2013-08-15, 16:03
Medlem
Bulawayos avatar
Jag såg svt-artikeln länkad på fejan och var tvungen att kolla efter tråd här. I just den artikeln berättas det mer utförligt om händelsen.

Det regnade ute och hon var ensam, ser en minibuss som hon får lift med. Hon vill bli skjutsad ända fram till klubben på avenyn där hennes vänner är, och där verkar motsättningarna starta enligt hennes text. En av männen utbrister att det inte är en jävla taxi, någonting som damen själv chockeras över. Inte ens när männen klivit av vid hotellet vill den kvinnliga chauffören skjutsa henne vidare. Inte heller i den situationen uppfattar hon att hon är snett ute. Jag försvarar inte männens agerande, men jag undrar faktiskt hur hennes attityd var när alla blir mer eller mindre förbannade på henne.

Om jag får lift av främlingar får jag följa med så gott det går, inte kräva att jag blir skjutsad ända fram till porten. För sådan leverans har man taxi eller vänner.
Citera
2013-08-15, 16:04
Medlem
https://www.facebook.com/jonna.sima
Citera
2013-08-15, 16:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av cadaverass
https://www.facebook.com/jonna.sima
Tydligen är hon med i Sverigedemokraterna i riksdagen - Nej tack. Måste va en stor besvikelse för henne att bli sexuellt trakasserad av icke-vita män då kanske..?
Citera
2013-08-15, 16:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DreanieBluumbach
Tydligen är hon med i Sverigedemokraterna i riksdagen - Nej tack. Måste va en stor besvikelse för henne att bli sexuellt trakasserad av icke-vita män då kanske..?
dessutom norrlänning och med i rättviseförmedlingen. så förutsägbar. så tråkig. finns det såna här människor på riktigt? och hon ska skriva i Sveriges mest lästa blaska och tro att folk känner igen sig i vad hon skriver..?? mohaha...

hon har nog druckit för mycket rättvisemärkt genuscertifierat rödvin
Citera
2013-08-15, 16:22
Medlem
gato12s avatar
Det är rätt komiskt när sådana här medelklasstjejer som uteslutande lyssnar på hip-hop och reggae (jämför med Karolina Ramqvist) verkligen träffar utövarna bakom musiken så går det inget bra...
Citera
2013-08-15, 16:27
Medlem
Snoddlans avatar
Vad är det för fel med att någon uppskattar ens utseende och berättar det?
Citera
2013-08-15, 16:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snoddlan
vet du inte det? enligt feministisk teori är det våldtäkt
Citera
2013-08-15, 16:34
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Det är rätt komiskt när sådana här medelklasstjejer som uteslutande lyssnar på hip-hop och reggae (jämför med Karolina Ramqvist) verkligen träffar utövarna bakom musiken så går det inget bra...

Jag lyssnar på rätt mycket R&B, hip-hop och reggae, men lever inte under några som helst illusioner att de flesta utövarna inte är sexistiska, homofobiska och rent allmänt bakåttänkande och jag skulle nog faktiskt aldrig gett mig in i en okontrollerad situation med dom. Jonna verkar ju lalla runt i sin egen lilla naiva idévärld om hur det borde vara och inte hur det faktiskt är. I sammanhanget så kan man väl konstatera att hon snarare hade tur då det hade kunnat sluta betydligt värre.

Det anmärkningsvärda i sammanhanget är väl egentligen att kvinnan är 32 år gammal. Trodde faktiskt att hon borde varit yngre då man oftast har en viss riskanalys vid den åldern innan man ger sig in i situationer.
Citera
2013-08-15, 16:38
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Batemanz
vet du inte det? enligt feministisk teori är det våldtäkt

OMG Fan vad jävla våldtagen jag är har inte ens vetat det
Citera
2013-08-15, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snoddlan

För att i sverige är det fult och fel att antyda något om en persons utseende, ingen får vara snygg, ful, svart, grön eller nåt, alla skall vara en totalt intetsägande grå massa, det verkar dom som "gillar olika" tycka.....

kommenterar man någons utseende är man antingen sexist eller rasist.
Citera
2013-08-15, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Jag lyssnar på rätt mycket R&B, hip-hop och reggae, men lever inte under några som helst illusioner att de flesta utövarna inte är sexistiska, homofobiska och rent allmänt bakåttänkande och jag skulle nog faktiskt aldrig gett mig in i en okontrollerad situation med dom. Jonna verkar ju lalla runt i sin egen lilla naiva idévärld om hur det borde vara och inte hur det faktiskt är. I sammanhanget så kan man väl konstatera att hon snarare hade tur då det hade kunnat sluta betydligt värre.

Det anmärkningsvärda i sammanhanget är väl egentligen att kvinnan är 32 år gammal. Trodde faktiskt att hon borde varit yngre då man oftast har en viss riskanalys vid den åldern innan man ger sig in i situationer.
man kan nog konstatera att hon gjort en höna av en fjäder eller ännu värre. inget hände i över huvud taget men iom att hennes specialgren är mäns våld mot kvinnor så fabricerade hon ihop en fin story. stackars idiot.
Citera
2013-08-15, 16:47
Medlem
Snoddlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evanderross
För att i sverige är det fult och fel att antyda något om en persons utseende, ingen får vara snygg, ful, svart, grön eller nåt, alla skall vara en totalt intetsägande grå massa, det verkar dom som "gillar olika" tycka.....

kommenterar man någons utseende är man antingen sexist eller rasist.

Jag skulle bara bli glad iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in