Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Jag och bror min pratade faktiskt om olika backup-planer ifall köp av Suarez eller Rooney inte skulle kunna slutföras. Då kom vi faktiskt fram till att det alltid går att slänga iväg 200 miljoner på Michu. En ganska logisk värvning egentligen. Relativt billig, gör mål, bra grundteknik, samt kan fylla ut två positioner.
Det känns dock som ett kapitalt fiasko att landa med Michu efter alla turer med Jovetic, Higuain och Suarez. T.om. Hopplösa Spurs har landat Soldado, så man undrar vad fan Wenger har gjort hela tiden.
Nej det känns som man verkligen skulle behövas spendera stort på anfallssidan, kosta vad det kosta vill just nu - det är det dom verkligen behövs. Gustavo - om man får in honom - kommer billigt om man räknar bort Gervinho. Därmed ska det utan problem finnas rejält med pengar - både för tramsfersumma och lön - till en striker och kanske 10-12 miljoner för Williams som mittback.
Om jag hade varit i Wengers ställe hade jag gett mig på Jackson Martinez från Porto, ja de kan ta betalt, men nu har man satt sig i den här sitsen och då får man pröjsa lite extra får att komma ur den. Porto säljer utan tvekan om de anser sig få ett bra pris. Nummer två är om man kan erbjuda Lewandowski extremt bra villkor (lön) och locka honom till London även om det är osannolikt (Arsenal skulle med sina utrensningar ha stort utrymme för ett sådant spektakel). Sedan finns ju olika varianter om man vill chansa på Hulk/Eto'o eller ta in något som Damiao eller Yilmaz.
En riktig outsider, att plocka till truppen, vore att kika på hur det går för Pato nere i Sydamerika. Han är ju verkligen inte gammal den där, så är han redan slut?