2013-08-14, 06:49
Medlem
Belfours avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KIockren
USA.

Nej, skämt åsido, jag undrar samma.

Bort från Sverige i viket fall..
Trevligt, då hoppas jag någon med lite erfarenhet av staden delar med sig av sina goda råd.
Citera
2013-08-14, 12:38
Medlem
Herr gurkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pastmaster
Oj vad du kommer att bli överraskad när du börjar på LTH. Knappt några glasögonormtjejer med finnar så långt ögat når. Det ser ut som vilka tjejer som helst på t ex läkarprogrammet. Många är festprissar som läser på LTH idag.
Ser inte de flesta tjejer på LTH, med undantag får några få program, ganska tråkiga ut?
Citera
2013-08-14, 13:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FrasseFloyd

Referenslitteratur är litteratur som är bra, men inte obligatorisk att läsa. Det är litteratur man kan fördjupa sig i om man känner att man vill förkovra sig. Det är inte något man köper.

Där ser man, det känns familjärt.

Citat:
Ursprungligen postat av Pardon
Antog att de stora nationerna åtminstone har någon form av novischevents.

Anmäl dig till en novischfest! Du blir tilldelad en fadder som ser till att du inte blir ensam på förfesten. I mitt fall placerades man i en soffa bland några begåvade tjejer. Det blev också lite lekar som följde. Skojigt!
Citera
2013-08-14, 14:27
Medlem
Ska man ha fått hem något mer än ett nollningsschema och ett brev där det står välkommen?

Har tex inte fått något brev om kurslitteratur eller något annat.
För oss som går bastermin uppdateras stil-kontot snart eller måste man fixa de själv?
Citera
2013-08-14, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maintenant
Det går nog få tag på begagnade möbler. Kolla bara blocket, där finns väl en hel del! Förra året köpte jag matbord, stolar och soffbord via blocket, billigt!
Jag brukar även se en del säljannonser upphängda kring studentområdena också. Många som vill bli av med sina möbler när de flyttar.

Låter bra. Vaknade även av ett sms i morse, tidigt, där jag läste med grus i ögonen att jag har fått tillstånd att flytta in innan 2/9. Med andra ord, jag slipper stressen den första veckan med introduktion och inflyttning.
Citera
2013-08-14, 17:39
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr gurka
Ser inte de flesta tjejer på LTH, med undantag får några få program, ganska tråkiga ut?
Tja. En random googling ger: http://www.lth.se/typo3temp/pics/2f9b14f296.jpg. En av fem ser alltså bra ut.

Man ska nog läsa ekonomi eller medicin om vill träffa 8-10-poängare.
Citera
2013-08-14, 19:09
Medlem
Pastmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Tja. En random googling ger: http://www.lth.se/typo3temp/pics/2f9b14f296.jpg. En av fem ser alltså bra ut.
Flickor på Teknis.

http://www.youtube.com/watch?v=fses7WNOfck

Det verkar som väg- och vatten får alla tjejer som håller måttet bäst på LTH enligt V-sektionens bilder.
Dessa du visade på bilden går program som bioteknik, maskinteknik, ekosystemteknik.
Citera
2013-08-15, 03:12
Medlem
OrangePicks avatar
Anmälde mig igår till lundaekonomernas nollning, men är lite orolig nu, ska man få någon typ av bekräftelsemejl?

Har någon förresten något tips om vad man kan göra i Lund nästa vecka, flyttar nämligen ner i morgon, och kan nog lätt bli långtråkigt att sitta inne och vänta..
Senast redigerad av OrangePick 2013-08-15 kl. 03:15.
Citera
2013-08-15, 09:01
Medlem
pernil90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OrangePick
Anmälde mig igår till lundaekonomernas nollning, men är lite orolig nu, ska man få någon typ av bekräftelsemejl?

Har någon förresten något tips om vad man kan göra i Lund nästa vecka, flyttar nämligen ner i morgon, och kan nog lätt bli långtråkigt att sitta inne och vänta..

Bekanta dig med staden så slipper du gå vilse sen när du är full. Nationsinskrivningarna börjar den 21e så då kan du gå runt till alla du tycker verkar vettiga och se vad de har att säga. Träna. Om du vill ha lite hjärnstimulans och vara före alla andra (förutsatt att ni ska läsa NEK) så kan du börja räkna i det här kompendiet för att repetera matten (det är det man gör den första veckan sen ändå så): http://www.nek.lu.se/NEKARE/teaching/matte/L%C3%A5t%20oss%20r%C3%A4kna!.pdf
Citera
2013-08-15, 17:12
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Irmias
"Invetigation in process"
Jag hade låtit bli, om jag vore du.
Citera
2013-08-15, 17:18
Medlem
FrasseFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Belfour
Vart bör man söka sig som högerorienterad/konservativ?

Citat:
Ursprungligen postat av KIockren
USA.

Nej, skämt åsido, jag undrar samma.

Citat:
Ursprungligen postat av Belfour
Bort från Sverige i viket fall..
Trevligt, då hoppas jag någon med lite erfarenhet av staden delar med sig av sina goda råd.
Jag hade sökt mig till någon av de mer intellektuella föreningarna som fokuserar på samhällsfrågor. Utrikespolitiska föreningen (UPF) eller Studentafton. Jag vet inte hur de politiska åsikterna är fördelade där, men min bild är att det åtminstone är ganska öppet debattklimat. Detta till skillnad från LUPEF (Lunds Universitets Politiska och Ekonomiska Förening), som jag vet är klart vänsterorienterat. Det finns individer där som är klart för ett väldigt öppet debattklimat, jag jag är skeptisk till hur man som högerorienterad ska trivas där på lång sikt.

Vidare är Lundaspexarna en förening med åtminstone djupt rotade traditioner. Man behåller inte sina traditioner, som inte är särskilt moderna, om det inte finns någon form av konservatism i organisationen. Sen är de inte alls särskilt politiska utan driver gärna med både höger och vänster, men som organisation sett är de iaf. konservativa.

Överlag tror jag mer på Akademiska Föreningen för er del än någon av kårerna eller nationerna.
Citera
2013-08-15, 20:46
Medlem
jzprs avatar
Vilket gym ligger närmast LTH?

Edit: Hittade denna karta som verkar ha med dom flesta gymmen om det är fler som undrar samma sak
https://maps.google.se/maps?ie=UTF-8&q=gym+i+lund&fb=1&gl=se&hq=gym&hnear=0x4653907c0 3e75a3b:0x4019078290e7a70,Lund&ei=QyINUsv3BNKEhQf4 t4C4Bw&ved=0CMQBELYD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in