2013-08-15, 01:48
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av public_enemy
Golv i badrum har ju lutning för rätt avrinning, så det ska aldrig rinna vatten mot dörren. Anledningen att det är en luftspalt är att det ska finnas tilluftsventilation även när dörren är stängd för att ångan från duschandet inte ska imma igen hela badrummet.

Rätta mig om jag har fel nu. Duschdörren fälls ut mot toan så att vatten inte stänker över hela toaletten, och på motsatt sida finns dörren ut i rummet (helt oskyddad trädörr). Om man nu duschar i det där trånga utrymmet så kommer ju vatten spridas (går ej att undvika) upp på den oskyddade dörren också, vatten som sedan kan rinna längs dörren m.m, eller hur?
Känns som att jag missat något...man måste ju torka halva rummet efter att man duschat...

Citat:
Ursprungligen postat av Grillo
Lite skämskudde på de bildtexterna. Någon som försökt alltför mycket att låta avslappnad och misslyckas kapitalt.

Ja extrem skämskudde. "Första parkett på nyårsafton" ft. Abdullah's gäng och lite smällare Aldrig sett en sådan amatörmässig annons i hela mitt liv.
Senast redigerad av AbdullahSvensson 2013-08-15 kl. 01:50.
Citera
2013-08-15, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Rätta mig om jag har fel nu. Duschdörren fälls ut mot toan så att vatten inte stänker över hela toaletten, och på motsatt sida finns dörren ut i rummet (helt oskyddad trädörr). Om man nu duschar i det där trånga utrymmet så kommer ju vatten spridas (går ej att undvika) upp på den oskyddade dörren också, vatten som sedan kan rinna längs dörren m.m, eller hur?
Känns som att jag missat något...man måste ju torka halva rummet efter att man duschat...

.

Om du kollar bilderna noga så ser du ett duschdraperi som är invikt mot hörnet ovanför toastolen.
Sådana där små toaletter är ju lättstädade iaf. bara svabba av allt med rengöringsmedel sedan duscha både sig själv och toastol mm.
Citera
2013-08-15, 02:05
Medlem
AbdullahSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Om du kollar bilderna noga så ser du ett duschdraperi som är invikt mot hörnet ovanför toastolen.
Sådana där små toaletter är ju lättstädade iaf. bara svabba av allt med rengöringsmedel sedan duscha både sig själv och toastol mm.

Jaa, det stämmer.
Jag tycker dock fortfarande att det är något man kunde offra en kvadratmeter extra för.
Citera
2013-08-15, 05:54
Medlem
Här har vi en villa för dem som tycker om hästar.
Fast jag tycker personligen om garaget.

www.husmanhagberg.se/Templates/Pages/ObjectAllImagesUpdated.aspx?objectid=OBJ25820_1272 275521
Citera
2013-08-15, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bullen516
Här har vi en villa för dem som tycker om hästar.
Fast jag tycker personligen om garaget.

www.husmanhagberg.se/Templates/Pages/ObjectAllImagesUpdated.aspx?objectid=OBJ25820_1272 275521

Jag gillade spat och garaget väldigt mycket.
Citera
2013-08-15, 08:29
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antevante
Är det inte lite överskattat att bo strandnära? Själv älskar jag havet och skulle inte kunna tänka mig att på i inlandet men det är aldrig vindstilla vid havet, det blåser alltid, vilket i längden måste vara irriterande.
Sen är ju en strand i Juli jävligt mysig medan den i december är direkt outhärdlig.

Men visst! Alla säger ju att bo vid havet är en dröm, så då måste det väl vara så

Mina farföräldrar bor på en ö i Göteborgs skärgård. Ca 100-200 meter till havet från ena halvan av huset med Danmark som närmsta granne där. Verkligen en idyll på sommaren, helvetet på jorden höst/vinter.

Det blåser, det är kallt och det ser allmänt jävla deprimerande ut, dessutom är vattnet så salt där att rutorna aldrig liksom är riktigt rena. Men som sagt, sommaren är toppen. Jag bor närmare skogen (i norrland) vilket jag gillar, har väldigt nära till havet ändå, bara ca 10 minuter med cykel till både hamn och badstrand mm, tycker det är toppen.

Citat:
Ursprungligen postat av Kebab-Arne
Alltid kul att kolla igenom de små lägenheterna på dryga 20 kvm som är högvilt på bostadsmarknaden i studentorter just nu. Gillar att se de olika lösningarna på hur man kan klämma in nåt som ska motsvara kök på 20 kvm, har själv bott så är nog därför jag tycker det är kul.

Hursomhelst, det här var en udda lösning av spisplacering:
http://www.widerlov.se/bostadspresentation-bilder/?cpxid=450QP9PS34F82R50

Usch det skulle bra mycket till för att jag skulle bo där.. Spisen sitter åt helvete för det första. Det finns typ noll förvaringsutrymme.. Mitt badrum är väldigt litet, lite som det på den andra lägenheten du visade fast kanske lite "kortare" då handfatet sitter närmare duschen. När jag duschar där är hela badrummet fuktigt, vill inte ens tänka på hur det blir i den där skrubben..

Och sängen var ju i en klass för sig, hur fan kommer man upp? Det ser inte ut som att man kan sitta i den heller och man måste huka sig när man ska sätta sig i soffan.. Usch för att bo där
Citera
2013-08-15, 08:39
Medlem
brianmolkos avatar
Citat:
Alltid kul att kolla igenom de små lägenheterna på dryga 20 kvm som är högvilt på bostadsmarknaden i studentorter just nu. Gillar att se de olika lösningarna på hur man kan klämma in nåt som ska motsvara kök på 20 kvm, har själv bott så är nog därför jag tycker det är kul.

De verkar även ha klämt in en liten diskmaskin längst in i den där "kökshalvön".

Här är exempel på en mer konventionell lösning:
http://www.husmanhagberg.se/Templates/Pages/ObjectAllImagesUpdated.aspx?objectid=OBJ27287_1277 084333

Tror jag skulle välja den mer udda lösning om jag fick välja. Det blir en relativt stor arbetsbänk av köksbordet.

NorthSNKR:

Ehm, mycket spännande utsikt utöver ett litet radhusområde och ett skogsparti...

Jag tror kanske mäklaren eller säljaren eller vem som beskrivit kanske syftar på att man ser raketer åt det hållet
Citera
2013-08-15, 08:48
Medlem
gato12s avatar
Citat:

De verkar även ha klämt in en liten diskmaskin längst in i den där "kökshalvön".

Undrar lite hur mycket matlagning det blivit för den som bodde där. Bodde själv i studentkorridor i Uppsala och hade gemensamt kök men måste säga att jag ändå föredrog det framför att brassa blodpudding i en liten 20 kvadratare med en så avigt placerad spis.

Sedan vet jag inte om jag hade pallat att sitta i soffan direkt under loftsängen. Hade haft konstanta tvångstankar om att den inte varit uppmonterad ordentligt...
Citera
2013-08-15, 09:51
Medlem
Moffins avatar
Här har vi kanske något? --> http://objekt.fastighetsbyran.se/Templates/Pages/ObjectImages.aspx?source=hemnet&ObjektGID=OBJ5410_ 1268714668

Jag gillar det! Stall vilket är ett plus för mig, hallen och köket är mycket fint tycker jag och jag skulle absolut kunna tänka mig att flytta in även om jag velat tapetsera om här och där och lite annat.

Men vad sägs om tavelplaceringen i Sovrum 1? Eller heltäckningsmatta i taket i Sovrum 2? Sovrum 2 är ju i allmänhet en liten mardröm.
Citera
2013-08-15, 09:54
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Här har vi kanske något? --> http://objekt.fastighetsbyran.se/Templates/Pages/ObjectImages.aspx?source=hemnet&ObjektGID=OBJ5410_ 1268714668

Jag gillar det! Stall vilket är ett plus för mig, hallen och köket är mycket fint tycker jag och jag skulle absolut kunna tänka mig att flytta in även om jag velat tapetsera om här och där och lite annat.

Men vad sägs om tavelplaceringen i Sovrum 1? Eller heltäckningsmatta i taket i Sovrum 2? Sovrum 2 är ju i allmänhet en liten mardröm.

Jag vet inte varför, men får feta porrfilmsvibbar av sovrum 2.
Citera
2013-08-15, 10:21
Medlem
FDYs avatar
Det där reklamjippot för 103 miljoner som va uppe i tråden för några veckor sedan är nu med i Lottos nya reklamfilm. Nu kan ni se hur huset ser ut från utsidan

http://www.youtube.com/watch?v=_2OsC145KL4&feature=youtu.be

Citat:
Ursprungligen postat av Moffin

Eller heltäckningsmatta i taket i Sovrum 2? Sovrum 2 är ju i allmänhet en liten mardröm.

Jag skulle då inte vilja sova i det där rummet. Mår illa bara av att kolla på bilden
Citera
2013-08-15, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbdullahSvensson
Om vi är helt realistiska, kan man verkligen få loss det där objektet för 1,2 milj.?

Tror tyvärr det.
Enligt budhistoriken på den andra lägenheten jag länkade till så är senaste budet på 950 000:-, utgångspriset var 870 000:-.
Tycker synd om de som börjar plugga i dagsläget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in