2013-07-30, 21:55
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grotrocken
TTELA skriver att Polisen sökt på Stallbacka området idag ihop med MPS. Någon som känner till mer exakt vart på Stallbacka de har sökt? Det finns en del områden som borde vara mer intressanta än andra där. Jag vet inte om deponiområdet vid DHL räknas till Stallbacka men där tycker jag man borde söka.
https://anonfiles.com/file/de1ebac22cb9507b2d35e851c504d1e8

RDY, var gjorde du dina fynd?
Citera
2013-07-30, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehs
PT har alibi. Jag utgår ifrån att AJ är regissören och gärningsmannen.

När AJ stod där i lägenheten var han tvungen att få bort kroppen. Om han inte kunde tjuvkoppla bilar och ville be sin mamma om hjälp, så återstod bara dödspolaren DB. Men jag tror inte att AJ i det läget berättade för DB att han (AJ) var bunden till brottsplatsen via två telefonsamtal.

Denna information kom nog till DB och FH i ett senare skede.
Brottsplatsen? är det utanför eller i lägenheten som dom är kopplade till, kan ju vara så enkelt att dom kom förbi och hämtade upp Aj. Och alibi jojo det är ju tydligen släktingar, har ju hänt förr att ge falskt alibi.
Citera
2013-07-30, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Ur ttela.se idag:

"Polen beslutar om 36-åring. Den mordmisstänkte 36-åringen befinner sig fortsatt utomlands, och nu är det upp till polsk polis att besluta när han ska överlämnas till Sverige."

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2271042-polen-beslutar-om-36-aring

Vad kan hindra den polska polisen att inte vilja bli av med en svensk mordmisstänkt så snabbt som möjligt? Det verkar som åklagaren pratar om 1-2 veckor ?

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2271854-aklagare-lugn-over-bevislaget

Om AJ är den skyldige, vilket jag är övertygad om att han är, kan han gärna sitta kvar i det polska häktet ett tag. Det verkar inte vara speciellt "lyxigt"!

Först måste polen förvissa sig om att det är rätt gubbe och att gripandet skedde enl. interpol. Mycket pappersarbete. Sådant tar tid.
Sedan måste Svenska polisen begära att få ut honom. Mer pappersarbete mer väntan.
Under tiden kanske det hittas mer bevis.

Han sitter väl rätt bra där han är. Kanske inte något lyxhotell men i alla fall tak över huvudet.
Citera
2013-07-30, 22:01
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Du tror inte att AJ har tagit sin MC med sig? Han har ju tagit sig till BO på något vis från början. Hade han haft egen bil hade han inte behövt hjälp. MC:n framstår som tänkbar. Att lämna den kvar på brottsplatsen verkar korkat.

Min gissning är att dem har haft bilen och MC:n. Som jag sagt tidigare så går det att ta sig betydligt längre in i skogen på MC än med bil. Att lägga ett inplastat lik över sadeln och leda MC:n med växeln i är också fullt möjligt om man behöver "bärhjälp" förbi bommar etc. Jag finner det dock inte troligt att MC:n har använts till annat än "ficklampa" och eventuellt transportmedel från brandplatsen.
Det är ju inte 100 att han åkte MC till thn.
Om han gjorde det och de skulle äta och dricka tror jag den stod kvar hos hans mor.
Jag hade lämnat den hos Id@ om jag kört den dit. Då finns det ingen som kan vittna om vilken tid han skulle åkt därifrån, vilket någon troligtvis skulle hört eller sett. Eller någon hundägare som noterat att den var där eller borta.
Citera
Medlem
ModerEvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disasterbator
Du tror inte att AJ har tagit sin MC med sig? Han har ju tagit sig till BO på något vis från början. Hade han haft egen bil hade han inte behövt hjälp. MC:n framstår som tänkbar. Att lämna den kvar på brottsplatsen verkar korkat.

Min gissning är att dem har haft bilen och MC:n. Som jag sagt tidigare så går det att ta sig betydligt längre in i skogen på MC än med bil. Att lägga ett inplastat lik över sadeln och leda MC:n med växeln i är också fullt möjligt om man behöver "bärhjälp" förbi bommar etc. Jag finner det dock inte troligt att MC:n har använts till annat än "ficklampa" och eventuellt transportmedel från brandplatsen.

En bil som brinner upp, en mc, tre herrar och ett BO. De borde haft minst ett transportmedel till. Hur många km/mil är det mellan DB:s och FH:s bostäder och platsen där bilen brann?
Citera
Medlem
Jag funderar på det här med boken, Kallocain, kan det vara ngn ledtråd från RDY? Någon som har läst boken? Ngt i innehållet?

RDY - vart har du tagit vägen? Tråden behöver dig!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nutte59
Brottsplatsen? är det utanför eller i lägenheten som dom är kopplade till, kan ju vara så enkelt att dom kom förbi och hämtade upp Aj. Och alibi jojo det är ju tydligen släktingar, har ju hänt förr att ge falskt alibi.
AJ är bunden till den plats där polisen senare hittade mängder av blod, Id*s blod. Om polisen godtar PTs alibi så återstår bara AJ, plus möjligen annan okänd GM som råkade komma förbi.
Citera
2013-07-30, 22:04
Medlem
Citat:
AJ är bunden till den plats där polisen senare hittade mängder av blod, Id*s blod. Om polisen godtar PTs alibi så återstår bara AJ, plus möjligen annan okänd GM som råkade komma förbi.

Gärningsmannen som råkade komma förbi kan ju vara PT oavsett alibi eller ej. Det är ju inte alltid säkert att alibit talar sanning heller, men mer en fråga för polisen att kolla upp
Citera
2013-07-30, 22:07
Medlem
Chrillothekids avatar
Kan svensk polis åka ner å förhöra AJ medans de väntar på all byråkrati?
Citera
2013-07-30, 22:08
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Polisen har aldrig uttalat sig om PT, s alibi. Bara att han aldrig varit misstänkt.
Det är bara PT själv som sagt till aftonbladet att han nämt till polisen att han var med släktingar hela helgen.
Citera
2013-07-30, 22:08
Medlem
Kallocain enligt Wikipedia.
Citera
2013-07-30, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
Efter en tid i Polskt häkte sjunger man ut hemma i Sverige.
Han kan gott stanna i två månader i Polskt häkte enligt mig då är A.j mer medgörlig. och full med löss.

Tror att den "smarte" motot tänkte lite fel när han knallade in på ambassaden.
Trodde nog att han skulle sättas på ett plan till Sverige och ett massmediauppbåd skulle möta, där han kunde förklara sin oskuld och vilken missförsdådd människa han är.

Har sett en Polsk häkteslokal i en fuktig källare under en polisstation i Gdansk. Där kan snackas om "lyxhotell".
Hade aldrig röjt mig i Polen utan dykt upp i Sverige om jag hade varit i hans situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in