2013-08-15, 16:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lalajlaj
Jag tror inte för ett ögonblick att dessa två personer som är involverade i ett mord och som fortfarande nekar och lämnar olika versioner har tillgång till nyhetsinformation som eventuellt kan påverka utredningen.

Jag vet att häktade med restriktioner får se på tv, men inte på kanaler där de kan få information som kan förstöra utredningen.
Har du suttit häktad med restriktioner?
Det har jag.
När jag fick kolla tv fick jag kolla alla kanaler.
polisen Thord har själv gått ut med att dom får till tv och lyssna radio.
Tror du på fullaste allvar att häktats personal "blurrar" vissa radiokanaler?
Skärp dig.
Citera
2013-08-15, 16:19
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Så är det inte.
På psyket får dom ha dator med internet.
Inte på kåken.

Ok. Men det blir samma resonemang, jag pekar på en inkonsekvens i fångvården.
Citera
2013-08-15, 16:21
Medlem
storbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
... polisen Thord har själv gått ut med att dom får till tv och lyssna radio. ...

När sa han det? I vilken artikel?
Citera
2013-08-15, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Och sen tillägget att han måste smälta det först....

Är det så hårresande otroligt den version AJ lämnat, han menar eller vad? Jag hajjade till på det uttalandet.
Hans uppgifter stämmer inte enligt polisen.....
Citera
2013-08-15, 16:49
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTXn666
Det är onekligen ett tankeväckande uttal. Funderar i samma banor. Vad skulle han kunna ha dragit till med? Det är ju som någon tidigare sade i tråden mycket olyckligt att hans släpptes på fri fot så snabbt efter första anhållan och hade gott om tid att rigga alibin innan han drog till Polen.

Jag fick en tanke om att polisen som har all info i fallet, alla svaren på fynd och annat, som har alla vittnesuppgifter osv - att då höra AJ:s version kanske är så magstarkt att det blir ett sånt uttalande?
Citera
2013-08-15, 16:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Han måste smälta det först men det påverkar inte hans uppfattning om vad som hände. Mest troligt är "måste smälta" hans sätt att säga att "jag måste tillåta mig bearbeta förhöret, som var långt och intensivt, med stor eftertanke innan jag kommenterar det".
så tolkar jag också uttalandet och tycker inte att det var särskilt märkligt. Däremot reagerar jag på att advokaten påstår att AJ inte konfronterats med några nya uppgifter från polisens sida? Kläderna på brandplatsen då? Andra fynd? Vad håller polisen på med?
Citera
2013-08-15, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
så tolkar jag också uttalandet och tycker inte att det var särskilt märkligt. Däremot reagerar jag på att advokaten påstår att AJ inte konfronterats med några nya uppgifter från polisens sida? Kläderna på brandplatsen då? Andra fynd? Vad håller polisen på med?
Förhörsledarna gör väl sitt arbete?

De lägger fram det på bästa sätt och i det tempo de anser gynnar dem, så den misstänkte GM får tillräckligt mycket att tala osanning om och slingra sig fast i?

T.ex. är det väl inte ens säkert att den misstänkte idag vet om att kroppen hittats. Han kanske satsar på eller tror att den inte hittats och svarar utifrån det.

Och då väntar väl förhörsledaren med de uppgifterna tills det passar sig att lägga fram dem.

(säkert bara pseudo-GW-strunt det jag skrivit ovan, de kanske lagligt måste lägga fram bevisen "up front" eller dylikt... vad vet jag)
Citera
2013-08-15, 16:55
Medlem
Citat:
Man får nog ta det media skriver med en nypa salt, dom får säkert inte skriva vad som helst under förundersökningen!
Citera
2013-08-15, 16:57
Medlem
Orsas avatar
Citat:

Jag tror att han sa att det inte kommit fram något nytt sedan häktningen i AJ frånvaro. Efter den häktningsförhandling sa Tommy Nilsson att det kommit fram ny information.
Citera
2013-08-15, 17:15
Medlem
refsps avatar
Citat:

Dom kanske väntar med de uppgifterna till nästa förhör då dom förhoppningsvis har fått besked från SKL?
Citera
2013-08-15, 17:15
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spiritual_Chaos

De lägger fram det på bästa sätt och i det tempo de anser gynnar dem, så den misstänkte GM får tillräckligt mycket att tala osanning om och slingra sig fast i?

T.ex. är det väl inte ens säkert att den misstänkte idag vet om att kroppen hittats. Han kanske satsar på eller tror att den inte hittats och svarar utifrån det.

Och då väntar väl förhörsledaren med de uppgifterna tills det passar sig att lägga fram dem.

(säkert bara pseudo-GW-strunt det jag skrivit ovan, de kanske lagligt måste lägga fram bevisen "up front" eller dylikt... vad vet jag)

Så är det, du tänker helt rätt!
Citera
2013-08-15, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spiritual_Chaos

Håller med. Skrev förut i ett tidigare inlägg att jag tror man har en taktik man håller sig till. Vissa GM måste överbevisas, och det med fullkraft och vid rätt tillfälle.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in