2013-08-14, 20:54
Medlem
Undrar om FEMINISTERNA gnäller nu..

2 flummiga killar (nakna förutom kallingar) som fjollar runt i reklam och visar upp hela kroppen (bl.a. naken överkropp)..
De lider dessutom av metorexi (sjuklig träning, värre än anorexi enligt läkare)..

Eller gnällar ni bara om en tjej visas i tv och visar upp sig (normalt utseende, men ni brukar klaga på HM)..

Detta jämställer jag med om en söt (typ hon i Gina Tricot - normal hälsosama kvinnliga kroppsformer) visade upp sig i stringtrosor och visar upp sin kropp och zomar in på hennes nakna överkropp...

Men FEMINISTERNA vill INTE ha jämnställdhet och det kommer att visa sig här..
Citera
2013-08-14, 20:58
Medlem
Flera män borde bete sig som feminister, förfan, vi borde til loch med skapa en ny ism! "Maskulism" Där kan vi bete oss som feminister fast använda det som satir mot dom. Detta skulle nog många stödja då extrem-feminister är bland det jobbigaste som finns
Citera
2013-08-14, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av x.
Flera män borde bete sig som feminister, förfan, vi borde til loch med skapa en ny ism! "Maskulism" Där kan vi bete oss som feminister fast använda det som satir mot dom. Detta skulle nog många stödja då extrem-feminister är bland det jobbigaste som finns

Ville bara visa HUR feministerna beter sig och hur de agerar och att de INTE ser ur jämnställdhetens perspektiv..
Men för att visa hur LÖJLIG feminismen är så borde vi anmäla allt sådant så att de tillslut tröttnar på sådana här frågor..
(Hoppas det framgick vad jag ville ha fram, verkar som det)..
Citera
2013-08-14, 21:06
Medlem
Men herregud, du är en vit(?) man, du kan inte bli kränkt. Har du inte lyssnat på vad feministerna har lärt dig?
Citera
2013-08-14, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangan74orebro
Ville bara visa HUR feministerna beter sig och hur de agerar och att de INTE ser ur jämnställdhetens perspektiv..
Men för att visa hur LÖJLIG feminismen är så borde vi anmäla allt sådant så att de tillslut tröttnar på sådana här frågor..
(Hoppas det framgick vad jag ville ha fram, verkar som det)..

Hahaha... och det baserar du på ett (1) svar?

Men keep up the good work... jag har själv tänkt i samma banor.
Citera
2013-08-14, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QQM04R
Men herregud, du är en vit(?) man, du kan inte bli kränkt. Har du inte lyssnat på vad feministerna har lärt dig?

he he true..
Citera
2013-08-14, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndyMcCoy
Hahaha... och det baserar du på ett (1) svar?

Men keep up the good work... jag har själv tänkt i samma banor.

Nope, men försöker väcka upp en debatt för att få folk att tänka och om vi alla gör som feministerna så blir det tillslut så löjligt så frågan faller från dagordningen..
Citera
2013-08-14, 21:29
Medlem
papercut-ninjas avatar
Ja vilken bra idé, vi hittar helt och hållet själva på hur feminister tänker så att vi kan bilda en klubb som hånar dem för att de tänker som vi har hittat på...
Citera
2013-08-14, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av papercut-ninja
Ja vilken bra idé, vi hittar helt och hållet själva på hur feminister tänker så att vi kan bilda en klubb som hånar dem för att de tänker som vi har hittat på...

Citat:
Nope, men försöker väcka upp en debatt för att få folk att tänka och om vi alla gör som feministerna så blir det tillslut så löjligt så frågan faller från dagordningen..

Ja du mangan74orebro, nånting måste du ju ha gjort rätt eftersom du fick en reaktion

Fast du missar en sak i din jämförelse.
Feminister (en hel del av dem åtminstone) kämpar för att kvinnor ska ha rätt att gå barbröstade (precis som männen). Men samtidigt ska ingen man någonsin titta på dem när de går barbröstade. För jävlar om någon man upphetsas av deras bröst och därmed objektifierar dem.
Senast redigerad av AndyMcCoy 2013-08-14 kl. 21:49.
Citera
2013-08-14, 21:48
Medlem
Citat:
Ja du mangan74orebro, nånting måste du ju ha gjort rätt eftersom du fick en reaktion

Tja kul att väcka ämnen till liv..
Vad är er åsikt?
Citera
2013-08-14, 21:50
Medlem
Citat:
Tja kul att väcka ämnen till liv..
Vad är er åsikt?

Som jag skrev i mitt första inlägg så har tanken slagit mig också.
I övrigt så framgår nog delar av min åsikt i editeringen jag gjorde i mitt förra inlägg.
Citera
2013-08-14, 22:06
Medlem
Citat:
Som jag skrev i mitt första inlägg så har tanken slagit mig också.
I övrigt så framgår nog delar av min åsikt i editeringen jag gjorde i mitt förra inlägg.

OK..
Sorry, ska kolla tråden bättre nästa gång (speciellt när den är så kort)..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in