2013-08-13, 23:26
Medlem
Detta är inte våldtäkt. Du spelade spelet. LMR är det sista svåra. På svenska lmr = sista minutens motstånd.
Citera
2013-08-13, 23:46
Medlem
Quinqqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pikemon
Detta är inte våldtäkt. Du spelade spelet. LMR är det sista svåra. På svenska lmr = sista minutens motstånd.

Här ovan har du fått det gyllene svaret TS av Pikemon!

Tjejer kan visa motstånd precis innan sexet börjar men det är som en inbygd reflex som du måste komma förbi. Ett sätt att komma förbi det är att få henne kåtare eller vara mer passionerad! Så när tjejer börjar hålla på så här ska du istället bara börja grov-hångla med henne utan att prata och sen bara fortsätta.
Citera
2013-08-13, 23:47
Medlem
Jag läste igenom vad du skrev och vad alla andra skrev innan mig.

Jag anser att det är våldtäkt/sexuellt ofredande (vilket man nu vill kategorisera det som).

Nej är nej, och att fortsätta forcera (med våld eller maktövertalning) igenom ett samlag känns så fel på alla möjliga sett.

Hur kan du, TS, vara så uppblåst i huvudet att du inte förstår det?

Förövrigt tror jag att du faktiskt har insett detta själv, och det är därför du nu startat tråden. Du söker nu likasinnade (och en och annan lär du hitta bland de förvirrade tonårspojkarna och de vuxna kvinnohatarna och andra trångsynta människor), men de flesta av oss normala människor har redan skrivit det du fruktar:

Yes, det är Sexuellt ofredande. Yes, det är våldtäkt.

Kan dock inte bestämma mig om vilket som är naivast:
1. Att du tror att de vill trotts att de upprepar nej nej och nej.
2. Att du tror att de drabbade efteråt skulle säga: "Du våldtog mig!" till dig om de anser att du har våldtagit dem.
Senast redigerad av Jellybump 2013-08-13 kl. 23:52.
Citera
2013-08-13, 23:58
Medlem
Aramirs avatar
Enligt lagen behöver du inte använda våld eller hot för att det skall vara våldtäkt.
Säger den andra parten nej så är det våldtäkt.
Bevisningen är dock jävligt svår i våldtäktsmål och i den här typen skulle det vara omöjligt att bevisa.

Om jag säger så här dock. Om du blev polisanmäld och du erkänner till polis, åklagare och domstol att hon sagt nej flera gånger och du ändå fortsatte(oavsett, våld och eller hot eller om tjejen gjort fysiskt motstånd) så kommer du bli dömd. Nekar du bör du bli friad om inte andra bevis också finns.

Som svar på din fråga; Ja ditt exempel är våldtäkt. Man måste ju vara jävligt trög för att inte fatta om tjejen säger nej 7gånger(som i ditt exempel). Bara för att de slutar säga nej betyder inte det att det är ok.
Exemplet som du ger verkar som någon som tvingar sig på en väldigt ung tjej som inte vågar göra något motstånd och sen ger upp.
Citera
2013-08-13, 23:59
Medlem
Nej är alltid nej
Citera
2013-08-14, 00:01
Medlem
Jafan89s avatar
Femtio nej och ett ja, betyder ja

Gäller överallt förutom i nätverks protokol.
Citera
2013-08-14, 00:02
Medlem
vonejehorns avatar
Ja det är intressant. Nu är jag ju ganska erfaren. Har hundra tjejer som jag haft samlag med, Många engångs,men många flerliggs. Jag har aldrig upplevt det du skriver. Har skitbra relatltion med flera.
Antingen har du aldrig varit om detta eller så har du en otrevlig upplevelse.
Har aldrig upplevt något skit efter ett samlag. bara jysst
Dom gillade att bli förförda.
Min fråga till dig.
Är det skillnad på att bli förförd och våldtagen?
Vill kvinnor bli förförda?
Är det ok att förföra ngn?
vad är skillnaden mellan att bli förförd och våldtagen?
Citera
2013-08-14, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonejehorn
Nej hon ville ju. Detta är ett spel som det gäller att ha fingerspitzgefuhl för.
Gillade dom det eller fick du skit efteråt?

Varför svarar du på ditt eget inlägg?
Citera
2013-08-14, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pikemon

Citat:
Ursprungligen postat av Quinqq
Här ovan har du fått det gyllene svaret TS av Pikemon!

Tjejer kan visa motstånd precis innan sexet börjar men det är som en inbygd reflex som du måste komma förbi. Ett sätt att komma förbi det är att få henne kåtare eller vara mer passionerad! Så när tjejer börjar hålla på så här ska du istället bara börja grov-hångla med henne utan att prata och sen bara fortsätta.

Vilket visar på att ni inte är tillräckligt pålästa om Last Minute Resistance (LMR). Ett nej är alltid ett nej, även om man är helt säker på att betyder "Inte ännu". I Spelet så använder man sig av withdrawal, dvs att man går tillbaka till ett nolläge vilket resulterar i att en kvinna gärna vill återuppta kontakten självmant. Man ska aldrig forcera. Läs Neil Strauss - "lär dig spelet på 30 dagar" - eller vad boken heter så går han tydligt igenom detta. Det finns även ett antal radiointerjuver där han pratar om bland annat detta.

Dessutom spelar era felaktiga tolkningar av LMR ingen roll för lagen är ganska tydlig: Nej är nej.

-"Men jag vad helt säker på att hon menade 'Ja'..."
Prova den i rätten
Citera
2013-08-14, 00:11
Medlem
Aramirs avatar
Citat:
Ja det är intressant. Nu är jag ju ganska erfaren. Har hundra tjejer som jag haft samlag med, Många engångs,men många flerliggs. Jag har aldrig upplevt det du skriver. Har skitbra relatltion med flera.
Min fråga till dig.

Stor skillnad i att bli förförd. Förförd är när någon får någon annan till att vilja ha sex med dem. Våldtäkt är när man har sex med någon mot deras vilja.

Förföra någon är mer i bemärkelse att kanske ta ut någon på dejt. Bjuda på mat, lite vin, kanske en film, fixa stämningen så att personen vill ha sex.

Att tafsa och tjata på någon som sagt nej till de slutar göra motstånd är inte förföring.
Citera
2013-08-14, 00:17
Medlem
angestlamusiques avatar
Inte hundra på om detta är seriöst eller en 12-åring som spelar Allan ("Nu är jag ju ganska erfaren. Har hundra tjejer som jag haft samlag med"), men men.

Juridiskt sätt är det inte våldtäkt - du måste antingen använda dig av våld, hot eller så måste offret vara i ett utnyttjbart tillstånd.

I min åsikt är det otroligt vidrigt vad du gör. Om du håller på såhär med ett flertal tjejer vet du inte när du stöter på den som inte har självrespekt nog att säga nej om och om igen. Bara för att hon gillar dig betyder det inte att hon vill ha sex med dig, och om hon säger nej så betyder det nej - däremot om du ska hålla på och tjata som en jävla idiot så går hon med på det för att du inte ska tycka illa om henne. Jag hoppas för dina stackars offers skull att de inte gör något de inte vill på grund av dig och din kuk till hjärna. Hitta en tjej som verkligen vill ligga med dig istället.

Och fan vad patetiska vissa av era svar är, ni låter som småkillar. "Höhö det är ju spelet, så måste man ju göra, så gör alltid tjejer, bara till att fortsätta tjata". Nej, normala vuxna människor har faktiskt sex av egen vilja. *Gasp*

Citat:
Ursprungligen postat av Aramir
Stor skillnad i att bli förförd. Förförd är när någon får någon annan till att vilja ha sex med dem. Våldtäkt är när man har sex med någon mot deras vilja.

Förföra någon är mer i bemärkelse att kanske ta ut någon på dejt. Bjuda på mat, lite vin, kanske en film, fixa stämningen så att personen vill ha sex.

Att tafsa och tjata på någon som sagt nej till de slutar göra motstånd är inte förföring.

Där sa du det.
Senast redigerad av angestlamusique 2013-08-14 kl. 00:28.
Citera
2013-08-14, 00:19
Medlem
Citat:
Min fråga till dig.

HUR SVÅRT SKA DET VARA?

Förförd = Vill du ha sex? Ja! - Ni har sex
Våldtäkt = Vill du ha sex? Nej! - Du har sex med henne ändå

It's Not Rocketscience

Du är dessutom löjlig när du påstår att du haft sex med hundratals tjejer för att du tror att det ger mer tyngd i din åsikt. Inte en jäkel tror på det.

Du lider helt klart av dåligt samvete och försöker rättfärdiga dina handlingar som så uppenbart skriker Våldtäkt.

Lycka till med att sova.

Godnatt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in