2013-08-13, 23:40
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Berätta för mig vad Rikdagens utredningsjäst är för nåt då. Du som kan så mycket...
För om du menar Riksdagens Utredningstjänst så är det inte samma sak. Idiot.
Och jag vet mycket väl vad RUT är... så lägger ner...

Jag vill inte vara anställd, jag trivs som egen företagare. Jag lever i verkligheten. Den verkligheten som ni lågpannor och slask-svenskar påstår inte finns.
Ja, det fårl nog bli så att någon får ta och förklara för dig. Du verkar inte ha förmågan att skaffa dig information på egen hand!
Citera
2013-08-13, 23:42
Medlem
SuneNixons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil Jonson
Finns det ingen vuxen på dit gruppboende som kan hjälpa dig, eftersom du uppenbart har svårighet med läsförståelsen?
Eller är det jag som inte förstår ironi?
Det sista alternativet..
Citera
2013-08-13, 23:44
Medlem
Bertil Jonsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuneNixon
Det sista alternativet..
Ja, ibland är jag lite för snabb på tangenterna!
Citera
2013-08-13, 23:52
Medlem
Citat:
Malmö? 7 av 61... nja... inte så värst starkt.

Du menar att cirka 11% är ett svagt resultat av SD?

För övrigt så generaliserar du friskt om att folk som röstar SD är lågpannor och aldrig träffat invandrare i riktiga livet.

Samtidigt så hatar du avpixlat för att de generaliserar.

Hata inte så mycket, framför dina argument på ett trevligt och lugnt sätt så ska du se att fler lyssnar på dig.
Citera
2013-08-14, 00:00
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Malmö? 7 av 61... nja... inte så värst starkt.

Norrbotten? Nja... inte så värst starkt.

Men hur läser du ett vanligt enkelt stapeldiagram???

Malmö 7,84%, relativt många invandrare.
Norrbotten 3,85%, relativt få invandrare.

Det blir ännu mer tydligt om du studerar valdistrikt var för sig.
Citera
2013-08-14, 00:06
Avslutad
Citat:
Jag är född och uppvuxen i de flesta miljonprogrammen i och runt Göteborg och har själv varit en minoritet i min klass... där vi var 4 svenskar. Jag har aldrig haft problem med att folk pratat annat språk än mig, har aldrig brytt mig om att jag varit enda svensken ibland... jo, jag är människa... mina vänner pratar ett annat språk, de snackar svenska med mig och persiska eller finska med sina vänner... jo, vem fan är jag att bry mig om det. Det är ju bara lättkränkta personer som blir förvirrade för att de inte får vara i centrum ...

Idag bor jag mitt i stockholm och jag tycker det är sanslös mångkultur här... I vissa miljonprojekt så är det kanske enbart perser i vissa områden... det är inte mångkultur... det är monokultur i just det områden. Sen finns det i andra områden många muslimer och kristna invandrare,, ja, då kanske det är två tre olika kulturella grupper... jaha... so? Man kan köpa mat även där.

Det finns hur jäkla många olika områden som helst i sverige, från rika överklassen, till kristna sekter, till SDfästen där inga invandrare alls finns... (ändå gnäller de) Ja, områden överallt.
Men behöver man bli kränkt för att det bor 20 kineser i en port?
Fan. I New York finns little italy, chinatown, Green Village osv osv osv... Jag tycker det är coolt och så länge människor inte begår brott så får de se ut, rösta, tycka och leva bäst fan de vill.

Det verkar som att vissa människor har gått med i en sekt för kränkta. De är kränkta för allt. kvinnor. invandrare. muslimer. (inte judar, för de är ok, enligt Ekeroth), feminister. 7 klöver. media. journalister. kulturarbetare. osv osv.... de hatar ju allt som är sverige.
Jag är stolt svensk och älskar vårt fosterland.
Men rasister som har får nån slags allergi när de ser invandrare.... de orkar jag inte med... kränkta människor och de verkar som att alla kränkta har samlats i SD.
SD= De SuperDumma och kränktas parti...

När nu avpixlat ligger nere är de som yra höns... vi vet inte vad partiorganet säger....

Låt skiten ligga nere i 5 veckor till så de kanske blir avprogrammerade.
Ok då hade jag delvis fel i antagandet om just dina "erfarenheter", men beskrivningen är inte desto mindre sann när det gäller många andra "mitt i" vissa delar i Sthlm.

Jag orkar dock inte heller med folk som dömer ut majoriteten av invandrarna och ser elände med allt, som medvetet vinklar saker med enda syftet att smutskasta folk. Den "taktiken" leder ingenstans. Men lika trött är jag på de som inte tycks inse att vi har jävligt mycket integrationsproblem att ta itu med, eller som tycks tro att integrationspolitiken fungerar helt okej idag.

Det borde egentligen även stå på deras "agenda" att vilja belysa och försöka LÖSA dessa problem, annars kan man glömma den där mångkulturen i framtiden. Vissa flyr ifrån krig, andra har levt i misär, andra har varit i konflikter hela sina liv med andra nationer och människor från olika religioner. Nu ska alla dessa människor bo som grannar med varandra och leva i harmoni tillsammans. Vad jag vill få sagt är: Att FÖR snabbt, eller mer eller mindre påtvingat, försöka skapa en mångkultur i ett land "bara för att" innebär också vissa risker och problem som man inte bara kan ignorera om det ska hålla i längden.
Citera
2013-08-14, 00:25
Medlem
Jezebel82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollonet
Du gillar helt enkelt inte att invandrares kriminalitet dras fram i ljuset.Men se så håll dig då till AB och läs om superväder och bantningstips eller vilken dildo som kan ge fontänorgasm.

Med tanke på att du kallar dig "ollonet" så talar du nog om dig själv.
Jag läser inte aftonbladetSa jag det någonstans
Sluta hitta på saker för att rättfärdiga ditt absurta och irrationella beteende. Du är störd och det hjälp at få; gör det inte mer komplicerat än vad det är. Och sen kan du väl krypa ut ur alla svarta och arabers män asshål,klippa dig,skaffa ett annat jobb än anal rensare o ett liv? Då ska du se att ditt liv blir en aning bättre. Kanske för sent för att det ska bli riktigt bra...men bättre (beroende på din ålder)
sov gott.
Citera
2013-08-14, 00:26
Medlem
Jezebel82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Politiskt.Korrekt
SD är inte bara bönder:

http://www.yougov.se/wp-content/uploads/2013/08/YouGovValjaropinionAug2013.pdf

Läs sidan 3 och lär dig något!
"Pursvenskar" är samer..n they hate ur asses.
Lär dig nåt du.
Citera
2013-08-14, 00:29
Medlem
Jezebel82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Nu tar vi det långsamt.
SD har sina flesta väljare i områden där det bor relativt många invandrare.
SD har sämst stöd i områden där inga invandrare finns.

Källa: http://www.val.se/val/val2010/slutresultat/R/rike/index.html

PS. Tar du aldrig reda på fakta innan du skriver dina ibland tröttsamt långa inlägg?

Oj vad falska ni är då. Inga svenskar i närheten av mig har någonsin yttrat dom saker ni säger på nätet
Att ni inte håller käft o skäms.
Ni får er själva att framstå som fån utan ryggrad eller själv respekt.
Citera
2013-08-14, 00:33
Medlem
Jezebel82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aimulaikon
Det är en jävla skillnad på invandrare och kollonisatörer och motborgare. MITT I STOCKHOLM är inte svaret på vad mångkultur är. MITT I HUSBY är vad svaret på mångkultur och motsatsen till integrering är.

Dra åt helvete, motborgare.

Va? folk i husby är "motborgare"....hur kom du fram till det? Det kostar flera miljoner att bo mitt i stan....Husby ligger 15 minuter från stan och är billigare och du får mycket bättre mat och färsk frukt.
Vad är ditt argument mot husby? Det du läst i tidningen?
Berätta gärna om din teori om husby.
Copy paste in Avpixlat,använd gärna din egen analysförmåga och ord,tack.
Citera
2013-08-14, 00:36
Medlem
Hela denna tråd är fullständigt sönderspannad av troll, vänstertomtar och diverse låtsastroll. Självklart skall AP upp igen, den sidan behövs i i detta unkna medieklimat vi har idag i Sverige.

Vad som dock framkommit från några i tråden, är att vi som är kritisk till hur svensk invandringspolitik fungerar, automatiskt får stämpel som rasist...

Jag möter mina grannar som kommer från olika delarnas världen med respekt, försöker alltid se till individen, bor i ett höginkomstområde och en del invandrare bor här, inga problem. Jag hälsar när vi möts. Det fungerar.

Dock vill jag inte se ett litet land långt upp i Europa som en socialbyrå för en mängd människor som lyckats med att att ha råd med flyktingsmugglare eller att ta sig hit med hjälp av släktingar och med sina behov och krav nedmonterar den svenska välfärden som vi byggde upp och samtidigt blev sönderskattede under sjuttio och åttiotalet. Inget land i världen är så korkat och så naivt att de förstör som vi gör i Sverige.

Detta tåls att fundera på många gånger. Är dessa kommunistfascister på riktigt?

Är AP nere......
Citera
2013-08-14, 00:42
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spersson
Nu tar vi det långsamt.
SD har sina flesta väljare i områden där det bor relativt många invandrare.
SD har sämst stöd i områden där inga invandrare finns.

Källa:

PS. Tar du aldrig reda på fakta innan du skriver dina ibland tröttsamt långa inlägg?

Så det säger du?

Hur var det med att kolla fakta?
Kod:
http://valresultatet.se/Valet/2010/Resultat/c9a31a87-7306-4255-b301-d648413e2a7e/Uppsala_kommun/Valdistrikt/33_Stenhagen-Berthaga

http://valresultatet.se/Valet/2010/Resultat/9c8e9794-d60a-474c-8744-5f1b6f94c8d0/Uppsala_kommun/Valdistrikt/82_Gottsunda-Vardsatra

av nån anledning får jag inte med två länkar i samma inlägg oavsett hur jag gör.. om jag inte lägger dom inom kod-taggar.. sorry för besväret, jag försökte verkligen fixa det ordentligt men efter ca 10 redigeringsförsök ger jag upp
Senast redigerad av Cognitive Dissident 2013-08-14 kl. 01:01. Anledning: Strul med länkarna när jag la till stenhagen-berthåga
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in