2013-08-15, 15:46
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Det var väl inte VNB TRs fel utan snarare åklagarens fel?
Det är tingsrätten som beslutar om han skall släppas på fri fot vid häktesförhandling.
Häkningsförhandling
När domstolen – tingsrätten fått häktesframställan måste det samma dag eller senast dagen efter hållas en häktesförhandling och besluta om det finns skäl att häkta personen eller inte.
Citera
2013-08-15, 15:49
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Det är tingsrätten som beslutar om han skall släppas på fri fot vid häktesförhandling.
Häkningsförhandling
När domstolen – tingsrätten fått häktesframställan måste det samma dag eller senast dagen efter hållas en häktesförhandling och besluta om det finns skäl att häkta personen eller inte.

Jo, självklart. Men TR gör ju bara en bedömning av bevisläget. Det var ju åklagarens fel som begärde honom häktad utan att ha tillräckligt på fötterna.
Citera
2013-08-15, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
En skyldig talar per definition aldrig sanning ty sådan är en brottslings natur.

Jo, en brottsling med något innanför pannbenet. Att stå för det man gjort och ta sitt straff gör att man kan dömas efter samhällets regler (dvs man kommer lindrigt undan) och man har då en viss möjlighet efter avtjänat straff att kunna få ett någorlunda normalt liv. Väljer man att inte ta sitt straff så väljer man gatans lag och det straffet lär bli betydligt hårdare.
Citera
2013-08-15, 15:52
Medlem
http://www.gp.se/nyheter/vastergotland/1.1917262-36-aringen-fornekar-mord

"- Han har lämnat uppgifter som inte stämmer, säger kriminalkommissarie Thord Haraldsson som inte vill berätta vad som kom fram under förhöret."

"En ny häktningsförhandling mot mannen sker vid Vänersborgs tingsrätt på fredagsförmiddagen. Advokat Tommy Nilsson utesluter inte att hans klient släpps på fri fot."
Senast redigerad av FTXn666 2013-08-15 kl. 15:57.
Citera
2013-08-15, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av guaponi
Jo, en brottsling med något innanför pannbenet. Att stå för det man gjort och ta sitt straff gör att man kan dömas efter samhällets regler (dvs man kommer lindrigt undan) och man har då en viss möjlighet efter avtjänat straff att kunna få ett någorlunda normalt liv. Väljer man att inte ta sitt straff så väljer man gatans lag och det straffet lär bli betydligt hårdare.

Du kanske har hört talas om fångarnas dilemma som är ett känt exempel inom spelteori, där det tillhör kategorin icke-nollsummespel. http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%A5ngens_dilemma

Men så smarta är nog inte dessa herrar ...
Citera
2013-08-15, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Msflash
Varför kallas AJ för Moroten?

Hans hår
Citera
2013-08-15, 16:05
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cykelstyre666
Intressant..
http://www.gp.se/nyheter/vastergotland/1.1917262-36-aringen-fornekar-mord

Och sen tillägget att han måste smälta det först....

Är det så hårresande otroligt den version AJ lämnat, han menar eller vad? Jag hajjade till på det uttalandet.
Citera
2013-08-15, 16:09
Medlem
drdracula141s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral

Är det så hårresande otroligt den version AJ lämnat, han menar eller vad? Jag hajjade till på det uttalandet.
Undra vem moroten har skyllt på och varför polisen måste smälta det. Hade så gärna velat lyssna på förhöret och alla bortförklaringar.
Citera
2013-08-15, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av refsp
Fast samtidigt får ju sexualbrottslingar sitta och porrsurfa på kåken, så man kan nog anta att har dom tillgång till TV så har dom säkert sett någon nyhetssändning eller två.
Så är det inte.
På psyket får dom ha dator med internet.
Inte på kåken.
Citera
2013-08-15, 16:11
Medlem
Citat:

Det är onekligen ett tankeväckande uttal. Funderar i samma banor. Vad skulle han kunna ha dragit till med? Det är ju som någon tidigare sade i tråden mycket olyckligt att hans släpptes på fri fot så snabbt efter första anhållan och hade gott om tid att rigga alibin innan han drog till Polen.
Citera
2013-08-15, 16:12
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Undra vem moroten har skyllt på och varför polisen måste smälta det. Hade så gärna velat lyssna på förhöret och alla bortförklaringar.

Du är inte ensam Alltså kan han ha kommit med en sån otrolig historia att TH måste smälta hur en människa kan vara så urbota dum?
Citera
2013-08-15, 16:13
Medlem
refsps avatar
Citat:

Han måste smälta det först men det påverkar inte hans uppfattning om vad som hände. Mest troligt är "måste smälta" hans sätt att säga att "jag måste tillåta mig bearbeta förhöret, som var långt och intensivt, med stor eftertanke innan jag kommenterar det".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in