2013-08-13, 20:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Nej du kan inte sälja dem lagligt på en webshop.

För det första får du inte ta in lyrica genom den svenska tullen.
Lyrica är en receptbelag medicin och får inte säljas utan tillstånd. Detta tillstånd kan du endast få, som det ser ut nu, om du äger ett apotek.

Ok, väldigt synd. Har en kontakt som skickar till mig för billigt, kanske därför jag är torsk på denna skiten.

Käkar du själv lyrica? Har för mig att jag läste någonstans i tråden att du inte gör det längre.
Citera
2013-08-13, 20:42
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahola
Ok, väldigt synd. Har en kontakt som skickar till mig för billigt, kanske därför jag är torsk på denna skiten.

Käkar du själv lyrica? Har för mig att jag läste någonstans i tråden att du inte gör det längre.

Nej jag äter inte Lyrica längre. Men jag åt Lyrica dagligen några år, innan jag slutade med dem.
Citera
2013-08-13, 23:49
Medlem
Asså ni pundare som skjuter Lyrica sabbar för oss som kan bruka denna medicin! snart är denna narkotika-klassad pga. ni pundar sönder er på detta läkemedel!
Citera
2013-08-14, 01:45
Medlem
djpsykoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen
Asså ni pundare som skjuter Lyrica sabbar för oss som kan bruka denna medicin! snart är denna narkotika-klassad pga. ni pundar sönder er på detta läkemedel!

Hade blivit klassat även om det finns ett fåtal som missbrukar och skjuter den. Då det finns effekter som gör att folk blir "påverkade" och det gillar inte staten som vi alla vet. Vad jag gör med mina 600mg/dag som jag fått ordinerat av min läkare är väl min ensak och likaså alla andra som antingen är berättigade till dem eller tillförskaffar sig dem på ett icke korrekt sätt.

Narkotikaklassat eller ej, den kommer fortfarande ordineras ut till de behövande vare sig staten vill eller ej.
Citera
2013-08-14, 09:30
Medlem
nagamotos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av This_is_me_
Det beror ju självklart vilka doser man tar och hur ofta. Sedan är det ju individuellt.
Det förstås.
Men min fundering är att om man kan hålla sig från tramadol så länge man äter lite Lyrica, kanske 300 mg/dag.
Hinner man då bli beroende av det innan man blivit av med opiat-abstinensen?
Citera
2013-08-14, 09:33
Medlem
This_is_me_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nagamoto
Det förstås.
Men min fundering är att om man kan hålla sig från tramadol så länge man äter lite Lyrica, kanske 300 mg/dag.

Att äta lyrica i någon vecka är ingen fara. Men se till att hålla det till det också.
Citera
2013-08-14, 09:59
Medlem
djpsykoss avatar
Citat:
Det förstås.

Det hjälper många att hålla sig på benen och den allra värsta ångesten försvinner. Någon vecka blir lätt mer om du finner det vackra i lyrica. Håller tummarna att du övervinner tramadol atn och slipper ha lyrica i din ryggsäck sedan. Lyrica atn ska vara värre än den på tramadol.

Må väl och lycka till
Citera
2013-08-14, 10:07
Medlem
Stone..s avatar
Citat:
Det förstås.
Det händer lätt att man hoppar över till ett annat missbruk med den metoden, men den funkar.

Självdisciplin är det som gäller då!
Citera
2013-08-14, 22:16
Bannlyst
Svalde precis 3000mg av misstag. Har ganska hög tolerans så jag bör vara fine, men om jag inte kommer tillbaka här är jag förmodligen död och folk vet då iallafall att man inte ska ta så höga doser, till och med när man har tolerans.

Skulle svälja 20 75mg, men av någon oförklarligt anledning råkade jag ta från mitt 150mgs förråd. Kom på efter ett tag vad jag gjort med tanke på att 150mgarna är vita, och de andra röd/vita.

Som grädde på moset har jag även en viktig tid 09:00 imorgon.

Wish me luck!
Citera
2013-08-14, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImovaneKungen

Om du seriöst tror att det är därför den blir narkotikaklassad är du fan efterbliven. Lyrica är fruktansvärt beroendeframkallande och ger en avtändning som inte är att leka med. Jag har tänt av efter långa bruk av olika opiater men ingen har slått avtändningen jag fick på lyrica. Det är bra att det klassas med tanke på vilket jävla rävgift det är, visst ruset är underbart men fan inte värt det man känner när man ska sluta OM man nu kan sluta.

Har du ens haft en at på lyrica efter längre bruk? Och då menar jag inte några veckor.
Citera
2013-08-16, 14:21
Medlem
Hejsan alla pundare, vill bara dela med mig lite om lyrica.

Jag får utskrivet 1200mg dagl 5-6 dagar i veckan.

Men jag äter bara varannan dag, då jag tar 7 st 300mg 2100mg. Jag mår bra som fan på
det och får saker gjort som jag inte skulle fått annars.

Får aldrig avis eftersom jag tar varannan dag, brukar vara utan en vecka innan jag får hämta ut nya. No Avis!!

Så lyrican går ut efter 48h och funkar precis lika bra igen. Jag har tagit en hel karta som mest
14* 300 = 4200mg som mest och upplever ingen skillnad än på 7st. Tog däremot en gång 5st 300mg och fick inte riktigt vad jag var ute efter. Drack mycket sprit en kväll o dagen efter tog jag mina 7 lyror, ett par timmar senare fick jag ett kraftigt EP anfall. Var medvetslös 15 min och vaknade upp med ambulans personal (jävligt otäckt) Eftersom det var första gången jag fått ett EP valde jag att åka med in på sjukhuset där eb doktor gav mig 30mg oxazepam för att få ner pulsen. Efter 2tim valde jag att dra. Sen var all bra.

Drick aldrig alkohol i samband med lyrica!!!

Nu en fråga!!

Jag har tagit det mesta som finns men går enbart på lyrica nu o är nöjd. Undra om någon vet hur man får ut bättre effekt på dem (inga benzo, opiater eller andra lugnande) Tyckte kaffe hjälpte lite men andra tips vore jag tacksam över.
Senast redigerad av Suecicus 2013-08-16 kl. 14:29.
Citera
2013-08-17, 20:10
Awaiting Email Confirmation
Etizopapayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecicus
Hejsan alla pundare, vill bara dela med mig lite om lyrica.

Jag får utskrivet 1200mg dagl 5-6 dagar i veckan.

Men jag äter bara varannan dag, då jag tar 7 st 300mg 2100mg. Jag mår bra som fan på
det och får saker gjort som jag inte skulle fått annars.

Får aldrig avis eftersom jag tar varannan dag, brukar vara utan en vecka innan jag får hämta ut nya. No Avis!!

Så lyrican går ut efter 48h och funkar precis lika bra igen. Jag har tagit en hel karta som mest
14* 300 = 4200mg som mest och upplever ingen skillnad än på 7st. Tog däremot en gång 5st 300mg och fick inte riktigt vad jag var ute efter. Drack mycket sprit en kväll o dagen efter tog jag mina 7 lyror, ett par timmar senare fick jag ett kraftigt EP anfall. Var medvetslös 15 min och vaknade upp med ambulans personal (jävligt otäckt) Eftersom det var första gången jag fått ett EP valde jag att åka med in på sjukhuset där eb doktor gav mig 30mg oxazepam för att få ner pulsen. Efter 2tim valde jag att dra. Sen var all bra.

Drick aldrig alkohol i samband med lyrica!!!

Nu en fråga!!

Jag har tagit det mesta som finns men går enbart på lyrica nu o är nöjd. Undra om någon vet hur man får ut bättre effekt på dem (inga benzo, opiater eller andra lugnande) Tyckte kaffe hjälpte lite men andra tips vore jag tacksam över.

Oavsett vad du inbillar dig så blir du fortfarande beroende även fast du tar varannan dag.
Speciellt när du tar så mycket på samma gång med.
Sliter nog ganska bra på kroppen att göra så med. Men fungerar det bra för dig så är det bra naturligtvis. Men skulle inte råda någon att göra som du.

Angående krampanfallet är det lite roligt att du skyller på att du druckit dagen innan, och inte det faktum att du slängt i dig 1500mg direkt.

Jag tycker att koffein boostar lyrica rätt bra, alkohol med. Drack mycket kaffe när jag åt lyrica.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in