Citat:
Ursprungligen postat av
Belfour
Vart bör man söka sig som högerorienterad/konservativ?
Citat:
Ursprungligen postat av
KIockren
USA.
Nej, skämt åsido, jag undrar samma.
Citat:
Ursprungligen postat av
Belfour
Bort från Sverige i viket fall..
Trevligt, då hoppas jag någon med lite erfarenhet av staden delar med sig av sina goda råd.
Jag hade sökt mig till någon av de mer intellektuella föreningarna som fokuserar på samhällsfrågor. Utrikespolitiska föreningen (UPF) eller Studentafton. Jag vet inte hur de politiska åsikterna är fördelade där, men min bild är att det åtminstone är ganska öppet debattklimat. Detta till skillnad från LUPEF (Lunds Universitets Politiska och Ekonomiska Förening), som jag vet är klart vänsterorienterat. Det finns individer där som är klart för ett väldigt öppet debattklimat, jag jag är skeptisk till hur man som högerorienterad ska trivas där på lång sikt.
Vidare är Lundaspexarna en förening med åtminstone djupt rotade traditioner. Man behåller inte sina traditioner, som inte är särskilt moderna, om det inte finns någon form av konservatism i organisationen. Sen är de inte alls särskilt politiska utan driver gärna med både höger och vänster, men som organisation sett är de iaf. konservativa.
Överlag tror jag mer på Akademiska Föreningen för er del än någon av kårerna eller nationerna.