2013-08-14, 10:24
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
En av dessa berömde special-anpassade 'statistiker', som pådyvlande teister konstruerar. Utan ens att behärska enkel matematik.
(Bristen på insikt i politisk filosofi vill jag öht inte beröra).
Ot:
Ser du ingen samband alls. Att majoriteten gör uppror emot det totalitära- sekulära, styret i muslimska länder?
Citera
2013-08-14, 10:32
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
En av dessa berömde special-anpassade 'statistiker', som pådyvlande teister konstruerar. Utan ens att behärska enkel matematik. (Bristen på insikt i politisk filosofi vill jag öht inte beröra).

Citat:
Ursprungligen postat av Golden.Ration
Ser du ingen samband alls. Att majoriteten gör uppror emot det totalitära- sekulära, styret i muslimska länder?

Nej, jag ser inget essentiellt samband mellan min kritik av specifik, specificerad och/eller allmän statistik-förvrängning i religiöst propaganda-syfte och att det skulle kunne finnas en 'arabisk vår'.

EDIT: Varemot det skulle kunne finnas ett "samband" via politisk filosofi, men det är meningslöst att hoppas på en vettig politisk-filosofi dialog med trådens "Orrf with their heads" homofober.
Senast redigerad av Bogomil 2013-08-14 kl. 10:44.
Citera
2013-08-14, 10:38
Medlem
BlackJewels avatar
Citat:
Ot:
Medan du absolut inte ser ett ensdaste samband med den religiösa dogma som bitit sig in i "folksjälarna" ? Aldrig skänkt en tanke om varför relgionsdogmatik är så viktigt, för folk i gemen? Vad det GÖR, syftet?

Men du kanske aldrig behövt syfta guldponken, isf kan jag förstå att du stirrar dig blind på politik och pang-pang-pang

För dig är religion något "vackert" raktigenom... gud = godhet ?
Citera
2013-08-14, 10:41
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Nej, jag ser inget essentiellt samband mellan min kritik av specifik, specificerad och/eller allmän statistik-förvrängning i religiöst propaganda-syfte och att det skulle kunne finnas en 'arabisk vår'.
Nä, backa ett steg. Jag fråga om du ser ett samband eftersom majoriteten är emot en fortsatt sekularisering i muslimska länder. Statistik och en precis %-halt är inte relevant.
Citera
2013-08-14, 10:48
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackJewel
Medan du absolut inte ser ett ensdaste samband med den religiösa dogma som bitit sig in i "folksjälarna" ? Aldrig skänkt en tanke om varför relgionsdogmatik är så viktigt, för folk i gemen? Vad det GÖR, syftet?
Men du kanske aldrig behövt syfta guldponken, isf kan jag förstå att du stirrar dig blind på politik och pang-pang-pang
För dig är religion något "vackert" raktigenom... gud = godhet ?
Ditt problem är att du ser allt negativ. Har en viss förståelse p.g.a Europas historia där religion förde folk bakom ljuset. Det ursäkta ändå inte den enögda syn på religion överlag .
Senast redigerad av Golden.Ration 2013-08-14 kl. 10:51.
Citera
2013-08-14, 10:50
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Nä, backa ett steg. Jag fråga om du ser ett samband eftersom majoriteten är emot en fortsatt sekularisering i muslimska länder.

Har du öht läst den 'statistik' jag kritiserar? I så fall, har du förstått vad kritiken rör sig om?

Citat:
Statistik och en precis %-halt är inte relevant.

Nu är jag ju inte en slingrande och omfokuserande muslim, så jag anser att om jag kritiserar en statistik och dens konstruktion för att vara värdelös, då är det relevant att jag ger detaljer.

Om du sen får för dig att du vill styra min argumentation bort från vad jag själv fokuserar på är bara löjligt.
Citera
2013-08-14, 10:57
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Har du öht läst den 'statistik' jag kritiserar? I så fall, har du förstått vad kritiken rör sig om?
Du kritisera statistikens sanningshalt.

Citat:
Nu är jag ju inte en slingrande och omfokuserande muslim, så jag anser att om jag kritiserar en statistik och dens konstruktion för att vara värdelös, då är det relevant att jag ger detaljer.

Om du sen får för dig att du vill styra min argumentation bort från vad jag själv fokuserar på är bara löjligt.
Jag menade bara att det inte behövs( helt värdelös är det inte) nåt statistik för att konstaterat och styrka folkets vilja i muslimska länder d.v.s arabiska hösten/våren det är allt.
Citera
2013-08-14, 10:57
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ditt problem är att du ser allt negativ.

Pladder.

Det jag "ser negativt" är olika versioner av fascism .... på denna tråd religions-fascism .... som på olika sätt försökar ge sig själv privilegier, samtidig som den/dom försökar ta bort andras jämvärdighets-rättigheter.

Citat:
Har en viss förståelse p.g.a Europas historia där religion förde folk bakom ljuset.

Skall vi ha ännu en irrelevant svada om anti-sionism och islams offerroll?

Citat:
Det ursäkta ändå inte ditt enögda syn på religion

Som är?
Senast redigerad av Bogomil 2013-08-14 kl. 11:06.
Citera
2013-08-14, 11:05
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Du kritisera statistikens sanningshalt.

Ja; har du förstått vad min kritik rör sig om?

Citat:
Jag menade bara att det inte behövs( helt värdelös är det inte) nåt statistik för att konstaterat och styrka folkets vilja i muslimska länder d.v.s arabiska hösten/våren det är allt.

Så du går efter 'en känsla' eller anekdotisk information istället?

Desutom var det inte jag som introducerade denna fusk-statistik, och jag har tills vidare ingen annan relation till den än att den var ännu en manifestation av värdelös religions-propaganda, som iövrigt REDAN är på periferin av trådämnet.
Citera
2013-08-14, 11:08
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Pladder.
Det jag "ser negativt" är olika versioner av fascism .... på denna tråd religions-fascism .... som på olika sätt försökar ge sig själv privilegier, samtidig som den/dom försökar ta bort andras jämlikhets-rättigheter

Okej. Bra att du dela med dig.
Citat:
Skall vi ha ännu en irrelevant svada om anti-sionism och islams offerroll?
Sionism?

Citat:
Som är?
Att allting som berör ämnet religion är ont.
Citera
2013-08-14, 11:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det ursäkta ändå inte ditt enögda syn på religion

Citat:
Som är?

Citat:
Att allting som berör ämnet religion är ont.

Har du inget annat och bättre att ta dig till än att bygga strawmen?
Citera
2013-08-14, 11:16
Medlem
Golden.Rations avatar
Citat:
Ja; har du förstått vad min kritik rör sig om?
Valresultat.

Citat:
Så du går efter 'en känsla' eller anekdotisk information istället?

Desutom var det inte jag som introducerade denna fusk-statistik, och jag har tills vidare ingen annan relation till den än att den var ännu en manifestation av värdelös religions-propaganda, som iövrigt REDAN är på periferin av trådämnet.
Vad jobbigt det ska vara att få ett svar ur dig Bogomill. Glöm att jag ens frågade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in