2013-08-13, 00:09
Medlem
BubbleRabbits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vintergrisen
Fast, om det nu är så att hela hotellet faktiskt ligger nere så kan det ju vara lite intressant att gräva i vilka andra webbplatser de hade som gäster, för om nu så är fallet så finns det väl inget som säger att just AP var det tilltänkta målet för attacken? AP påstår att det var just deras server som var målet, men är de säkra på den saken eller gissar de bara?

Jo, det är en sund tanke egentligen, men samtidigt så har alla sidor sin specifika IP, och denna attacken var riktad emot AP och ingen annan sida på hotellet vad som framkommit. Så det som man bör fokusera på är hur enorm denna attacken egentligen är som välter ett helt hotell.
Citera
2013-08-13, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxilla-Maximus
Sanningen? Har du koll på vem som författat artikeln i försvar för Norges muslimer? Jag har mer förtroende för norsk Polis än på en mohammedan vid namn Tanveer Hussain! Din substanslösa pk-skadade respons var helt väntad. I rest my case!

Seså, var lite snäll mot fru "företagsledare" - uppenbarligen inte nykter (se tidigare inlägg i tråden). Hon lär ha deckat fint nu.

OnT:
Fan vad skruvat att AP legat nere så länge nu. Måste vara en allvarlig attack.
Citera
2013-08-13, 00:17
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Borglig
Eftersom endel flashbackare tydligen lyckades komma in på Avpixlat lör kväll. Så tyder det isf på att Avpixlat blev DDOSat.

Jo, fast saken är ju den att om du attackerar en server hos ett webbhotell så kan även andra kunder bli lidande och då kan det ju vara svårt att veta det exakta målet för attacken inom just det hotellet.

Citat:
Ursprungligen postat av BubbleRabbit
Jo, det är en sund tanke egentligen, men samtidigt så har alla sidor sin specifika IP, och denna attacken var riktad emot AP och ingen annan sida på hotellet vad som framkommit. Så det som man bör fokusera på är hur enorm denna attacken egentligen är som välter ett helt hotell.

Ptja, i det här fallet kanske alla sidor har sina specifika IP:n men det finns ju även hotell som kör med "virtual hosts" plus att det enda som egentligen gör gällande att attacken var riktad specifikt mot AP:s IP är väl egentligen vad de bakom AP själva säger.

EDIT: Antar för övrigt att ServInt är deras ISP men köper de tjänster direkt från dem eller har de köpt in sig via någon som i sin tur är kund där?
Senast redigerad av Vintergrisen 2013-08-13 kl. 00:20.
Citera
2013-08-13, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slicjay
Vore en våt dröm för en yttrandefrihetsfanatiker tillika libertarian som jag om detta hände. Om staten släppte masken och visade sitt riktiga jag för alla att skåda. Så glad kommer jag dock aldrig få bli. AP är säkert snart uppe och vi går tillbaka till pubertetisk twitter-titty-jousting.
Sluta drömma, människor är får och skulle inte bry sig om sådant. De bryr sig bara om de "skandaler" schibstedt- och bonnierkontrollerad media väljer att presentera för dem. Freivalds tvingade för fan ner SDs hemsida för inte särskilt länge sedan, något alla redan verkar ha glömt eftersom ingen påminns om det. Ni libertianer är ofta förvånansvärt naiva för att vara så klarsynta. Människor tror sig eftersträva frihet men söker sig ständigt till kontroll.
Citera
2013-08-13, 00:32
Medlem
BubbleRabbits avatar
Citat:
Jo, fast saken är ju den att om du attackerar en server hos ett webbhotell så kan även andra kunder bli lidande och då kan det ju vara svårt att veta det exakta målet för attacken inom just det hotellet.

Jo men oftast så riktar man attacker emot en sida, jag har väldigt sällan hört att man riktar det emot ett hotell i sig, och om man skulle göra så, så bör man nog rikta sig emot ett antal sidor som hotellet har för att få ned det.

Citat:
Ptja, i det här fallet kanske alla sidor har sina specifika IP:n men det finns ju även hotell som kör med "virtual hosts" plus att det enda som egentligen gör gällande att attacken var riktad specifikt mot AP:s IP är väl egentligen vad de bakom AP själva säger.

Virtual host sätter endast en domän till samma katalog, jag kan inte riktigt se fördelen vid det inom detta ämnet eftersom det skulle backtracka dem till samma mål oavsett vart den var riktad. Sedan så kan vi ju bara spekulera i vad som hänt än så länge, jag är mer inne på den tekniska biten i sammanhanget.
Senast redigerad av BubbleRabbit 2013-08-13 kl. 00:34.
Citera
2013-08-13, 00:33
Avslutad
Det man vill ha reda på är hur omfattande detta är. ??
Är inte direkt "Nisse" och "Kalle" som sitter i mammas källare.. Vad krävs?? vilka har uppsåt och musklerna?
Citera
2013-08-13, 00:40
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BubbleRabbit
...

Virtual host sätter endast en domän till samma katalog, jag kan inte riktigt se fördelen vid det inom detta ämnet eftersom det skulle backtracka dem till samma mål oavsett vart den var riktad. Sedan så kan vi ju bara spekulera i vad som hänt än så länge, jag är mer inne på den tekniska biten i sammanhanget.

Anledningen till att jag tog upp virtual hosts var att eftersom det möjliggör flera domännamn per IP så skulle ju en attack riktad mot ett visst IP kunna slå ut flera webbplatser, eller tänker jag fel?

Hur som helst så känns det lite grötigt att gräva i det här utan att egentligen ha någon större koll på vad AP faktiskt kör med för upplägg när det gäller servrar, ISP:er, etc.
Senast redigerad av Vintergrisen 2013-08-13 kl. 00:43.
Citera
2013-08-13, 00:46
Medlem
OnT: det där med SÄPO, CIA, FBI etc är bara att glömma. Detta är utfört av den autonoma vänstern och kommer i långa loppet endast leda till att AP får mer reklam/läsare.

Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Ang. Norge... så bör du läsa sanningen.

http://www.utrop.no/22210

Det går att sila och vinkla skit hur fan man vill.

Sanningen är att våldtäkter oftast begås av nära familjemedlemmar och nästan alltid inom etniska gruppen.

Ja, våldtäkter begås mestadels av nära familjemedlemmar inom de olika etniska invandrargrupperna.

Citat:
Man uppskattar att det sker runt 8000 - 16000 våldtäkter och mordförsök i Norge.
Alltså runt 24000 - 48 000 under samma tre årsperiod som rasisternas 41 överfallsvåldtäkter.

Hur kom mordförsök in i bilden? Ska du inte slänga in lite fickstölder och rödljuskörningar för att spä ut statistiken lite till?
Att tro att dessa 41 överfallsvåldtäkter är de enda som begåtts av invandrare är ren idioti.
De står dessutom för samtliga gruppvåldtäkter och procentuellt sett en skrämmande hög andel av se så kallade "vanliga" våldtäkterna.
Att det begås fler våldtäkter av norrmän har sin naturliga förklaring i att dom utgör 95% av befolkningen så det är inget att höja på ögonbrynen för.
Däremot att invandrare i Sverige såväl som i Norge har en överrepresentation med 450% inom sexbrottsstatistiken är något som http://www.utrop.no borde skriva om men det ligger tydligen inte i deras agenda.

Citat:
Så man kan säga att de där rasisterna silar bort 99% av våldtäkterna för att få fram 41 överfallsvåldtäkter som begicks av invandrare för att då kunna säga: "100% av överfallsvåltäkterna begås av invandrare..."

Vadå nu förstår jag inte..??..artikeln handlade om överfallsvåldtäkter och inga sådana har silats bort.
Ergo: ALLA DE 41 ÖVERFALLSVÅLDTÄKTERNA BEGICKS UTAV UTOMEUROPEISKA INVANDRARE...hur mycket du än vrider och vänder på det.

Citat:
Varför skriver inte avpixlat om detta... varför läser du inte nåt om det på AFFES lilla faktasidan... Nej, för att de har en agenda som gör att fotfolket ska hetsas....

Varför startar du inte ett eget nyhetsmedium och skriver om det?
Dessutom har ju någon i din länk redan tagit upp det.

Citat:
Vad är det som gör att det silas så mycket inom slask-rasisterna?

Förstår att avpixlat blir hackat.

Vad är det som gör att det silas så mycket inom slask-kommunismen?

Jag förstår att Expo inte vågar skriva om sanningen.
Senast redigerad av TheBeachParty 2013-08-13 kl. 00:48.
Citera
2013-08-13, 00:50
Medlem
BubbleRabbits avatar
Citat:
Anledningen till att jag tog upp virtual hosts var att eftersom det möjliggör flera domännamn per IP så skulle ju en attack riktad mot ett visst IP kunna slå ut flera webbplatser, eller tänker jag fel?

Hur som helst så känns det lite grötigt att gräva i det här utan att egentligen ha någon större koll på vad AP faktiskt kör med för upplägg när det gäller servrar, ISP:er, etc.

V-host gör ju ett hotell mer sårbart egentligen, så om du är inne på att attacken är riktad emot en annan sida som sedan tog ned AP i fallet så är du på helt rätt spår där. Men jag tvivlar enormt på att AP skulle lägga sin sida på en V-hostad server, och att sedan inte en v-hostad server inte skulle ha kraften nog att ta emot en större attack. Men som sagt det är endast spekulationer.
Citera
2013-08-13, 01:40
Medlem
Väldigt simpel att skydda sig mot en DDoS på flera hundra Gbps helt gratis nu för tiden, den tekniska kompetensen fattas väl dock.

Vill avpixlat ha hjälp med att sätta upp ett skydd så är det bara att kontakta mig i PM.
Citera
2013-08-13, 01:44
Medlem
ZtarZcreams avatar
Deras chefredaktör: Det är rysska maffian!

Säger bara wtf? Vilken värld lever du i?
Citera
2013-08-13, 01:50
Medlem
Citat:
Nej, den får inte föras men ändå vet du. Lustigt.
Står inget om det på avpixlat va? Bara lite spekulationer och myter och förhoppningar från rasisterna.

Sen länkar du till en norsk händelse för många år sen, som är en klassiker.
Vad står det?

Invandrare står bakom ALLA överfallsvåldtäkter i OSLO.

Och vad vill du säga med det? Vad vill du berätta?

Vi tar det långsamt.
Det var 6 personer som stod för 41 överfall på tre år.
Under samma period begicks 17000 våldtäkter inom hemmets väggar.

Det silas bort.

Här har du en annan sida av myten:
http://www.utrop.no/22210

Läs och begrunda och länka aldrig mer till samma länk som du gav mig.

Varför läser man aldrig om detta på avpixlat. Där läser man tydligen BARA vinklade artiklar. Inte konstigt det blir hackat av folk som är trött på lögnerna....
Jag behöver varken Avpixlat eller någon norsk site för att smaka på verkligheten. Den går alldeles utmärkt att smaka på utanför dörren i samhället här nämligen. Smakar du på verkligheten NÅGONSIN eller kommer det bli en överraskning i framtiden?

http://morklaggning.wordpress.com/innehallsforteckning/ Kollat in denna och dess statistikhänvisning tidigare? Rekommenderas VARMT för en verklighetsförnekare som du.

Du inser att du är en anledning till att svenska folket tröttnar på nuvarande invandringspolitiska haveri, inte sant? Vad är då ditt mål med att fortsätta att elda på denna ståndpunkt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in