2013-08-15, 00:13
Medlem
Jag undrar vad som händer om jag struntar i att tacka ja till en sen anmälan och istället gå på uppropet för den kurs jag har blivit antagen till. Blir jag struken på båda kurserna då?
Citera
2013-08-15, 00:17
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spleencollector
Jag undrar vad som händer om jag struntar i att tacka ja till en sen anmälan och istället gå på uppropet för den kurs jag har blivit antagen till. Blir jag struken på båda kurserna då?
Nej.
Citera
2013-08-15, 00:23
Medlem
Så det är bara att gå på uppropet för kursen jag sökt i tid?
Citera
2013-08-15, 00:25
Medlem
konstigkille93as avatar
Blev till slut reserv 36 på den utbildningen jag verkligen ville gå på.

Det konstiga är att jag fått mail av högskolan där det står att det är upprop för antagna och reserver.
Mailade högskolan och frågade om det ens fanns en chans men kärringen (högskolans syv) visste ingenting och sa "bättre att gå dit än att sitta hemma".... Det är ju 0 % chans att jag kommer in typ? Borde jag iaf gå tycker ni? Är lite förvirrad
Citera
2013-08-15, 03:06
Avslutad
Så jobbigt... är just nu reserv 27 i urvalsgruppen med betyg samt reserv 6 i urvalsgruppen av högskoleprovet. Totalt 65 antagningar till programmet

Är det någon som vet ifall reservnummret ändras i antagning.se ifall jag avancerar i placering? Eller kan jag ringa in till skolan för att kolla det? Skulle vilja veta ifall det har hänt någonting, kanske någon som har tackat nej... även om jag inte tror det. Jag gillar framförhållning.

Det blir väl att skriva högskoleprovet nu i september, jobbigt att vänta ett år dock för att söka igen!
Citera
2013-08-15, 06:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Så jobbigt... är just nu reserv 27 i urvalsgruppen med betyg samt reserv 6 i urvalsgruppen av högskoleprovet. Totalt 65 antagningar till programmet

Är det någon som vet ifall reservnummret ändras i antagning.se ifall jag avancerar i placering? Eller kan jag ringa in till skolan för att kolla det? Skulle vilja veta ifall det har hänt någonting, kanske någon som har tackat nej... även om jag inte tror det. Jag gillar framförhållning.

Det blir väl att skriva högskoleprovet nu i september, jobbigt att vänta ett år dock för att söka igen!

Det kommer inte ändras på antagning.se, reservantagning efter urval 2 är inte centraliserat så det blir till att ringa iställe, de kommer inte kunna säga mkt dock, mer än om någon i dina utvalsgrupper redan tackat nej
Citera
2013-08-15, 06:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moeller
Jag tycker absolut att man kan gå på uppropet om det inte är för långväga. Har ett antal bekanta som har kommit in på plats.

Och gick de DV-kand på UU? Jag berättar bara hur d funkar där eftersom det var det frågan gällde.
Citera
2013-08-15, 07:22
Medlem
Om urval sker genom högskolepoäng, (en utbildning jag ska söka till nästa år), är det då antalet högskolepoäng som är själva meritvärdet? Hoppas ni förstår vad jag menar
Citera
2013-08-15, 08:20
Medlem
eXtremos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av konstigkille93a
Blev till slut reserv 36 på den utbildningen jag verkligen ville gå på.

Det konstiga är att jag fått mail av högskolan där det står att det är upprop för antagna och reserver.
Mailade högskolan och frågade om det ens fanns en chans men kärringen (högskolans syv) visste ingenting och sa "bättre att gå dit än att sitta hemma".... Det är ju 0 % chans att jag kommer in typ? Borde jag iaf gå tycker ni? Är lite förvirrad
Sitter du hemma är det mycket riktigt 0 % chans.
Citera
2013-08-15, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheobaldThor
Om urval sker genom högskolepoäng, (en utbildning jag ska söka till nästa år), är det då antalet högskolepoäng som är själva meritvärdet? Hoppas ni förstår vad jag menar

Du bör höra av dig till antagningsenheten på aktuellt lärosäte och fråga, för det kan betyda både och. Vanligt är någon form av samlad bedömning (där det ena eller det andra är först och det andra används för att skilja på de som har samma).
Citera
2013-08-15, 18:05
Medlem
Bumpar då jag inte är riktigt nöjd med hur jag skrev frågan och svaret.

Är det möjligt för mig att gå på uppropet för kursen jag sökt i tid och läsa den kursen om jag skickat in en sen ansökan till en annan kurs?
Citera
2013-08-15, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spleencollector
Bumpar då jag inte är riktigt nöjd med hur jag skrev frågan och svaret.

Är det möjligt för mig att gå på uppropet för kursen jag sökt i tid och läsa den kursen om jag skickat in en du sen ansökan till en annan kurs?
Ja. Eftersom urval 2 redan har varit kan du inte längre bli struken från en lägre prioriterad ansökan eftersom antagningarna inte längre går genom antagningsservice.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in