Citat:
Ursprungligen postat av
Spaeckhuggare
Jag har generell respekt mot alla som inte beter sig som idioter. Har inte talat om någon brist på respekt. Det kommer alltid finnas undantag som dessa du nämner och det är inget problem.
Vad som är ett problem är när en ideologi intalar kvinnor att det är bra att vara så där och en stat som ger tonvis med pengar varje år för att uppmuntra det. Då har vi ett problem.
Eftersom Yin och Yang behövs så kommer en kvinna som det där (maskulin kvinna) ofta att hamna med en ganska feminin man.
Det är inte mina konventioner. Det är en motsats till män. Kvinnor och män ska i mångt och mycket vara motsatser för att komplettera varandra. Inte i allting, men i tillräckligt mycket för att det ska kännas spännande och vara praktiskt.
Är lite opraktiskt att sitta där sedan med två gafflar och ingen kniv... Vilket det blir nu. Dvs två parter som envisas med att båda jobba heltid och de måste då tvinga någon att stanna hemma med de stackars barnen. Nej då tar jag hellre då det var självklart vem som gjorde det. Det ska inte vara en börda att göra och att lägga småbarn som mäns huvudansvar är bara onaturligt. Lika onaturligt är det att skicka bort dem till främlingar för uppfostran (dagis).
Det är självklart bra att vara begåvad på något bra oavsett vad och oavsett kön.
Att tycka något annat är ju bara korkat. Finns gott om män som är supertalanger med barn, ska jag gå runt och förakta dem? Tycka att de inte är riktiga män?
Och nej, finns också gott om förhållanden där just
likheten attraherar.
det är fullkomligen rimligt att båda ska göra obetalt hemmarbete som för båda är en nödvändighet.
kan lova dig att ingen tycker det är speciellt skoj att dammsuga ex. eller torka barnskit. Det gör man för att man är tvungen inte för man tycker det är nått man vill viga sitt liv åt. Och jupp män bör därför dammsuga och torka barnspyor i precis lika hög grad som kvinnor bör lära sig byta bilbatteriet. Allt annat är ren dumhhet och extrem inskränkt syn på människors förmågor.
Citat:
EDIT: Jag kan tänka mig att jag verkar dum i huvudet för en som har det könslösa samhället som ett ideal. Det betyder dock inte att det är sant
Som sagt extremt inskränkt. Könlöst är inte samma sak som att dela arbetsuppgifter jämlikt. Jag är inte mindre kvinna, har mindre förmåga föda barn eller tillfredställa en man i sängen, för att jag samtidigt klarar en svår matematisk uträkning eller laga en bil.