2013-08-15, 00:40
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78
Men har de inte placerat FH på BP också?
Jo det är ju det som ställer till det.
Då måste de antingen hämtat FH's bil hos DB innan de bränner volvon, eller hemma hos FH.
Alternativt att de tog en av DB's bilar. Problemet är ju att ingen är laglig och att de står på en körkortslös. Och osäkert om ens någon mer fungerade?

Annars måste någon annan kommit med andrabilen från FH, eller en helt annan bil med förare.

Då det bara var FH's bil som var laglig i trafik och har V8, är den ju att föredra. Och hade den stått hos DB vore det väl logiskt att de tagit den lagliga bilen reggad på en kille med körkort från första början?
Där är det ju avgörande hur mycket info de fått av AJ. Ville de ha en diskret bil?
Citera
2013-08-15, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Alm fallet har också dykt upp i mina tankar. Det finns vissa likheter med detta fall.
Alm tomtade med hela tiden för att bevisa sin oskuld. AJ tomtar bort för att bevisa sin oskuld.

Båda verkar hela tiden försöka bevisa något genom att agera på ett speciellt sätt så att andra ska tro att de är oskyldiga.

AJ var väldigt besatt av Alm när det begav sej!
Citera
2013-08-15, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
TB pratade med AJ, inte bara på natten då det hände, utan även på morgonen efter och då han var efterlyst.
Jag fick uppgiften i pm för ett tag sen och källan verkar vara säker, säker men hemlig.

Det är just sådana uttalanden som man ska ta med en nypa salt, du kan ju påstå vad som helst egentligen då.
Citera
2013-08-15, 00:52
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bokfodral
Även på natten?? Vet du klockslag?
Nej

Tillägg:
Ja, på natten och nej, jag vet inte vilket klockslag.
Senast redigerad av Ull-Strumpa 2013-08-15 kl. 00:56.
Citera
2013-08-15, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Mycket möjligt. Det har också talats om att 3-4 personer rört sig kring BP mordnatten. Jag bara spekulerar och tror nog att FH blev inblandad just för att han hängde med DB. AJ ringer sina närmaste. DB och nu finns det källor som säger att han även ringde TB på natten. Jag känner inte någon av de inblandade men AJ verkar vara en person som inte har så många "riktiga" vänner som han kan lita på till 100%. Kanske det är DB och TB. FH hamnade i knipa så att säga. Dock inte menat att han skulle vara oskyldig men det verkar som om begreppen i de kretsar de rört sig är andra än vad de vanligtvis är.

3-4 personer kan vara 3 (dvs de nu häktade) men är de 4 så kan TB kanske varit med, hon frågade väl tidigt här om någon visste vad som hänt på den aktuella adressen?

Men klart grabbarna i så fall skyddar henne, hon hade inte klarat av lång tid häktad.
Citera
2013-08-15, 00:53
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ztartrax
Det är just sådana uttalanden som man ska ta med en nypa salt, du kan ju påstå vad som helst egentligen då.
Det har du alldeles rätt i, jag kan ju ha hittat på det.
Citera
2013-08-15, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
Det har du alldeles rätt i, jag kan ju ha hittat på det.

Klart att du kan så länge du hänvisar till en hemlig källa!
Citera
2013-08-15, 01:01
Bannlyst
Citat:
Får de häktade under häktningsförhandlingen veta vad polisen har för bevis mot dem ?
Nej, inte ett ljud om bevisen.
Bara att man blir fortsatt häktad, och om man får fortsatta restriktioner.
Dessa herrar har antagligen fulla restriktioner utan tv, radio och dagstidningar.
Då mår man inte bra hur tuff man än är, efter en månad.
Citera
2013-08-15, 01:01
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
3-4 personer kan vara 3 (dvs de nu häktade) men är de 4 så kan TB kanske varit med, hon frågade väl tidigt här om någon visste vad som hänt på den aktuella adressen?

Men klart grabbarna i så fall skyddar henne, hon hade inte klarat av lång tid häktad.
Frågan är varför hon skulle sitta och dega hemma hos DB mitt i natten?
Det känns inte som man åker från Uddevalla för en sån fest?
Men konstiga ställen har man ju själv hamnat på
Citera
2013-08-15, 01:08
Medlem
123komoses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Dessa herrar har antagligen fulla restriktioner utan tv, radio och dagstidningar.
Håhåjaja. nu är du väl ute och cyklar rejält! Varför ha en förhandling överhuvud taget om Åklagaren inte behöver lägga fram bevis eller indicier som berättigar till fortsatt häkte? Dina brister i juridik kunde fylla ett bibliotek. Tänk efter innan du skriver, självklart måste det finnas skäl för häktning annars är det tjänstefel, och det lär nog advokaterna se till att framföra i så fall.
Citera
2013-08-15, 01:08
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle

Ursäkta en okunnig men, betyder det du säger nu, att DB och FH inte vet ett jota om några bevis eller fynd alls sen de blev häktade? De vet inte om brandplatsen för kläder och bok, örngottet eller att Id* är funnen?
Citera
2013-08-15, 01:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nutte59
Tror hela tråden kommer att få en oväntad vändning, el är ganska säker....
Berätta!
Vad vet du?
Att dB kommer släppas när sanningen kryper fram?
Att tb är den verkligen mördaren?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in