Citat:
Ursprungligen postat av
Suecicus
Hejsan alla pundare, vill bara dela med mig lite om lyrica.
Jag får utskrivet 1200mg dagl 5-6 dagar i veckan.
Men jag äter bara varannan dag, då jag tar 7 st 300mg 2100mg. Jag mår bra som fan på
det och får saker gjort som jag inte skulle fått annars.
Får aldrig avis eftersom jag tar varannan dag, brukar vara utan en vecka innan jag får hämta ut nya. No Avis!!
Så lyrican går ut efter 48h och funkar precis lika bra igen. Jag har tagit en hel karta som mest
14* 300 = 4200mg som mest och upplever ingen skillnad än på 7st. Tog däremot en gång 5st 300mg och fick inte riktigt vad jag var ute efter. Drack mycket sprit en kväll o dagen efter tog jag mina 7 lyror, ett par timmar senare fick jag ett kraftigt EP anfall. Var medvetslös 15 min och vaknade upp med ambulans personal (jävligt otäckt) Eftersom det var första gången jag fått ett EP valde jag att åka med in på sjukhuset där eb doktor gav mig 30mg oxazepam för att få ner pulsen. Efter 2tim valde jag att dra. Sen var all bra.
Drick aldrig alkohol i samband med lyrica!!!
Nu en fråga!!
Jag har tagit det mesta som finns men går enbart på lyrica nu o är nöjd. Undra om någon vet hur man får ut bättre effekt på dem (inga benzo, opiater eller andra lugnande) Tyckte kaffe hjälpte lite men andra tips vore jag tacksam över.
Oavsett vad du inbillar dig så blir du fortfarande beroende även fast du tar varannan dag.
Speciellt när du tar så mycket på samma gång med.
Sliter nog ganska bra på kroppen att göra så med. Men fungerar det bra för dig så är det bra naturligtvis. Men skulle inte råda någon att göra som du.
Angående krampanfallet är det lite roligt att du skyller på att du druckit dagen innan, och inte det faktum att du slängt i dig 1500mg direkt.
Jag tycker att koffein boostar lyrica rätt bra, alkohol med. Drack mycket kaffe när jag åt lyrica.