2013-08-14, 20:15
Medlem
Åkte precis förbi häktet..där satt pressen på rad
Citera
2013-08-14, 20:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av drdracula141
A.J åkte nog en tpb bil direkt till häktet i Uddevalla det är tpb som dom flesta dyrgriparna får åka i. Ingen jävla mc eller blåljusbuss eller limo.
Om man vetat det tidigare kunde man sökt nåt vik på häktet eller så får man omskola sig till fångvårdare nu så man har koll på ajaj.
Men skall bli intressant att höra hans sjuka bortförklaringar imorgon, säker bara om hans lidande och inte ett ord om I*a...
Citera
2013-08-14, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Jag tror att du blandar ihop honom med Tommy Nilsson. FH advokat har inte sagt mycket offentligt.

Edit: http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2240491-bade-31-aringen-och-35-aringen-haktade

Det var ett uttalande av 31-åringens advokat, alltså FH advokat som jag citerade i mitt inlägg och som Zurfarn svarade på! Och FH's advokat verkar vara väldigt låg när han gör sitt uttalande!

CITAT: "Jan-Eric Sahlberg, 31-åringens försvarare, har vid tidigare tillfälle sagt till medierna att hans klient grät när han fick beskedet att han skulle häktas och att det inte finns några motiv för skyddande av brottsling. När GT når honom på tisdagskvällen är han sparsam med sina uttalanden.
– Vi får se hur det slutar helt enkelt.
Men jag har i nuläget inga fler kommentarer till hans tillstånd i dag, säger Sahlberg."

http://www.expressen.se/gt/misstankte-mordaren-poserar-med-vapen/
Senast redigerad av William.H.Grant 2013-08-14 kl. 20:22.
Citera
2013-08-14, 20:20
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kanel-Kalle
Resekostnader? Det där va det dummaste jag någonsin hört.
De har inte samma lön din pajas.

Har du länkar till tidningen som har bilder på resenären som skulle anlända idag?
Har inte hunnit läsa ikapp ännu
Pajas är du mycket bättre själv.

Wikipedia:
Citat:
Kostnaden för offentlig försvarare
Den offentlige försvararen har rätt till skälig ersättning av allmänna medel för arbete, tidsspillan och utlägg som uppdraget har krävt. Ersättningen får dock endast om det finns särskilda skäl avse de merkostnader för tidsspillan och utlägg som har uppstått på grund av att försvararen har sin verksamhet långt ifrån den ort där domstolen är belägen. Ersättningen för arbete ska bestämmas med utgångspunkt i den tidsåtgång som är rimlig med hänsyn till uppdragets art och omfattning och med tillämpning av en timkostnadsnorm som regeringen fastställer. Timersättningen får avvika från timkostnadsnormen, om den skicklighet och den omsorg som uppdraget utförts med eller andra omständigheter av betydelse ger anledning till det. En offentlig försvarare får inte ta emot ersättning av den misstänkte annat än avseende tidsspillan och utlägg som inte omfattas av rätten till ersättning av allmänna medel.
Jag tänker inte skriva en massa inlägg med länkar för att du inte har läst ikapp. Beträffande att läsa ikapp, kontemplera gärna över min signatur.
Citera
2013-08-14, 20:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Jag tror att du blandar ihop honom med Tommy Nilsson. FH advokat har inte sagt mycket offentligt.

Edit: http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2240491-bade-31-aringen-och-35-aringen-haktade
Jag menar FHs advokat. I den artikel du länkade kallar han ju häktningen av FH för ett skott i mörkret från åklagarens sida. Nu säger han bara "vi får se hur det går". Det tycker jag är en markant ändring av tonen från advokatens sida.
Citera
2013-08-14, 20:32
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Det var ett uttalande av 31-åringens advokat, alltså FH advokat som jag citerade i mitt inlägg och som Zurfarn svarade på! Och FH's advokat verkar vara väldigt låg när han gör sitt uttalande!

CITAT: "Jan-Eric Sahlberg, 31-åringens försvarare, har vid tidigare tillfälle sagt till medierna att hans klient grät när han fick beskedet att han skulle häktas och att det inte finns några motiv för skyddande av brottsling. När GT når honom på tisdagskvällen är han sparsam med sina uttalanden.
– Vi får se hur det slutar helt enkelt.
Men jag har i nuläget inga fler kommentarer till hans tillstånd i dag, säger Sahlberg."

http://www.expressen.se/gt/misstankte-mordaren-poserar-med-vapen/

Jag är inte övertygad att FH advokat sagt att han grät. Men det var detsamma, det jag reagerade på var "styv i korken", det tycker jag inte han har gett uttryck för.
Senast redigerad av Orsa 2013-08-14 kl. 20:36.
Citera
2013-08-14, 20:33
Medlem
papi.fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Det är varken en Messi-tröja eller en Maradona-tröja. Det är en SS Lazio-tröja.

Här finns lite information om Lazio och fascistiska kopplingar.
http://www.svenskafans.com/italien/370397.aspx

Att bära Lazio-tröja handlar alltså inte så mycket om att vara fotbollsfantast för Morot och hans bihang (finns fler nazzar i Trollhättan som håller på Lazio). Det handlar nog mer att "tillhöra" en klubb med tydliga kopplingar till fascismen...
Ser inte ut som en Lazio tröja, kolla loggan
Citera
2013-08-14, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag reagerade också på advokatens uttalande. Han är inte särskilt styv i korken, markant skillnad mot tidigare hållning. Jag undrar om FH har börjat göra små medgivanden eller om advokaten misstänker att han kommer göra det snart. Det kanske inte behövs så mycket till för att få FH slutligen ur balans så att han inte orkar stå emot längre. Hoppas!

Med tanke på alla fynd som gjorts och som de där burfåglarna antagligen redan har konfronterats om vid förhören så skulle det inte förvåna mig ett dugg ifall det har kvittrats rätt friskt i burarna sista dagarna!

Dom har antagligen inte haft så mycket annat val än att erkänna, det har bara inte kommit ut i media än och det tar nog några dagar till innan det gör det!
Och samma sak kommer AJ att bli tvingad att göra, polisen har så mycket på honom nu att han inser att det är färdigbluffat! Sen kanske man aldrig får reda på hela sanningen men det finns mer än tillräckligt för fällande domar!
Citera
2013-08-14, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av William.H.Grant
Med tanke på alla fynd som gjorts och som de där burfåglarna antagligen redan har konfronterats om vid förhören så skulle det inte förvåna mig ett dugg ifall det har kvittrats rätt friskt i burarna sista dagarna!

Dom har antagligen inte haft så mycket annat val än att erkänna, det har bara inte kommit ut i media än och det tar nog några dagar till innan det gör det!
Och samma sak kommer AJ att bli tvingad att göra, polisen har så mycket på honom nu att han inser att det är färdigbluffat! Sen kanske man aldrig får reda på hela sanningen men det finns mer än tillräckligt för fällande domar!
Ja, de har ju varit frihetsberövande över en månad nu och varit uppe i flera häktningsförhandlingar, alltid med samma resultat " Fortsatt häktning!". Det tar nog på psyket att om och om igen få kastat i ansiktet att det polisen har på dem räcker till ett frihetsberövande. Hoppet måste ju ändå finnas där att man ska bli frisläppt, och att få det släckt måste vara en bsvikelse och tära psykiskt.

Och hela tiden kommer det fram ytterligare saker - brända kläder, kroppen hittas - de måste ju själva inse att det inte direkt går åt rätt håll för dem... Jag tror att åtm. FH börjar bli sliten i häktet. Han är ju den ende av dem som har ett förhållande också, han är van att ha sin tjej runt sig hela tiden. Kan tänka mig att det känns extra jävligt för honom att sitta där, att tankar maler. Hoppas han knäcks och börjar prata.
Citera
2013-08-14, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomato
Jo, de måste väl ändå utfärda en för att få till ett utlämningstillstånd?

Eftersom AJ är svensk medborgare och är misstänk för brott i Sverige, han häktas i sin frånvaro i Sverige. Är sedan på rymmen någonstans utanför landet. Han lyses då via interpol, dyker sedan upp i Polen. Han grips, häktas. Sen gör Polen en undersökning om hans lysning inte strider mot Polsk lag. Anklagelserna stred inte mot Polsk rättvisa och Svenska myndigheter kan hämta hem honom.

Detta är inte ett utlämningsärende i vanlig bemärkelse.

Hade han däremot varit Polsk medborgare och anklagad för brott i Sverige hade det varit ett utlämningsärende.
Citera
2013-08-14, 21:00
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag menar FHs advokat. I den artikel du länkade kallar han ju häktningen av FH för ett skott i mörkret från åklagarens sida. Nu säger han bara "vi får se hur det går". Det tycker jag är en markant ändring av tonen från advokatens sida.

Jodå, jag håller med, men "skott i mörkret" tolkar jag inte som "styv i korken" som någon skrev. Dessutom tycker jag att Tommy Nilssons uttalande (som kanske är lite mer styv i korken) är intressantare (min markering):

- Jag är fortfarande av åsikten att det inte finns riktigt de skäl som erfordras för att häkta honom men det har samtidigt framkommit ny information under förhandlingen, säger Nilsson till TTELA i domstolen efter förhandlingen avslutats.

http://ttela.se/nyheter/trollhattan/1.2263234-36-aring-haktad-i-sin-franvaro-for-mord
Citera
2013-08-14, 21:01
Medlem
Chiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av papi.f
Ser inte ut som en Lazio tröja, kolla loggan
Tröjan som AJ har på bilden är en kopia på Argentinas VM tröja 2010, och nr 10 som AJ har på sin tröja är Messi:s nr.
https://anonfiles.com/file/e89aecbcd2e2ad220a5b69fac3158819
https://anonfiles.com/file/fec9345d44e1c9b25ba48b8fe928c598
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in