Citat:
Den korta bilturen blir en otäck upplevelse där Jonna Sima trakasseras av männen i bussen som berättar att de spelar i Alicia Keys band.
"Den pådrivande mannen sa att de skulle kunna släpa med mig till hotellet och göra något med min ”pussy” om de ville. Och om jag inte skärpte mig skulle de slänga ut mig ur bilen. Jag kollade ut genom fönstret och hann förskräckt tänka: ”Kommer de slänga av mig i farten?”, skriver Jonna Sima.
http://www.gp.se/kulturnoje/1.1915791-sextrakasserad-av-alicia-keys-musiker
Jag fick lära mig att man inte skall hoppa in i en bil med främmande männsikor - och verkligen inte en minibuss.
Berättelsen verkar ju väldigt lös, hon är ju journalist, så hon borde väl kunna ge en lite bättre förklaring över vad de egentligen sa till henne? Som många säkert vet är inte ordet "pussy" i USA lika stötande att använda som "fitta" är i Sverige.
Ordet "
släpa" används, om det är direktöversatt från engelskan förstår man att det inte riktigt handlade om att göra något mot hennes vilja. Det var en inbjudan, en vulgär sådan kan tyckas, från ett feministiskt perspektiv.