2013-08-14, 12:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Då bör mordplatsen vara en annan bostad, varför annars stycka?
varför tror ni att det skulle finnas en logisk förklaring till styckningen?! det är ju sjuka människor vi talar om!!
Citera
2013-08-14, 12:41
Medlem
Citat:
Kan han mycket väl ha gjort, men det som haltar i berättelsen är den lilla detaljen öl, det stämmer inte så här långt. Kanske din källa kan berätta om hur det verkligen förhåller sig med KJ ölkonsumtion?

EDIT;Får vi en indikation på att KJ aldrig setts dricka öl så styrker det att berättelsen är uppdiktad, intressant och talande i sig.
KJ "spottade inte i ölburkarna" så att säja! han drack öl!
Citera
2013-08-14, 12:41
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
varför tror ni att det skulle finnas en logisk förklaring till styckningen?! det är ju sjuka människor vi talar om!!

Oj då, har de hittat fler GM?
Citera
2013-08-14, 12:43
Moderator
OYs avatar
Citat:

De flesta personer brukar ju trots allt agera efter något slags motiv och syfte, då bör det finnas en logisk förklaring tänker jag mig. All sjukdom innebär ju inte att man begår ologiska handlingar, typ.
Citera
2013-08-14, 12:47
Medlem
FUP-12s avatar
Citat:
En fråga som uppstår, varför vänta med undanskaffandet, var låg kroppen och stelnade?

Ja, om jag hade ett svar på den frågan!

Intressant dock är att rigor är beroende av omgivningstemperaturen; ju högre temperatur, desto snabbare sätter den in. Denna skillnad är betydlig när det gäller två av de alternativ som förekommit i detta fall.

1: Kroppen låg inomhus, ca 20+ grader = rigor sätter in snabbt och styckning av detta transportskäl blir tidigt aktuellt.

2. Kroppen låg utomhus, 0 grader uppmätt under natten mellan den 4-5/5 = rigor sätter in betydligt långsammare och ger en större tidsperiod där kroppen kan transporteras utan att styckas.
Citera
2013-08-14, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Oj då, har de hittat fler GM?
ja! inte för en sekund har jag trott att KJ är ensam om det här!
Citera
2013-08-14, 12:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
KJ "spottade inte i ölburkarna" så att säja! han drack öl!

Då väljer jag att tro på det. Fortsatt är det intressant hur den som PM:ade mig om ölhistorien kunde veta detta samt detaljer kring huset B. Var det KJ vän, eller någon inifrån huset B,
, kan det vara VB manlige bekant som fick ett SMS av VB som är källan?
Citera
2013-08-14, 12:54
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FUP-12
Ja, om jag hade ett svar på den frågan!

Intressant dock är att rigor är beroende av omgivningstemperaturen; ju högre temperatur, desto snabbare sätter den in. Denna skillnad är betydlig när det gäller två av de alternativ som förekommit i detta fall.

1: Kroppen låg inomhus, ca 20+ grader = rigor sätter in snabbt och styckning av detta transportskäl blir tidigt aktuellt.

2. Kroppen låg utomhus, 0 grader uppmätt under natten mellan den 4-5/5 = rigor sätter in betydligt långsammare och ger en större tidsperiod där kroppen kan transporteras utan att styckas.

Har också funderat på det där med temperatur och försökt lista ut om det bör ha skett ute eller inne mot övriga kända omständigheter. Det är komplext och svårt att få ihop pusslet.
Citera
2013-08-14, 12:54
Medlem
Gällande övningskörningsteorierna.

Nuvarande lagstiftning kräver väl att både den som övningskör och den som är handledare har gått en utbildning och blivit godkända av Transportstyrelsen (http://www.korkort.se/ovningskora/). Av de uppgifter som framkommit om KJ så tvivlar jag på att han genomgått en sådan handledarutbildning, men det behöver ju inte hindra att det faktiskt pågått övningskörning de två emellan.

Vet någon hur är det allmänna förhållningssättet i Boden kring denna lag/bestämmelse är? Är det troligt att VB/KJ kan ha övningskört tillsammans utan att ha genomgått denna utbildning?
Citera
2013-08-14, 12:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Det kan vara transportstyckning, om mordet skedde i någon annan bostad än vad som varit på tapeten.
Sista signalen togs väl emot runt Sävast? Någon bostad i det områden kanske?

Jag har bara svårt att tro att KJ haft tillgång till en lägenhet där han känt sig så trygg att han styckar en människa utan att polisen skulle känna till denna bostad.
Citera
2013-08-14, 13:00
Medlem
Citat:
De flesta personer brukar ju trots allt agera efter något slags motiv och syfte, då bör det finnas en logisk förklaring tänker jag mig. All sjukdom innebär ju inte att man begår ologiska handlingar, typ.
att bara komma på tanken att döda en människa, är väldigt ofriskt tycker jag!
att sedan stycka henne i flera delar anser jag väldigt,väldigt ofriskt!
sen är faktiskt motivet irrelevant!
tänk om alla löste sina agg mot folk på det sättet!, då blev vi tvungna att gå med gasmask och gummistövlar hela tiden!!
Citera
2013-08-14, 13:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
Jag har bara svårt att tro att KJ haft tillgång till en lägenhet där han känt sig så trygg att han styckar en människa utan att polisen skulle känna till denna bostad.

Vad är det för fel på huset B då? AN var ju snabbt ute och förtydligade att VB kanske INTE är vid liv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in