2013-08-13, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skadetbehovas
ja gud ja så seriös aftonbladet är . dom vinklar inte alls nått å skriver hela tiden exakt som det är .
spec i invandrar frågor . så klart att svenskar inte ska få läsa någon annan "sanning" helt rätt.
Så gör man i en demokrati man sållar vad folk får läsa , det har ingen likhet överhuvudtaget med bananrepublik.

Klart dom gör, bara idioter läser den skiten seriöst, resten inser att det mest är snyftartiklar för att väcka aggressioner ute i stugorna och slutar läsa skiten.

Btw, du har svårt att se sarkasm va?
Citera
2013-08-13, 20:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MartinBrice
Avpixlat är SD's kamporgan, de blivande brunskjortorna. Avpixlat sprider hat och våld. Men ingen ddosar dom, detta är ett falsarium för att likt riksdagsbranden dra sympati till sin sak. Innan det ens över går dom ut och anklagar vänstern.

Avpixlat är nazister.

Du är en nazist....på vilket sätt sprider avpixlat hat menar du? Genom att dom skriver ocencurerade nyheter som vanliga slaskmedian inte skriver om? För att dom skriver ut signalementen på gärningsmän? Du vet om att typ 80% av artiklarna som postas på AP är tagna från andra tidningar och annan media va? Då innebär det alltså att det bara finns nazister i mediasverige enligt din retorik då eller?

Nä, gå och lägg dig din jävla pajas.
Citera
2013-08-13, 20:04
Medlem
Jezebel82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vredesmodet
Det är direkt felaktigt. Slaskpressen undviker med alla medel möjligt ansvar då de med berått mod gått över gränsen vid fleratlet tillfällen. De har advokater att försvara sig med just för detta ändamål. Tänk t.ex vitpixlingen.

Vidare så betänk också Expressens senaste "skandal" där en journalist utger sig föra tt vara polis och leta uppgifter i samband med mordet i Skoghall. Slaskpressen är på inget sätt "bättre", "godare" eller mer "ansvarstagande" är aktörer på nätet. Det är bara propaganda, myter och pengaintressen som vill få dig att tro det.
Alternativt har du något att tjäna själ på att upprätthålla den fasaden.

En sak som jag tror att dessa bönder har missat....

(nej fan nu ska jag inte dissa bönder; jag älskar norrlänningar...umm vad är ordet jag söker...hrrrm..."idioter som använder rasism för att bejaka och ursäkta sin idioti",hädanefter förkortat;idioter)

...är att ingen vettig människa läser expressen eller aftonbladet
Så det är ganska poänglöst att ni fortsätter ta dom som exempel för att briljera med er hrrrm "nät tidning" (före detta nättidning verkar det som)
Citera
2013-08-13, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jezebel82
En sak som jag tror att dessa bönder har missat....

(nej fan nu ska jag inte dissa bönder; jag älskar norrlänningar...umm vad är ordet jag söker...hrrrm..."idioter som använder rasism för att bejaka och ursäkta sin idioti",hädanefter förkortat;idioter)

...är att ingen vettig människa läser expressen eller aftonbladet
Så det är ganska poänglöst att ni fortsätter ta dom som exempel för att briljera med er hrrrm "nät tidning" (före detta nättidning verkar det som)

Ok, jag ber om ursäkt för det dåliga exemplet med Expressen då. Kan inkludera Aftonslasket där också då.

Skulle du kunna tala om vilken tidning jag kan använda istället som exempel att jämföra Avpixlat mot då? Med andra ord, ge ett exempel på en respektabel tidning.

EDIT: Btw, det kan väl inte vara speciellt många bönder i norrland eller? Borde inte en typisk bonde vara bosatt i södra Sverige snarare?
Senast redigerad av Vredesmodet 2013-08-13 kl. 20:13.
Citera
2013-08-13, 20:11
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b0llarnAiDig
Att skylla Avpixlats situation på någon annan än dom som driver det är löjligt.

Okej... Så om jag bryter mig in hos dig så är det ditt fel? Eller ännu bättre, om jag slår dig på käften så är det ditt fel eftersom du inte lärt dig försvara dig?

För övrigt sjukt dålig moderering här. Ni vet att det finns en knapp för att rapportera trams va?
Senast redigerad av Aigis 2013-08-13 kl. 20:14.
Citera
2013-08-13, 20:15
Medlem
2big4yous avatar
Någon med kunskap?
avpixlat.info svarar på ping och går att söka hela vägen med "tracert",vad betyder detta?
--- avpixlat.info ping statistics ---
10 packets transmitted, 10 received, 0% packet loss, time 4501ms
rtt min/avg/max/mdev = 2.559/2.681/2.858/0.090 ms
Citera
2013-08-13, 20:19
Medlem
Jezebel82s avatar
Citat:
Ok, jag ber om ursäkt för det dåliga exemplet med Expressen då. Kan inkludera Aftonslasket där också då.

Skulle du kunna tala om vilken tidning jag kan använda istället som exempel att jämföra Avpixlat mot då? Med andra ord, ge ett exempel på en respektabel tidning.

Dom flesta tidningar är skit. Jag litar inte på något jag läser. Jag går på möten,jag är involverad i mitt grannskap. Jag möter allt från flyktingar till svenskar. Vet ni något man ALDRIG möter på som invandrare i Sverige? Rasister eller svenskar med hmmm udda åsikter (skumt va,när man ser hur många det finns på nätet)
Att ta avstånd från nyhetsskit har gjort mitt liv bättre.
Det bästa är att ge sig ut i livet och bemöta verkligheten. Klarar du ej detta av någon social fobi eller ekonomi så ge dig på OLIKA plattformer på nätet och läs lite.
MEN kom ihåg att många använder nätet för hat och enbart hat.

Är det någon du är rädd för eller har konstig syn på; möt denna plats eller människa och LÄR DIG NÅGOT ÄKTA. Om du ska läsa nyheter så läs vetenskap...eller så läser du EN artikel i AP eller AF ( same shit different ways to tell the same story) och gör bakgrundskontroll...läs på om liknande händelser osv. Då kommer du snabbt inse att världen är liten och att folk har samma problem.
Då kanske vi oxå kan enas mot dessa problem. Men så länge vi är splittrade och den ena gruppen hatar rasister och rasister alla andra; så kommer vi ingen vart. Precis somdom på AP och AF vill.
Dom tjänar stora pengar på att splittra oss.
Oj nu blev jag seriös.
Glömde bort att jag är i rasse heaven (rasse heaven; alla ställen man kan gnälla och använda grovt språk för att väga upp "tysta leken" dom kör i verkliga livet)
Citera
2013-08-13, 20:20
Bannlyst
Citat:
Källor finns det även på Avpixlat. Det har du väl kontrollerat själv hoppas jag?

En ansvarig utgivare garanterar väl på inget sätt att budskapet skulle vara mer sant? Eller menar du att sanningshalten i Avpixlats artiklar skulle vara mindre trovärdiga pga att de saknar en ansvarig utgivare?

Ja, det är största anledningen till att dom saknar trovärdighet. Utan ansvarig utgivare faller ju hela konceptet som media, då ingen kan ställas till svars om man publicerar rent rent förtal eller andra lögner. All trovärdighet faller, Blondinbella framstår till och med som seriösare.

Citat:
För övrigt angående anser jag att på utseendet på budgivaren på inget vis har någon relevans för budskapets sanningshalt. Det hoppas jag att du också tycker, och att vi bara uttrycker oss olika här just nu. Som sagt, om en galen dåre påstår att 1+1=2 så blir ju inte det budskapet osant.

Nej, självklart finns det både sanningar och lögner. Det kan vara Anders Borg som publicerar, och det kan vara en psykotisk 16-åring från Sundsvall. Som läsare vill jag gärna veta det innan jag läser.
Senast redigerad av b0llarnAiDig 2013-08-13 kl. 20:23.
Citera
2013-08-13, 20:22
Medlem
Måste säga att jag rycker ett ögonbryn över vissa reaktioner här!

Det märks verkligen att åldersgruppen på flashback är riktigt bred, bla pga kunskapen i datorsäkerhet.
Citera
2013-08-13, 20:24
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2big4you
Någon med kunskap?
avpixlat.info svarar på ping och går att söka hela vägen med "tracert",vad betyder detta?
--- avpixlat.info ping statistics ---
10 packets transmitted, 10 received, 0% packet loss, time 4501ms
rtt min/avg/max/mdev = 2.559/2.681/2.858/0.090 ms

Att den fysiska servern är igång igen och online, men eftersom du får en "Connection refused" om du försöker besöka sidan innebär det att de inte kört igång sin webbserver (mjukvaran) än, eller att de håller på och konfigurerar den för tillfället.

EDIT: Gissningsvis kommer väl sidan upp igen under kvällen/natten.
Senast redigerad av Vintergrisen 2013-08-13 kl. 20:29.
Citera
2013-08-13, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jezebel82
Dom flesta tidningar är skit. Jag litar inte på något jag läser. Jag går på möten,jag är involverad i mitt grannskap. Jag möter allt från flyktingar till svenskar. Vet ni något man ALDRIG möter på som invandrare i Sverige? Rasister eller svenskar med hmmm udda åsikter (skumt va,när man ser hur många det finns på nätet)
Att ta avstånd från nyhetsskit har gjort mitt liv bättre.
Det bästa är att ge sig ut i livet och bemöta verkligheten. Klarar du ej detta av någon social fobi eller ekonomi så ge dig på OLIKA plattformer på nätet och läs lite.
MEN kom ihåg att många använder nätet för hat och enbart hat.

Är det någon du är rädd för eller har konstig syn på; möt denna plats eller människa och LÄR DIG NÅGOT ÄKTA. Om du ska läsa nyheter så läs vetenskap...eller så läser du EN artikel i AP eller AF ( same shit different ways to tell the same story) och gör bakgrundskontroll...läs på om liknande händelser osv. Då kommer du snabbt inse att världen är liten och att folk har samma problem.
Då kanske vi oxå kan enas mot dessa problem. Men så länge vi är splittrade och den ena gruppen hatar rasister och rasister alla andra; så kommer vi ingen vart. Precis somdom på AP och AF vill.
Dom tjänar stora pengar på att splittra oss.
Oj nu blev jag seriös.
Glömde bort att jag är i rasse heaven (rasse heaven; alla ställen man kan gnälla och använda grovt språk för att väga upp "tysta leken" dom kör i verkliga livet)

OT:
Jag tolkar därmed ditt svar som att det inte föreligger någon skillnad i relevans och sanningshalt i artiklar hos Avpixlat jämfört med Expressen och Aftonbladet. Tack för det, det var det jag avsåg då andra ville påskina att avsaknaden av en ansvarig utgivare skulle ha någon inverkan på sanningshalten hos Avpixlats artiklar.

OnT: Har Avpixlat sagt något om när man beräknar ha löst problemet med sidan?
Citera
2013-08-13, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil

Om man inte kan respektera den grundläggande mänskliga rättigheten - alla människors lika värde - så har man frånsagt sig rätten att utnyttja den andra mänskliga rättigheten, yttrandefriheten.

Motivera för mig varför t ex Pol Pot och Moder Teresa skulle ha samma värde?
Eller t ex en kongolesisk krigsförbrytare och random skattebetalande svensk?

Eller den som attackerat det fria ordet via Avpixlat och därmed demokratins grundbult.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in