2013-08-15, 01:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wazlada
Känner dom häktade TB? Hon som fick veta att hon levde när hon var på okänd adress i Trollhättan samma dag BO försvan
DB och tb har haft ett förhållande.
Dock dumpade dB henne för att hon var för dryg, etc etcw
Citera
2013-08-15, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
När jag satt häktad så fick jag veta att det satt en till i samma mål. Mvh

Jag kan tänka mig att sånt där förmodligen varierar i från fall till fall! Det är nog helt och hållet upp till förhörsledarna och åklagaren att avgöra vad den/de häktade blir upplysta om?
Senast redigerad av William.H.Grant 2013-08-15 kl. 01:53.
Citera
2013-08-15, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiskarna
Polisen hade väl underrättat anhöriga...........kanske han inte ansetts som riktigt nära.
Hennes mamsen hade ju tydligen äldsta sonen på avlastning.
Konstigt som f-n i varje fall.

NEJ de hade inte underätta anhöriga finns i tidnings interljuven. Och men ar du att pappan inte skulle ses som nära till Ida? är du inte riktig eller??
Ja mamman hade vårdnaden om den äldsta pojken så nu kan alla sluta spekulera i den biten
Citera
2013-08-15, 01:49
Medlem
Citat:
Jag känner så starkt med Id@´s mamma , hon har inte figurerat mycket som sörjande i tråden.
Fokus har hela tiden varit på pappsen.
Kan vara så att hon stod Ida närmast eftersom hon hjälpte till med barnen

Ida* mamma är en kanon mamma och ja folus har vart på pappan, pappan och hans tjej drog i gång MS, han har vart med i näsatn alla sök så vill bara tala om att ida och hennes pappa hade otroliga band tillsammans, det var alltid till honom hon gick till när hon mådde dåligt
Citera
2013-08-15, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kekfakee
Ida* mamma är en kanon mamma och ja folus har vart på pappan, pappan och hans tjej drog i gång MS, han har vart med i näsatn alla sök så vill bara tala om att ida och hennes pappa hade otroliga band tillsammans, det var alltid till honom hon gick till när hon mådde dåligt

såg också ida*pappa med sin flickvän i går på stan, de stod och kramade varandra och tårarna rann på båda två, pappan hade gipsad arm så något har han ju gått loss på
Citera
2013-08-15, 01:54
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:

Hälsa gärna till de anhöriga, att ja, hur ska man säga egentligen, främling som man är mot er men detta med Id* har berört mig nåt så otroligt! Hennes son kvar ensam i lägenheten och allt sökande, hälsa till dem eller du behöver inte göra det om du inte vill men känn kramen från mig, jag önskar jag kunde skicka en varm sådan genom cyberspace men det går ju inte men jag önskar att det gick.
Hälsa också, om du känner personen förstås, den som gjort videon på youtube, att den är väldigt gripande.
Äh, nu blir jag blank i ögonen och ska inte fortsätta babbla och säkert är jag OT nu och får väl nån tillsägelse också men, jag kan inte låta bli att ändå säga detta.

Ta hand om er så gott ni kan och jag hoppas att ni känner det stora stödet runt er från alla anonyma som engagerat sig i det här, både i denna tråd men även i övrigt.

Varm kram!!
Citera
2013-08-15, 01:55
Medlem
ParvixIIs avatar
Citat:
NEJ de hade inte underätta anhöriga finns i tidnings interljuven. Och men ar du att pappan inte skulle ses som nära till Ida? är du inte riktig eller??
Ja mamman hade vårdnaden om den äldsta pojken så nu kan alla sluta spekulera i den biten

Polisen informerade anhöriga om fyndet redan innan dom hade identifierat kroppen. Gnället i tidningen var att någon faster eller syssling eller nåt sånt var sur för att hon inte betraktades som närstående.
Senast redigerad av ParvixII 2013-08-15 kl. 01:57.
Citera
2013-08-15, 01:55
Medlem
Citat:

I vissa fall kanske en förälder har haft ensam vårdnad om ett barn och då blir den personen kanske i polisens ögon närmast anhörig..............jag vet inte, någon här kanske vet det ?
Citera
2013-08-15, 02:08
Medlem
Citat:
I vissa fall kanske en förälder har haft ensam vårdnad om ett barn och då blir den personen kanske i polisens ögon närmast anhörig..............jag vet inte, någon här kanske vet det ?

tror inte att det funkar så, polisen har pratat så mycket med polisen under sök och utanför också så hur kan man glömma, dessutom har de gemensam vårdnad men den försvinner oavsett när de fyller 18år. ja det var clif* syster som kasta telefonen när hon läste det i media så hon och clif ' mamma gick hem till Cliff och då hde han precis läst det på nyheterna vid kl 23
Citera
2013-08-15, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Polisen informerade anhöriga om fyndet redan innan dom hade identifierat kroppen. Gnället i tidningen var att någon faster eller syssling eller nåt sånt var sur för att hon inte betraktades som närstående.

Självklart så har dom gjort det!

Sen är jag ganska övertygad om att polisen inte sitter och ringer runt till alla anhöriga för att lämna ett sånt här tragiskt besked utan sånt här meddelas nog vid ett personligt besök hos den som är närmast anhörig!
I det här fallet blev det kanske mamman då eftersom föräldrarna var skilda? Dom har kanske sökt pappan också men inte fått tag på honom? Det går inte att spekulera exakt i hur detta gått till men jag tror det finns rutiner för sånt här och dessa har nog följts efter bästa förmåga från polisens sida!

EDIT: Jag tycker kanske att media var lite väl snabba med att skriva om fyndet, de kunde gott ha väntat någon dag i alla fall så att alla anhöriga hade hunnit få beskedet istället för att få det när dom läste eller hörde om det på nyheterna!
Senast redigerad av William.H.Grant 2013-08-15 kl. 02:30.
Citera
2013-08-15, 02:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Frågan är varför hon skulle sitta och dega hemma hos DB mitt i natten?
Det känns inte som man åker från Uddevalla för en sån fest?
Men konstiga ställen har man ju själv hamnat på

Det var kanske hos DB som hon fick veta att hon levde men hon ville inte skriva ut Grästorp för då hade det kanske väckt för många frågor hos folk eller så hade dem kunnat lista ut vem hon varit hos.

Även om sannolikheten inte är så hög så visst, hade jag bott i Uddevalla och jag fått veta att det var en fest i ett hus med två heta tjejer och dem velat ha dit mig så...
Citera
2013-08-15, 02:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 123komose
Håhåjaja. nu är du väl ute och cyklar rejält! Varför ha en förhandling överhuvud taget om Åklagaren inte behöver lägga fram bevis eller indicier som berättigar till fortsatt häkte? Dina brister i juridik kunde fylla ett bibliotek. Tänk efter innan du skriver, självklart måste det finnas skäl för häktning annars är det tjänstefel, och det lär nog advokaterna se till att framföra i så fall.

Det borde väl räcka med att i så fall lägga fram de bevis som lyckats få dem omhäktade ett antal gånger nu? Nya bevis kanske man kan spara på tills man vet mer om t ex kroppen osv...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in