2013-08-13, 20:31
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0llarnAiDig

Nej, självklart finns det både sanningar och lögner. Det kan vara Anders Borg som publicerar, och det kan vara en psykotisk 16-åring från Sundsvall. Som läsare vill jag gärna veta det innan jag läser.

Oerhört märkligt resonemang. Klarar du inte av att läsa och analysera en text om du inte vet vem som skrivit den?

Jag skulle personligen föredra om alla artiklar publicerades anonymt, ungefär som i en del gamla tidningar--har för mig att Times i England gör så? I mindre eleganta sammanhang är det dock bra om alla använder ett personligen, återkommande alias, så att man med tiden lär sig vilka som är värda att läsa och inte. Dvs som på Flashback.

Det är på sätt och vis bra att dinosaurie-media signerar sina artiklar med namn, då det blir enkelt att hitta journalister som ska dömas som landsförrädare inför rikstribunalen om några år.
Citera
2013-08-13, 20:33
Medlem
Jezebel82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vredesmodet
OT:
Jag tolkar därmed ditt svar som att det inte föreligger någon skillnad i relevans och sanningshalt i artiklar hos Avpixlat jämfört med Expressen och Aftonbladet. Tack för det, det var det jag avsåg då andra ville påskina att avsaknaden av en ansvarig utgivare skulle ha någon inverkan på sanningshalten hos Avpixlats artiklar.

OnT: Har Avpixlat sagt något om när man beräknar ha löst problemet med sidan?

Samma skit alltihop
Det som är ironiskt o lite tragiskt är att dess lojala läsare tror är att AP är nån pijonär inom media
hahahhahahhahaha eller att dom säger "sanningar" som är gömda för verkligheten.

Till AP fans; Seriöst; lägg av. Erkänn bara att det bara göder hatet i er och ger er ursäkter till att hata folk ni inte vet något om (då det är enklast)
Citera
2013-08-13, 20:33
Medlem
Sternococktails avatar
Sökte för ca 1 tim sedan en artikel på apx, men kom inte in. Försökte med cache, kom in men det laddade aldrig. Klickade på på 'enbart text', och då funkade det.

Tror inte att journalister som skriver mot betalning hackar sådana sajter, eftersom de knycker information där.
Citera
2013-08-13, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Oerhört märkligt resonemang. Klarar du inte av att läsa och analysera en text om du inte vet vem som skrivit den?

Jag skulle personligen föredra om alla artiklar publicerades anonymt, ungefär som i en del gamla tidningar--har för mig att Times i England gör så? I mindre eleganta sammanhang är det dock bra om alla använder ett personligen, återkommande alias, så att man med tiden lär sig vilka som är värda att läsa och inte. Dvs som på Flashback.

Det är på sätt och vis bra att dinosaurie-media signerar sina artiklar med namn, då det blir enkelt att hitta journalister som ska dömas som landsförrädare inför rikstribunalen om några år.

Jag kunde verkligen inte hålla med mer. Det är budskapets innebörd som ska tala för dess relevans, inte budbäraren.

Allt detta prat om ansvarig utgivare är endast ett sätt att undkomma sanningen och dess beska smak. Halmgubbar och väderkvarnar.
Citera
2013-08-13, 20:46
Medlem
Ollonets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jezebel82
Samma skit alltihop
Det som är ironiskt o lite tragiskt är att dess lojala läsare tror är att AP är nån pijonär inom media

Till AP fans; Seriöst; lägg av. Erkänn bara att det bara göder hatet i er och ger er ursäkter till att hata folk ni inte vet något om (då det är enklast)

Du gillar helt enkelt inte att invandrares kriminalitet dras fram i ljuset.Men se så håll dig då till AB och läs om superväder och bantningstips eller vilken dildo som kan ge fontänorgasm.
Citera
2013-08-13, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben

Det är klart att jag läser sådant som inte har någon utgivare också, men jag skulle inte kalla det för en seriös artikel, snarare en neutral bloggpost som varken säger bu eller bä gällande sanningshalten.
Citera
2013-08-13, 20:50
Bannlyst
Varför tror alla att bara för att man inte gillar Avpixlat och deras "journalistik" så är man en trogen följeslagare av kvällsblaskorna, i synnerhet Aftonbladet? Är det något som kommer automatiskt om man hänger mycket på Avpixlat?

Dom flesta hatar Aftonbladet, oavsett politisk läggning. Väx upp!
Citera
2013-08-13, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jezebel82
Samma skit alltihop

Jerzy Sarnecki på BRÅ är tydlig och öppen med att första och andra generationens invandrare är överrepresenterade i brottstatistiken. Men när AP säger samma sak kallas det för näthat.
Ta kontakt med verkligheten innan du uttalar dig. Prata gärna med någon som jobbat med säkerhet och bevakning i några år.
Citera
2013-08-13, 20:59
Medlem
Vadaadaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0llarnAiDig
Nej, självklart finns det både sanningar och lögner. Det kan vara Anders Borg som publicerar, och det kan vara en psykotisk 16-åring från Sundsvall. Som läsare vill jag gärna veta det innan jag läser.

Inom seriös vetenskap (läs peer reviewed journals) blir alla insända artiklar först granskade av ett antal 'referee' som får läsa genom artikeln innan den eventuellt blir publicerad utan att veta just vem som skrev artikeln (vilket man förvisso ibland ändå kan luska ut då forskningsvärlden är liten) för att på ett mer objektivt sätt bedöma dess vetenskapliga grund utan låta sig påverkas av personliga vänskapsband.

Det faktum att du behöver veta just vem som skrev en artikel för att kunna bedöma dessa sanningshalt tyder på att du inte begriper de mest grundläggande kriterierna för hur man söker fakta.
Auktoritetstro har aldrig lett något gott.
Citera
2013-08-13, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vadaadaa
Inom seriös vetenskap (läs peer reviewed journals) blir alla insända artiklar först granskade av ett antal 'referee' som får läsa genom artikeln innan den eventuellt blir publicerad utan att veta just vem som skrev artikeln (vilket man förvisso ibland ändå kan luska ut då forskningsvärlden är liten) för att på ett mer objektivt sätt bedöma dess vetenskapliga grund utan låta sig påverkas av personliga vänskapsband.

Det faktum att du behöver veta just vem som skrev en artikel för att kunna bedöma dessa sanningshalt tyder på att du inte begriper de mest grundläggande kriterierna för hur man söker fakta.
Auktoritetstro har aldrig lett något gott.

Det kanske funkar inom just vetenskapsvärlden där det som granskas antagligen är seriös forskning från seriösa institut. Tror inte att det görs peer reviews på varje text som skrivs inom ett ämne, liksom.

Avpixlat lever knappast efter vetenskapliga principer. Vem som helst kan skriva insändare dit eller bli skribent där, eftersom skribenterna enligt dem själva inte vet vilka de andra skribenterna är. Då är det viktigt att veta om personen som skrivit inlägget är schizofren eller sociologiprofessor, liksom.
Citera
2013-08-13, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperKurt
Motivera för mig varför t ex Pol Pot och Moder Teresa skulle ha samma värde?
Eller t ex en kongolesisk krigsförbrytare och random skattebetalande svensk?

Eller den som attackerat det fria ordet via Avpixlat och därmed demokratins grundbult.

Alla har samma rättigheter tills de genom sina handlingar medvetet förminskat sitt eget värde. Det är det som är poängen - varje individ måste ju ses som lika mycket värd som alla andra människor i världen tills dess att det finns bevisat att den personen är en seriemördare, typ.

Därför är rasism hjärndött och inget jag har problem med att begränsa yttrandefriheten för. Rasismen säger ju att vissa människor är mindre värda för att de tillhör en grupp människor som till exempel våldtar mer eller begår fler brott, oavsett om den enskilde individen är oskyldig eller ej.

När man kollektivt utmålar en hel grupp människor som mindre värda istället för att döma dem som individer, så förnekar man mängder av oskyldiga människor grundläggande mänskliga rättigheter och har då ingen rätt att kräva rättigheter som yttrandefrihet för egen del.
Citera
2013-08-13, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sternococktail
Sökte för ca 1 tim sedan en artikel på apx, men kom inte in. Försökte med cache, kom in men det laddade aldrig. Klickade på på 'enbart text', och då funkade det.

Tror inte att journalister som skriver mot betalning hackar sådana sajter, eftersom de knycker information där.

Skulle journalister sno texter från Avpixlat? Har du sett varifrån Avpixlat hämtar alla sina "nyheter"? Det är ju lokaltidningar eller kvällspressen som är Avpixlats huvudkällor. Utan dem skulle Avpixlat inte ha ett skit att skriva om.

Skillnaden mellan Politiskt Inkorrekt och Avpixlat är just den att PI faktiskt drog fram egna nyheter emellanåt. Avpixlat skriver bara om nyheter de hittat i "PK-media" som de föraktar så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in