2013-08-14, 00:44
Medlem
Jezebel82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagring
Hela denna tråd är fullständigt sönderspannad av troll, vänstertomtar och diverse låtsastroll. Självklart skall AP upp igen, den sidan behövs i i detta unkna medieklimat vi har idag i Sverige.

Vad som dock framkommit från några i tråden, är att vi som är kritisk till hur svensk invandringspolitik fungerar, automatiskt får stämpel som rasist...

Jag möter mina grannar som kommer från olika delarnas världen med respekt, försöker alltid se till individen, bor i ett höginkomstområde och en del invandrare bor här, inga problem. Jag hälsar när vi möts. Det fungerar.

Dock vill jag inte se ett litet land långt upp i Europa som en socialbyrå för en mängd människor som lyckats med att att ha råd med flyktingsmugglare eller att ta sig hit med hjälp av släktingar och med sina behov och krav nedmonterar den svenska välfärden som vi byggde upp och samtidigt blev sönderskattede under sjuttio och åttiotalet. Inget land i världen är så korkat och så naivt att de förstör som vi gör i Sverige.

Detta tåls att fundera på många gånger. Är dessa kommunistfascister på riktigt?

Är AP nere......

Vill du verkligen inte se "lilla landet" bli en social byrå?
Pressa din regering att sluta sälja vapen och skapa krig tillsammans med deras alllierade så ska du se att frivilligt till åt helvete landet i kalla karga norden.
Det är inte "invandare" som förstör landet. Det är er politik som förstört många länder inkl Sverige.
Dom säljer er som horor o ni tjatar forftarande om muslimer och svarta. Med andra ord lärde ni er NOLL av historien.
Då får vi se hur det går.
Med tanke på att ni är ett pytteland;lär det inte gå så bra.
Det ni borde göra är som Island gjort..och kräva det tillsammans..vare sig man fuckin är SD-are eller vänster.
Men folk är som vanligt; partier hit och dit..ideologier hit och dit...reltigioner hit och dit
Dom dumma blir dummare och dom rikare rikare.
Citera
2013-08-14, 00:49
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Så det säger du?

Hur var det med att kolla fakta?

sorry för att qouta min själv.. men lyckas fan inte få in länken för både g-sunda och stenhagen i samma inlägg
http://valresultatet.se/Valet/2010/Resultat/9c8e9794-d60a-474c-8744-5f1b6f94c8d0/Uppsala_kommun/Valdistrikt/82_Gottsunda-Vardsatra
Citera
2013-08-14, 00:51
Medlem
patrikgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jezebel82
Demokratins grundbult?
Oh nej nu börjas det
tjat tjat gnäll gnäll
Citat:
Ska du börja tjata o gnälla nu?
neger,arab,muslim....blah blah blah kuk,knulla...samma vanliga visa.
gnäll gnäll tjat tjat
Citat:
ahhh gud så tråkigt...kommunister,araber,svarta....gnäll gnäll tjat tjat

Har du inte svamlat färdigt snart?

Citat:
Va? folk i husby är "motborgare"....hur kom du fram till det? Det kostar flera miljoner att bo mitt i stan....Husby ligger 15 minuter från stan och är billigare och du får mycket bättre mat och färsk frukt.
Vad är ditt argument mot husby? Det du läst i tidningen?
Berätta gärna om din teori om husby.
Copy paste in Avpixlat,använd gärna din egen analysförmåga och ord,tack.

Hur kan du påpeka analysförmågan hos någon när du inte själv kan förstå invektivet motborgare? I friska samhällen så förstör inte grannar varandras bilar eller egendomar. Det är även - om nytt, helt normalt att beskriva verkligheten i den form eller format som passar subjektivet. Vare sig man gillar den eller ej.

Dina inlägg i den här tråden är rent människofientliga och jag hoppas att nyktrar till snart. Den tonen du använder är egentligen inte värda att bemöta.

Ledsen för trollmatning.

Edit:
Citat:
Vem vill bo nära svenska bara?...om jag ligger på marken med brutet ben går ni förbi mig. Om jag spelar musik högt blir ni arga..om jag skrattar högt glor ni. Om jag lagar något gott tycker ni det stinker (för att det inte luktar kokt potatis förmodar jag)
Listan är lång till varför jag skulle föredra att bo bredvid en italienare,eritrean, chilenare,turk,syrian,persier...u name it. Orterna är fulla av OLIKA människor. Era områden är helt mono. Helt svenska områden.
Vem är det som egentligen inte är integrerad?
ALLA invandrare som bor nära varandra och känner varandra. (mitt gäng består av en grek,syrian,jag är etiop,italienare,jugoslav,halv sudanese halv finsk (som har ett barn med en halv turk halv svensk)...ungern...osv....dessa är mina närmaste vänner.
VILKA ÄR DET SOM INTE ÄR INTEGRERADE?
VI ELLER SVENSKARNA?!
Sluta leka dumma.
Det handlar inte om det. Det handlar om att ni är rädda att förlora pengar och status nu när inte er ras tar er långt och ni vill att vi ännu en gång ska betala priset
Nej nej nej nej det kommer inte hända. PUNKT SLUT
gå slå er i väggen eller ät anti depressiva för att komma över detta faktum.

Jag vill bo nära svenskar. Det betyder inte att jag läser avpixlat däremot.

Du som utlänning kanske har svårt att förstå att vi blivit påtvingade en invandring i neoliberalismens bok utan att blivit tillfrågade.
Är det inte då vår rättighet att beskriva vad vi upplever?

Eller du kanske vill ha samma åsiktsdiktatur som du eller dina förfäder gissningsvis en gång flydde ifrån?

Nej, vi Svenskar kan inte bli integrerade i vårt eget land, det är våra nya vänner som skall integrera sig. Om du tror att vi är rädda att förlora någon status eller ekonomiska fördelar har du fel - vi är rädda att förlora det som våra förfäder givit i arv till oss under 100-tals år. Statusen samt eventuella ekonomiska fördelar har storfinansen tagit ifrån oss för länge sedan.
Senast redigerad av patrikgbg 2013-08-14 kl. 00:59.
Citera
2013-08-14, 01:02
Medlem
Klabbarparn-s avatar
Citat:
Vem vill bo nära svenska bara?...om jag ligger på marken med brutet ben går ni förbi mig. Om jag spelar musik högt blir ni arga..om jag skrattar högt glor ni. Om jag lagar något gott tycker ni det stinker (för att det inte luktar kokt potatis förmodar jag)
Listan är lång till varför jag skulle föredra att bo bredvid en italienare,eritrean, chilenare,turk,syrian,persier...u name it. Orterna är fulla av OLIKA människor. Era områden är helt mono. Helt svenska områden.
ALLA invandrare som bor nära varandra och känner varandra. (mitt gäng består av en grek,syrian,jag är etiop,italienare,jugoslav,halv sudanese halv finsk (som har ett barn med en halv turk halv svensk)...ungern...osv....dessa är mina närmaste vänner.
VI ELLER SVENSKARNA?!
Sluta leka dumma.
Det handlar inte om det. Det handlar om att ni är rädda att förlora pengar och status nu när inte er ras tar er långt och ni vill att vi ännu en gång ska betala priset

Och så gnäller du på att svenskar är fördomsfulla. Vad är du själv då? Läs igenom ditt inlägg och kom tillbaka när du lugnat ner dig lite och fattat hur du själv resonerar.

Rasist är vad du är.
Citera
2013-08-14, 01:05
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
En sak till: wow vad du är duktigt som hälsar på dina grannar OCH visar respekt gör du också,FASTÄN dom är invandrare.
WOW
wow imponerande. Verkligen.
Ja jisses dina inlägg gör mig än mer övertygad om blattars brist på konsekvenstänk !
Är det olivoljan som är boven!
Bland de största vapenexportörerna till Mena är Ryssland och Kina!

Avpixlat rapportera främst om brottsfall som de facto har skett! Vad är det för problem med det eg? Avpixlat är bara ett symptom på ett sjukt mediaklimat!
Citera
2013-08-14, 01:05
Medlem
VonLidls avatar
Citat:
Vill du verkligen inte se "lilla landet" bli en social byrå?
Pressa din regering att sluta sälja vapen och skapa krig tillsammans med deras alllierade så ska du se att frivilligt till åt helvete landet i kalla karga norden.
Det är inte "invandare" som förstör landet. Det är er politik som förstört många länder inkl Sverige.
Dom säljer er som horor o ni tjatar forftarande om muslimer och svarta. Med andra ord lärde ni er NOLL av historien.
Då får vi se hur det går.
Med tanke på att ni är ett pytteland;lär det inte gå så bra.
Det ni borde göra är som Island gjort..och kräva det tillsammans..vare sig man fuckin är SD-are eller vänster.
Men folk är som vanligt; partier hit och dit..ideologier hit och dit...reltigioner hit och dit
Dom dumma blir dummare och dom rikare rikare.
Vi borde ta efter Finland och endast släppa in ett fåtal och satsa resurserna i närområdet där för varje person som kommer till Sverige kan vi istället hjälpa tusentals. Det är folk med resurser som tar sig till Sverige. Det är inte gratis att resa runt halva jorden till ett kallt land i norr. Det pågår ett par hundra konflikter runtom i världen och Sveriges roll i dessa är väldigt blygsamma. Så länge vi har en generös välfärd kommer folk resa halva jordklotet och passera många länder som kan ge dem uppehållstillstånd. Här är ett exempel på vad en invandrad kvinna med tre barn har rätt till. Hur lockande är inte denna summa för folk i fattiga länder, oavsett om det är konliker i landet?
Citat:
SVERIGE. 22 249 kr per månad skattefritt. Så mycket får en nyanländ invandrarkvinna med tre barn i bidrag, enligt färska uppgifter från Försäkringkassan.
”22 249 kr per månad och detta är inte skattepliktig inkomst”, skriver
Niklas Löfgren, familjeekonomisk talesperson för Försäkringskassan, i sitt svar.
http://www.friatider.se/forsakringskassan-invandrarnas-bidrag-ar-22249-kr-per-manad-och-detta-ar-inte-skattepliktig-inkomst
Citera
2013-08-14, 01:10
Medlem
Svithjods avatar
Citat:
VI ELLER SVENSKARNA?!
Sluta leka dumma.
Vilket pris? Ni parasiterar på svenskar och äldre generationers invandrare ! Ni betalar inget idiot ni kostar bara! Mer för varje dag!
Avpixlat har varit ett av de forum som visar den allt större baksidan med massinvandring!
Senast redigerad av Svithjod 2013-08-14 kl. 01:15.
Citera
2013-08-14, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Frågan är om Avpixlat har resurserna för att komma tillbaka. Vad hade de samlat in, 225 000 kr på 2,5 år?

2 miljoner på två år. Läs fakta. 226 000 var bara under okt - dec 2011 som Ekeroth åker på
Citera
2013-08-14, 01:57
Medlem
Detta är ett meddelande som jag tror de flesta "SD anhängare" "Rasister" Etc håller med mig om.

Alla vet om detta, men många förnekar med respekt och hänsyn. Även ledarna i diverse arabländer (länderna kring Israel och ända ner till Afrikas sydspets). Ni har mindre IQ än resten utav världen. Detta beror på den utbredda fattigdomen, brist på läskunskap och skola. Ni är 100-150 år bakåt i tiden. Den arabiska våren skötte ni inte heller snyggt (hänvisar till Egypten).

SD är inget rasistiskt parti. SDs parti program kan jämföras med vilket annat land som helst, nästan. Exempel på länder som har en "värre" invandringspolitik: Australien, Schweitz, Österrike, Kina, Japan, USA, Mexico, Cuba, Brazilien, Peru, Norge, Danmark,Finland och listan kan göras längre. Sverige är övergenerösa. Att det kommer en familj ifrån Somalien som bevittnat hela sin By bli halshuggna, sina mödrar och systrar bli våldtagna är hemskt. Men varför ska man få så oerhört generösa bidrag? Räcker det inte med en fristad, mat och tak över huvudet som plåster på såren gratis skola och läkarvård?

Sverige är ett utav ett fåtal länder som har ett sådant bra och fungerande samhälle där vi tar hand om äldre och barn med diverse välfärdsplaner. Men när man tar in, låt oss säga 15.000 ifrån Somalia eller Pakistan och sedan låter dessa individer få möbelbidrag på 50.000, Höjt socialbidrag etc Vad tror ni då våra pensionärer tycker? Som tvingas leva på minimum och knappt ha råd att röra sig utanför sin bostad? Vad tror ni då ungdomar som får slita och kämpa för att få ihop ett parti möbler till sin hyresrätt?

Världen är inte rättvist, det vet vi alla om. Men om eran son och ett annat okänt barn trillar över kanten på din båt och du står där med en livboj - Vem kastar du den till först? Exakt. Sen är den ekonomiska biten inte enbart varför många ogillar invandrare heller, men den starkaste punkten. Vi ska inte ens börja prata om Abdullah som står utanför gymnasiet med cigg och kastar elaka blickar på alla svenska tjejer (eftersom de inte har bröder som slåss varje lunchrast) och kaxar upp sig emot auktoriteter på vardagsbasis.

Har inget emot invandrare personligen, men jag vet vad folket har för tankar kring detta.
Citera
2013-08-14, 03:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Det känns inte bra och det är flera saker som gör mig orolig.
Om det visar sig fler sidor drabbas på samma webhotell så kommer det att påverka leverantören ekonomiskt, på sikt naturligtvis också Axpixlat och andra sverigevänliga medier som får problem att köpa plats på webhotell i framtiden.

Oroande är också att övrig media inte är det minsta frågande till vilka som ligger bakom attacken. Det här borde vara prio ett på redaktionerna när så välbesökta sidor lyckas stängas ner av kriminella.

Riktigt tråkigt är det också att så många vänsteraktivister finns i den här tråden och skriver OT, trams ja ren skit bara för att inte tråden ska komma fram till något vettigt om Avpixlat är hackat, av vem och varför.

Sen har det ju faktiskt diskuterats den senaste tiden om att förbjuda / stänga ner nationella sajter, så det känns inte direkt som något som inte är planerat.
Citera
2013-08-14, 04:33
Medlem
Nagon som har nagra uppdateringar kring siten?
Ar det anonyma hackers eller har nagon tagit pa sig skulden for detta?
Citera
2013-08-14, 04:38
Medlem
nero1s avatar
Undrar om dom korkat upp rödvinet på Aftonbladets kulturredaktion än? Dom gjorde ju det när PI gick i graven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in