2013-08-15, 09:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
I sådana här fall är det inte ovanligt att transporten lägger något över huvudet på en misstänkt. Det är trots allt inte alltid en misstänkt är skyldig och det är mycket väl känt vilket helvete en tidigare misstänkt kan få genomlida efter ett frikännande. Många gånger pga media men i det här fallet har väl tidningarna maskat alla bilder på misstänkta? Läsarna dömer ändå, alla tycker vi olika.

Eftersom han själv sagt att han inte har något att dölja så verkar det konstigt att han försöker att gömma sig under jackan och alla vet ju redan hur han ser ut eftersom han finns på Facebook helt öppet.

Är det första resan för AJ eller är han en rutinerad kåkfarare?
Citera
2013-08-15, 09:28
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det är nog känt av flera personer i hennes bekantskapskrets. Men vet du att vi har fått det av samma pm:are?

För en vecka sedan så fick jag ett PM med samma uppgifter. Jag ställde en del frågor och fick sex PM med en del svar.
Jag fick intrycket att postaren hade blivit tillsagd av polisen att inte säga mer så PM:andet upphörde.

Jag har gett mitt ord på att inte avslöja mer än vad som redan är skrivit i tråden och så blir det.
Citera
2013-08-15, 09:30
Medlem
refsps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
GT: Mordmisstänkte 36-åringen i häktet

Äntligen. Då kan vi i framtida spekulationer undvika teorier om utsmetat blod samt avsiktlig blodspillan medelst kaffemugg.
Citera
2013-08-15, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Kollade precis igenom FH´s foton på facebook, såg att han har tatuerat in 2 tårar under ena ögat. Kanske de på kåken kan skära bort dessa på honom för jag tror knappast att han "förtjänat" dessa så att säga.

DB har väl också det?
Citera
2013-08-15, 09:37
Medlem
http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2292195-mordmisstankt-tillbaka-i-sverige

"De två andras restriktioner innebär att de inte får vistas i gemensamhetsutrymmen, inte använda telefon, inte ta emot besök utan ansökan i förväg och skrivs brev kollas dessa av åklagare innan de postas.

– Men de får läsa tidningar, lyssna på radio och se på tv, uppger vice chefsåklagare/kammaråklagare Per-Erik Rinsell."
Citera
2013-08-15, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FTXn666

"De två andras restriktioner innebär att de inte får vistas i gemensamhetsutrymmen, inte använda telefon, inte ta emot besök utan ansökan i förväg och skrivs brev kollas dessa av åklagare innan de postas.

– Men de får läsa tidningar, lyssna på radio och se på tv, uppger vice chefsåklagare/kammaråklagare Per-Erik Rinsell."

Restriktioner för AJ är inte satta än, men DB och FH har uppenbarligen kunnat uppdatera sig.
Citera
2013-08-15, 09:46
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FTXn666

Intressant, det måste betyda att man har mjölkat ur dom allt som går.
Citera
2013-08-15, 09:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Ja det kan nog ha lite med vad det gäller att göra, jag vet inte?

En gång i mitten av 80-talet gjorde jag entré på ett häkte med två påsar kläder och hygienartiklar samt två brev. Brev skulle gå via åklagaren eftersom vännerna satt häktade med restriktioner, men fångvårdaren sa att han kunde kika om det var som jag sa (att jag inte hade skrivet något som rörde fallet). Ganska direkt konstaterade han att de aldrig skulle godkännas av åklagaren.

Jag hade nämligen skrivet att "jag tog även med lite grejer till XX". Dessa ord var ett avslöjande om att även vännen blivit häktad och det var inte meningen att någon av dessa två skulle känna till varandras tillfälliga adress.

Sen sker det väl en del häktningsförhandlingar i "grupp". Tänker på ett fall där det satt många frihetsberövade från samma gruppering, anhållna samtidigt och där åklagaren ville åtala och döma alla lika, just som en grupp. Så blev det också i TR, dock ej i HR.
Jag läste FUP:en och det tog ganska lång tid innan de häktade blev informerade om vad de medhäktade hade sagt. En morgon slängs det upp delar ur förhör med andra och det är då som en del andra börjar att erkänna eller bestämmer sig för att tiga även i fortsättningen.
Dom får inte ens säga ATT de sitter häktade, och inte vart de sitter häktade.
Så det va lustigt om dom sa att de satt där du va och lämnade grejerna.

Men jo, det kan vara olika från fall till fall som du beskriver.
Citera
2013-08-15, 09:49
Medlem
AJ är ju duktig på att lägga upp rese- och semesterbilder på Facebook så denna bilden borde han ju absolut lägga upp: http://ttela.se/image_processor/1.2292475.1376550776!/image/3071093434.jpg_gen/derivatives/wide/3071093434.jpg?maxWidth=627

Är någon av de hittills häktade frisläppt ännu?
Alla satt ju inne pga av olika skäl men nu när AJ
har levererats borde väl någon av de övriga
misstänkta kunna frisläppas.
Citera
2013-08-15, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Intressant, det måste betyda att man har mjölkat ur dom allt som går.

Förmodligen och att de nu får uppdatera sig om varandra och AJ, kanske blir en mental stressfaktor som får dem att bryta ihop, börja prata. Kan vara svettigt när de i media också kan läsa att det är klarlagt att deras historier inte addar upp och att AJ är hemma.
Citera
2013-08-15, 09:51
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
AJ är ju duktig på att lägga upp rese- och semesterbilder på Facebook så denna bilden borde han ju absolut lägga upp: http://ttela.se/image_processor/1.2292475.1376550776!/image/3071093434.jpg_gen/derivatives/wide/3071093434.jpg?maxWidth=627

Är någon av de hittills häktade frisläppt ännu?
Alla satt ju inne pga av olika skäl men nu när AJ
har levererats borde väl någon av de övriga
misstänkta kunna frisläppas.
Nej, varför skulle de släppas? De är fortfarande misstänkta för brott som ger fängelse.
Citera
2013-08-15, 09:52
Bannlyst
- Hur det gått till behåller vi än så länge för oss själva. säger kriminalkommissarie Thord Haraldsson.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in