Citat:
Ursprungligen postat av
Antevante
Är det inte lite överskattat att bo strandnära? Själv älskar jag havet och skulle inte kunna tänka mig att på i inlandet men det är aldrig vindstilla vid havet, det blåser alltid, vilket i längden måste vara irriterande.
Sen är ju en strand i Juli jävligt mysig medan den i december är direkt outhärdlig.
Men visst! Alla säger ju att bo vid havet är en dröm, så då måste det väl vara så

Mina farföräldrar bor på en ö i Göteborgs skärgård. Ca 100-200 meter till havet från ena halvan av huset med Danmark som närmsta granne där. Verkligen en idyll på sommaren, helvetet på jorden höst/vinter.
Det blåser, det är kallt och det ser allmänt jävla deprimerande ut, dessutom är vattnet så salt där att rutorna aldrig liksom är riktigt rena. Men som sagt, sommaren är toppen. Jag bor närmare skogen (i norrland) vilket jag gillar, har väldigt nära till havet ändå, bara ca 10 minuter med cykel till både hamn och badstrand mm, tycker det är toppen.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kebab-Arne
Alltid kul att kolla igenom de små lägenheterna på dryga 20 kvm som är högvilt på bostadsmarknaden i studentorter just nu. Gillar att se de olika lösningarna på hur man kan klämma in nåt som ska motsvara kök på 20 kvm, har själv bott så är nog därför jag tycker det är kul.
Hursomhelst, det här var en udda lösning av spisplacering:
http://www.widerlov.se/bostadspresentation-bilder/?cpxid=450QP9PS34F82R50
Usch det skulle bra mycket till för att jag skulle bo där.. Spisen sitter åt helvete för det första. Det finns typ noll förvaringsutrymme.. Mitt badrum är väldigt litet, lite som det på den andra lägenheten du visade fast kanske lite "kortare" då handfatet sitter närmare duschen. När jag duschar där är hela badrummet fuktigt, vill inte ens tänka på hur det blir i den där skrubben..
Och sängen var ju i en klass för sig, hur fan kommer man upp? Det ser inte ut som att man kan sitta i den heller och man måste huka sig när man ska sätta sig i soffan.. Usch för att bo där