• 1
  • 2
2013-08-14, 07:37
Medlem
Hej någon som vet hur man får upp en dörr som e låst, har ingen nyckel men har hört att man kan använda ståltråd eller bankkort hur funkar de ? Låset är ett vanligt nyckelhål och ett vanligt handtag
Citera
2013-08-14, 07:46
Medlem
tinasluts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pundhuvve90
Hej någon som vet hur man får upp en dörr som e låst, har ingen nyckel men har hört att man kan använda ståltråd eller bankkort hur funkar de ? Låset är ett vanligt nyckelhål och ett vanligt handtag

Om dörren har yttre sprintar på gångjärnen så är det enklaste att slå ur sprintarna och lyfta av dörren. Då behöver du inte krångla med låset och det går till och med snabbare.
Citera
2013-08-14, 07:52
Moderator
v50s avatar
googla eller gå in på youtube och sök på pick lock så får du upp mängder med träffar på hur man gör för att dyrka upp lås.
Citera
2013-08-14, 07:54
Medlem
DadoPrsos avatar
Ja, ring en låssmed.
Citera
2013-08-14, 08:01
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DadoPrso
Ja, ring en låssmed.

En låssmed är dyr att anlita så då är det billigare att sköta det själv förutsatt att man klarar av det, dock får man ge ett varningens ord, om TS öppnar en dörr till ett utrymme h*n inte äger/hyr så kan det klassas som inbrott.
Citera
2013-08-14, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tinaslut
Om dörren har yttre sprintar på gångjärnen så är det enklaste att slå ur sprintarna och lyfta av dörren. Då behöver du inte krångla med låset och det går till och med snabbare.

Vill inte skada dörren den ska sitta där som den gör den sitter nemligen innomhus hemma hos mig
Citera
2013-08-14, 08:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av v50
googla eller gå in på youtube och sök på pick lock så får du upp mängder med träffar på hur man gör för att dyrka upp lås.

Som låser ju inte upp sånt lås jag har ..
Citera
2013-08-14, 08:06
Medlem
Citat:
En låssmed är dyr att anlita så då är det billigare att sköta det själv förutsatt att man klarar av det, dock får man ge ett varningens ord, om TS öppnar en dörr till ett utrymme h*n inte äger/hyr så kan det klassas som inbrott.

Dörren sitter hemma hos mig så inbrott är de inte..
Citera
2013-08-14, 08:09
Medlem
Är det en innerdörr? Annars ring fastighetsbolaget så öppnar dem.
Citera
2013-08-14, 08:10
Moderator
v50s avatar
Citat:
Som låser ju inte upp sånt lås jag har ..

Citat:
Dörren sitter hemma hos mig så inbrott är de inte..

Lägg upp eller länka till ett lås motsvarande det du har så kanske det är lättare att hjälpa dig, om det handlar om en innerdörr till t.ex. ett sovrum så brukar det vara enkla standardnycklar som används. Dessa nycklar bör kunna köpas i låssmedsbutiker eller rent av på jula / clas ohlson annars kan säkert vaktmästaren där du bor hjälpa dig de bör ha en uppsjö av sådana nycklar. I vissa fall går det då att öppna sådana lås med en enkel skruvmejsel, fungerar inget annat så kan du alltid ta till en kofot
Citera
2013-08-14, 08:43
Medlem
Citat:
Lägg upp eller länka till ett lås motsvarande det du har så kanske det är lättare att hjälpa dig, om det handlar om en innerdörr till t.ex. ett sovrum så brukar det vara enkla standardnycklar som används. Dessa nycklar bör kunna köpas i låssmedsbutiker eller rent av på jula / clas ohlson annars kan säkert vaktmästaren där du bor hjälpa dig de bör ha en uppsjö av sådana nycklar. I vissa fall går det då att öppna sådana lås med en enkel skruvmejsel, fungerar inget annat så kan du alltid ta till en kofot

https://www.google.se/search?client=...AtCnfZ3OPIM%3A de är en sån här dörr ungefär, jag har inte tid med att åka iväg o köpa grejjer behöver få upp den nu, tänkte om de finns något hemma man kan använda att öppna den med utan att skada den på något vis alltså man ska inte se att jag fått upp den, utan jag ska bara in och hämta en sak och sedan stänga dörren..
Citera
2013-08-14, 08:48
Moderator
v50s avatar
Citat:
de är en sån här dörr ungefär, jag har inte tid med att åka iväg o köpa grejjer behöver få upp den nu, tänkte om de finns något hemma man kan använda att öppna den med utan att skada den på något vis alltså man ska inte se att jag fått upp den, utan jag ska bara in och hämta en sak och sedan stänga dörren..

Den där länken ledde inte till någon specifik dörr, gå in på en sida som har ett sådan dörr med lås och kopiera av länkadressen på bilden i fråga och klistra in i tråden istället, (högerklicka på bilden och välj kopiera länkadress eller liknande i rutan du får upp)
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in