Citat:
Ursprungligen postat av
Vredesmodet
Ok, jag ber om ursäkt för det dåliga exemplet med Expressen då. Kan inkludera Aftonslasket där också då.
Skulle du kunna tala om vilken tidning jag kan använda istället som exempel att jämföra Avpixlat mot då? Med andra ord, ge ett exempel på en respektabel tidning.
Dom flesta tidningar är skit. Jag litar inte på något jag läser. Jag går på möten,jag är involverad i mitt grannskap. Jag möter allt från flyktingar till svenskar. Vet ni något man ALDRIG möter på som invandrare i Sverige? Rasister eller svenskar med hmmm udda åsikter (skumt va,när man ser hur många det finns på nätet)
Att ta avstånd från nyhetsskit har gjort mitt liv bättre.
Det bästa är att ge sig ut i livet och bemöta verkligheten. Klarar du ej detta av någon social fobi eller ekonomi så ge dig på OLIKA plattformer på nätet och läs lite.
MEN kom ihåg att många använder nätet för hat och enbart hat.
Är det någon du är rädd för eller har konstig syn på; möt denna plats eller människa och LÄR DIG NÅGOT ÄKTA. Om du ska läsa nyheter så läs vetenskap...eller så läser du EN artikel i AP eller AF ( same shit different ways to tell the same story) och gör bakgrundskontroll...läs på om liknande händelser osv. Då kommer du snabbt inse att världen är liten och att folk har samma problem.
Då kanske vi oxå kan enas mot dessa problem. Men så länge vi är splittrade och den ena gruppen hatar rasister och rasister alla andra; så kommer vi ingen vart. Precis somdom på AP och AF vill.
Dom tjänar stora pengar på att splittra oss.
Oj nu blev jag seriös.
Glömde bort att jag är i rasse heaven (rasse heaven; alla ställen man kan gnälla och använda grovt språk för att väga upp "tysta leken" dom kör i verkliga livet)