma kön. Jag ställer frågan för folk här tenderar att prata positivt om saker som dem själva aldrig hade accepterar. Exempel...

2. Ha tolerans mot att folk av samma kön har barn men själv hade man aldrig accepterat att växa upp med föräldrar av samma kön.

Jag hade INTE tackat nej till att växa upp med bögföräldrar.
Det hade hjälpt mig att eliminera ca 22 år av lidande ur mitt liv eftersom jag var säker på att min homosexualitet var ett problem fram tills en ung kille tog tag i mig och lärde mig motsatsen.
Citera
2013-08-15, 20:53
Medlem
Citat:
1. Sedan 1990 talet? Hahahahaha!

Folk trodde väldigt länge att det var Tor som skapade åskan. Var det sant bara för att de hade trott det en längre tid?

Citat:
Så i 3000 år sedan Sodom och Gomorra har homosexuell setts som psykiskt störda personer och nu först för 20 år sedan har man ändrat detta till följd av ateistisk indoktrinering. Vet du vad? Ni i Väst kanske har indoktrinerats, men vi muslimer har det inte!

Precis som ni tror att jorden står still.

Citat:
2. Jo, du kränker och i ett islamiskt land får du ditt huvud avhugget för detta.

Precis som du kränker homosexuella.

Citat:
3. Återigen en kränkning renderande ett huvud avhugget i ett islamiskt land.

Tur att jag inte lever i ett barbariskt land då.
Senast redigerad av erej13 2013-08-15 kl. 20:56.
Citera
2013-08-15, 21:08
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
Men samvete är ett väldigt subjektivt begrepp.

Vad som folk har på sitt "samvete" så att säga, detta uttrycket, är väldigt subjektivt. Någon kan säga att hans samvete förbjuder en från att göra en viss sak, medan en annan person tycker att samma handling är helt OK och bryr sig inte.

Ett exempel är majoriteten av svenska befolkningen är emot homosexualitet, även fastän man försöker ge uttryck av att vara tolerant på grund av indoktrinering eller oro för konsekvenser om man pratar emot homosexualitet.

Som exempel så är det normalt att man kallar folk för "jävla bög" om denne beteer sig på ett konstigt sätt. Och om en person är homosexuell hade dem flesta inte haft emot om den förolämpat den personen för dess sexuella läggning. Det enda som kan hindra är rädslan för att bli dömd för sexuell kränkning eller andra "brott" som den svenska staten lägger upp mot folk som är emot homosexuella.

Men folk har inget "samvete" emot dessa saker, inte heller har man samvete mot rena hämndaktioner mot folk om dem startar någonting.

Så detta är ett subjektivt begrepp och jag gav några exempel.

Vissa kan säga att det är värre att hålla till exempel en kvinna som sex-slav i 6 månader än om den kvinnan hade förolämpat och kränkt dig, vilket är sant. Men å andra sidan ser vi ofta folk som bråkar med andra, förolämpar och kränker andra folk på barer och pubar och andra offentliga ställen med resultatet att dem blir misshandlade. Vi alla vet att misshandel är värre än vanligt bråk och kränkning men detta blir resultatet. Och folk har inget på samvetet här eftersom det är en hämndaktion.

Så för att avsluta. Det finns inget hos er ateister som kan stoppa er från att verkligen ge igen på personer och ta till extremer. Samvete är ett subjektivt begrepp och många personer har inget samvete om dem genuint känner sig attackerade, kränkta och illa behandlade.

Först, källa på att en majoritet av svenskar faktiskt är emot homosexualitet. Det är ok om du medger att det bara är en gissning från din sida.

Problemet med det du babblar om är att det där faktiskt inte är något unikt för icke-troende utan det finns, säkert i lika stor utsträckning också, även bland muslimer och för den delen kristna osv.
Citera
2013-08-15, 21:10
Medlem
Gahlsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bluescreen
Jag anser att homosexualitet är destruktivt beteende mot en själv, och sålänge man bara skadar sig själv så är det tillåtet. Homosexuella ska dock inte adoptera barn, liksom lagen inte tillåter andra psykiskt sjuka personer ta hand om barn. Homosexuella vill få oss att tro att deras läggning är normal och frisk, och där går de för långt. De ska inte ha politiskt stöd för sin orsak.

Du verkar vara övertygad om att homosexualitet är en psykisk sjukdom. Vad grundar du det på?
Citera
2013-08-15, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gahlster
Du verkar vara övertygad om att homosexualitet är en psykisk sjukdom. Vad grundar du det på?

Svensk Läkarpraktika®, 1608 års utgåva.

Citera
2013-08-15, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Varför då?

Folk som har problem med tex ångest eller depression ska alltså bli fråntagna deras barn?
Vem säger att homosexualitet är en sjukdom? Det är naturligt, men det är dock inte normalt.
Vad jämför du homosexualitet med? Alzheimers?

Den är naturlig. Många barn växer upp lyckliga med föräldrar med samma kön.

Naturligt sett så har kvinnans könsorgan flera faktorer som lämpar den för att ett manligt könsorgan ska föras in i det, likväl har mannens könsorgan faktorer som lämpar den till att föras in i kvinnans könsorgan. Vidare har den manliga kroppen ingen naturlig plats för en penis, och den kvinnliga kroppen kan inte fullborda sitt syfte utan en penis. Homosexualitet är ungefär som att köra med en bil i skogen istället för på väg, eller som att spela fotboll på en ishockyring, eller försöka flyga med en båt, eller vad mer exempel jag kan ge där saker och ting är skevt.

Om du sen har barn som växer upp och är glada av att se sånt så har de också farat fel i sina tankar, varför jag säger, homosexuella ska inte adoptera barn. De har ju förnekat sin egen fortplantningsförmåga, vad ska de ta hand om andras barn för då?
Citera
2013-08-15, 21:27
Medlem
Det sista jag vill att barn ska se är feminina män och manliga kvinnor. De ska lära sig från riktiga förebilder.
Citera
2013-08-15, 21:30
Medlem
Citat:
Naturligt sett så har kvinnans könsorgan flera faktorer som lämpar den för att ett manligt könsorgan ska föras in i det, likväl har mannens könsorgan faktorer som lämpar den till att föras in i kvinnans könsorgan. Vidare har den manliga kroppen ingen naturlig plats för en penis, och den kvinnliga kroppen kan inte fullborda sitt syfte utan en penis. Homosexualitet är ungefär som att köra med en bil i skogen istället för på väg, eller som att spela fotboll på en ishockyring, eller försöka flyga med en båt, eller vad mer exempel jag kan ge där saker och ting är skevt.

Om du sen har barn som växer upp och är glada av att se sånt så har de också farat fel i sina tankar, varför jag säger, homosexuella ska inte adoptera barn. De har ju förnekat sin egen fortplantningsförmåga, vad ska de ta hand om andras barn för då?

Det är naturligt eftersom det händer i djurriket. Sen kan man undra varför mannens g-punkt ligger nära analöppningen.

Heterofolk som inte kan få barn ska även de nekas att bli föräldrar för att de inte har en egen fortplantningsförmåga?

Varför har barnet farat fel i deras tankar om de blir lyckliga?
Citera
2013-08-15, 21:35
Medlem
Citat:
Det sista jag vill att barn ska se är feminina män och manliga kvinnor. De ska lära sig från riktiga förebilder.

Jag skulle tycka att det hade varit mäktigt om alla hade en pappa som såg ut som Arnold Schwarzenegger och en mamma som ser ut som Lena Warrior Princess, men jag förstår även att bara för att jag tycker det, så borde inte alla andra tycka det.
Citera
2013-08-15, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erej13
Det är naturligt eftersom det händer i djurriket. Sen kan man undra varför mannens g-punkt ligger nära analöppningen.

Måste tyvärr meddela att jag har provat det där med den sk manliga g-punkten och kan därför, av egen erfarenhet, säga att det är en massa b.

Citat:
Heterofolk som inte kan få barn ska även de nekas att bli föräldrar för att de inte har en egen fortplantningsförmåga?

Jag sade inte har, jag sade förnekar. Homosexuella förnekar sin fortplantningsförmåga, precis som de förnekar de roller de är ämnade till som man och kvinna.

Citat:
Varför har barnet farat fel i deras tankar om de blir lyckliga?

Folk påstår sig vara lyckliga för allt möjligt, eller hur? Jag tror inte de är lyckliga, men de kan inbilla sig vad som helst, liksom någon inbillar sig han är lycklig när han slåss och dör för Stalin eller Hitler. En tror han är lycklig när han slår ner homosexuella, en annan tror han är lycklig när han är homosexuell. Vem har rätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in