2013-08-14, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Vill bara göra ett litet tillägg eftersom jag i en del inlägg har uppfattat det som om en del tror att de häktade känner till att det är fler häktade. Normalt vet en häktad inte om enbart hen sitter häktad eller om kumpanerna också sitter. Det är troligen förklaringen till att DB och FH har haft separata häkningsförhandlingar, fast under samma dag. Ingen har berättat för DB att FH sitter häktad och vice versa. Ingen kommer troligen inte heller att berätta för AJ att både DB och FH är häktade.

Det är en del som ingår i det som sparas till det är dags att släppa "bomben".
Men i det här fallet vet dom,FH och DB togs in med en dags mellanrum och AJ var på fri fot
och det finns telefon och nät även i polen, alltså innan han gick till ambassaden.
Däremot kanske dom inte vet hur det ser ut just nu
Citera
2013-08-14, 23:51
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsLibra
Är det inte så att advokaterna får ge denna information till sina klienter?

Edit; Och jo, AJ vet garanterat redan att DB o FH är häktade, iaf fram tills den dag han dök upp på ambassaden.

Tror att advokater är belagda med yppandeförbud, men det är aldrig detsamma som att de följer den regeln.

Ja han har ju säkert lusläst svenska tidningsartiklar online under sin fria vistelse i Polen, det hade jag gjort oavsett om jag var skyldig eller ej.
Citera
2013-08-14, 23:53
Medlem
Kurridutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebh
Men i det här fallet vet dom,FH och DB togs in med en dags mellanrum och AJ var på fri fot
och det finns telefon och nät även i polen, alltså innan han gick till ambassaden.
Däremot kanske dom inte vet hur det ser ut just nu

Den siste som greps (DB?) vet förmodligen att FH blivit anhållen, men jag tror inte att han helt säkert vet att FH också blev häktad.
Citera
2013-08-14, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Man kan ju lägga till två andra fall som skulle vara "spel mot ett mål" men som slutade lite annorlunda.
Alm-fallet: Visserligen blev han dömd för brott mot griftefriden.
Spekerödsfallet: Frikänd TR och HR. Nu ligger det resningsansökan hos HD.

Vi vet inte vad åklagaren har så osvuret är bäst.

Alm fallet har också dykt upp i mina tankar. Det finns vissa likheter med detta fall.
Alm tomtade med hela tiden för att bevisa sin oskuld. AJ tomtar bort för att bevisa sin oskuld.

Båda verkar hela tiden försöka bevisa något genom att agera på ett speciellt sätt så att andra ska tro att de är oskyldiga.
Citera
2013-08-15, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Det skulle väl kunnat vara med någon mer om det är som vissa påstår att det var "fest" hos DB.
Två personer på fest är väl lite tamt?

Hur var det ST skulle uttalat sig om FH. Var han hemma, eller hos DB? Det har jag helt glömt bort!

Jag har en känsla av att han var hemma, och "festen" är en efterhandskonstruktion som ska passa in i deras story varför just dessa två hämtat AJ hos Ida. Det skulle i sådana fall kunna vara för att skydda en fjärde person?

Det haltar dock lite på Varför FH i så fall skulle med.
Som extra chaufför med andrabil?
Fyllechaffis?
Bärhjälp om AJ dragit?

Nej jag ändrar mig nog till att de var hos DB ändå, men kanske behövde hjälp av en ytterligare med en bil med V8. Om nu inte FH tagit sin bil till DB?

Det kan vara så att FH blev inblandad vid något senare tillfälle då han enligt tråden var hemma hos DB den natten. Tror inte att de behövde 2 bilar för att dumpa kroppen. Bilen brändes ju långt från dumpningsplatsen så det är möjligt att de åkte tillbaka till DB för en bil när de de skulle bränna den första bilen. Kan ju vara så att det endast var FHs bil som var körduglig och tankad. Ingen aning, men alla behöver inte ha varit med hela tiden utan under natten blev fler och fler människor inblandade. Eventuellt också TB men det verkar inte så troligt. Eventuellt att AJ kanske ville prata av sig för en person som han vet står på hans sida till 100%. Spekulationer, men är ganska säker på att man inte åker med 2 bilar till en mordplats. Det är panik och man löser problem längs med vägen som t.ex. att bränna bilen efteråt.
Citera
2013-08-15, 00:10
Medlem
purplegirl78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
Det kan vara så att FH blev inblandad vid något senare tillfälle då han enligt tråden var hemma hos DB den natten. Tror inte att de behövde 2 bilar för att dumpa kroppen. Bilen brändes ju långt från dumpningsplatsen så det är möjligt att de åkte tillbaka till DB för en bil när de de skulle bränna den första bilen. Kan ju vara så att det endast var FHs bil som var körduglig och tankad. Ingen aning, men alla behöver inte ha varit med hela tiden utan under natten blev fler och fler människor inblandade. Eventuellt också TB men det verkar inte så troligt. Eventuellt att AJ kanske ville prata av sig för en person som han vet står på hans sida till 100%. Spekulationer, men är ganska säker på att man inte åker med 2 bilar till en mordplats. Det är panik och man löser problem längs med vägen som t.ex. att bränna bilen efteråt.
Men har de inte placerat FH på BP också?
Citera
2013-08-15, 00:14
Medlem
Tant.Grons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Jodå, jag håller med, men "skott i mörkret" tolkar jag inte som "styv i korken" som någon skrev. Dessutom tycker jag att Tommy Nilssons uttalande (som kanske är lite mer styv i korken) är intressantare (min markering):

- Jag är fortfarande av åsikten att det inte finns riktigt de skäl som erfordras för att häkta honom men det har samtidigt framkommit ny information under förhandlingen, säger Nilsson till TTELA i domstolen efter förhandlingen avslutats.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2263234-36-aring-haktad-i-sin-franvaro-for-mord

Citat:
Ursprungligen postat av Kurridutt
Vill bara göra ett litet tillägg eftersom jag i en del inlägg har uppfattat det som om en del tror att de häktade känner till att det är fler häktade. Normalt vet en häktad inte om enbart hen sitter häktad eller om kumpanerna också sitter. Det är troligen förklaringen till att DB och FH har haft separata häkningsförhandlingar, fast under samma dag. Ingen har berättat för DB att FH sitter häktad och vice versa. Ingen kommer troligen inte heller att berätta för AJ att både DB och FH är häktade.

Det är en del som ingår i det som sparas till det är dags att släppa "bomben".
Fast det vet ju redan AJ - han har väl läst tidningarnas nätupplagor och här på tråden som alla andra!
Citera
2013-08-15, 00:18
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnybodyOutThere
TB pratade med AJ, inte bara på natten då det hände, utan även på morgonen efter och då han var efterlyst.
Jag fick uppgiften i pm för ett tag sen och källan verkar vara säker, säker men hemlig.
Citera
2013-08-15, 00:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78

Det har väl skrivits att FH placerats vid resp. på BP. Det är en viss skillnad på begreppen.
Det är väl så med DB också.
AJ har ju varit på BP men han påstår att det inte var en BP när gick därifrån.

Det finns ju några som har alibi och är avförda ifrån utredningen men jag är generellt sett en aning kritisk mot alibi då jag har läst en del konstiga alibi.
Citera
2013-08-15, 00:24
Medlem
bokfodrals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ull-Strumpa
TB pratade med AJ, inte bara på natten då det hände, utan även på morgonen efter och då han var efterlyst.
Jag fick uppgiften i pm för ett tag sen och källan verkar vara säker, säker men hemlig.

Även på natten?? Vet du klockslag?
Citera
2013-08-15, 00:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Knalltransport
Knalltransport? Utveckla.
Citera
2013-08-15, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av purplegirl78

Mycket möjligt. Det har också talats om att 3-4 personer rört sig kring BP mordnatten. Jag bara spekulerar och tror nog att FH blev inblandad just för att han hängde med DB. AJ ringer sina närmaste. DB och nu finns det källor som säger att han även ringde TB på natten. Jag känner inte någon av de inblandade men AJ verkar vara en person som inte har så många "riktiga" vänner som han kan lita på till 100%. Kanske det är DB och TB. FH hamnade i knipa så att säga. Dock inte menat att han skulle vara oskyldig men det verkar som om begreppen i de kretsar de rört sig är andra än vad de vanligtvis är.
Senast redigerad av AnybodyOutThere 2013-08-15 kl. 00:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in