Citat:
Ursprungligen postat av
Krillolero
Jag är uppvuxen i Täby på 70-talet och är sedan 25 år bosatt på andra platser. Jag är nu tillbaka i Täby för att hjälpa min mor som tyvärr blivit allvarligt sjuk. Den gråa, lite betryckta och stundtals hotfulla atmosfären som fanns här på 70-talet har blivit betydligt mer avslappnad och kosmopolitisk. Jag är ofta ute och spelar fotboll på en konstgräsplan och där samsas helsvenska grabbar med afrikaner, folk från ex-Jugo osv. Hade aldrig någonsin kunnat föreställa mig en sådan utveckling, men jag välkomnar den verkligen.
När ni samsas på planen prova att be afrikanerna eller jugoslavierna att flytta på sig för ni var där först

Detta har skett i flera förorter med flera fall av misshandel som resultat, nån har blivit mördad också.
Ett tankefel som såna som du (som tror att det är intellektuellt att vara för invandring) ofta gör är att ni ser inte att invandring och massinvandring är helt olika bollplaner. Det är massinvandring som de flesta kommuner har idag. Invandring (ett mindre antal) då tvingas invandrarna att integreras, lära sig språket, få ett jobb och anstränga sig att få svenska vänner. Det är så man gör när man kommer till ett nytt land. Därför man kan se i vissa städer att den familjen som kom till en ort har lyckats komma in i det svenska samhället. Hade det kommit 5 familjer då hade det inte gått.
Massinvandring är annorlunda, då behöver man som invandrare inte anpassa dig för allt är väldigt likt hemlandet. Man har vänner så man behöver inte leta efter nya och de svenska skattebetalarna matar en med sked livet ut utan att man själv måste lyfta ett finger, för jobb finns det ju inte ens till etniska svenskar.
SD säger ja till invandrare som vill och som är produktiva och säger nej till massinvandringen (som vi har idag och har haft senaste 25 åren) som monterar ner fungerande samhällen och skapar på sikt kåkstäder. Att invandraren på jobbet eller på fotbollsplanen är trevlig har inget med massinvandring att göra. Se skillnaden på invandring och massinvandring. SD kritiserar den förda massinvandringspolitiken och inte enskilda invandrare som vänstern vill ge sken av.