2013-08-13, 19:08
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoodog
Har jag fått dig på JL-tankar nu eller?

Hehe, nej, har en John Lobb storlek 10/10,5-sökprenumeration på Ebay, så de dök upp där.
Citera
2013-08-13, 19:11
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Hehe, nej, har en John Lobb storlek 10/10,5-sökprenumeration på Ebay, så de dök upp där.

Ah, jag är alltså inte den enda som håller på så...
Det känns som att du råkade missa mitt senare inlägg om JL. Jag bumpar det:

Citat:
Okej, så du har ingen uppfattning om skorna överlag är stora eller små i storlekarna eller om de generellt är vida eller smala? Exv EG är ju kända för att vara rätt smala överlag i passformen.
Citera
2013-08-13, 19:52
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:
Ah, jag är alltså inte den enda som håller på så...
Det känns som att du råkade missa mitt senare inlägg om JL. Jag bumpar det:

Aha, ja det missade jag. Tror de är ungefär som EG generellt, lite stora i storlekarna. Men du kan säkert googla dig till bättre info.
Citera
2013-08-13, 20:15
Medlem
hoodogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlisterG
Aha, ja det missade jag. Tror de är ungefär som EG generellt, lite stora i storlekarna. Men du kan säkert googla dig till bättre info.

Har googlat, har gått bet, därav min fråga. Men jag håller inte med dig om EG. De är imo små i storlekarna. Exv har jag genomgående en halv storlek större i EG än tex C&J.
Citera
2013-08-13, 22:30
Medlem
Kopparstadens avatar
Citat:
Har googlat, har gått bet, därav min fråga. Men jag håller inte med dig om EG. De är imo små i storlekarna. Exv har jag genomgående en halv storlek större i EG än tex C&J.

Håller med, har samma erfarenhet.
Citera
2013-08-13, 22:39
Medlem
AlisterGs avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Kopparstaden
Håller med, har samma erfarenhet.

Ja sorry, tänkte galet och blandade ihop det. EG är också ganska ofta en halv storlek skillnad mot normalt, bara åt andra hållet mot Lobb.
Citera
2013-08-14, 00:53
Medlem
Jag vill införskaffa ett par nya bruna skor i 1200 - 2000 kr klassen. Jag har kikat på "Loake 200" och insåg nyss till min fasa att dessa verkar vara tillverkade i så kallat "Corrected Grain"-läder. Stämmer detta, och är det någon slags motsvarighet till lackskor?

Vad har ni annars för tips? 2000kr är absolut smärtgränsen, då jag är en fattig student.
Citera
2013-08-14, 07:59
Medlem
Pörrs avatar
Paul Smith gör sig icke besvär i denna tråd.

/Moderator
Citera
2013-08-14, 08:10
Medlem
Fixiebikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perserkatt
Jag vill införskaffa ett par nya bruna skor i 1200 - 2000 kr klassen. Jag har kikat på "Loake 200" och insåg nyss till min fasa att dessa verkar vara tillverkade i så kallat "Corrected Grain"-läder. Stämmer detta, och är det någon slags motsvarighet till lackskor?

Vad har ni annars för tips? 2000kr är absolut smärtgränsen, då jag är en fattig student.
Corrected grain heter så för att billigt läder slipats ned och sedan täckts över med en plastyta, patent leather har bara givits en finish. Det förstnämnda är alltså gjort för att vara billigt medan det sistnämnda är gjort för att vara shiny.

Söker du budgetskor kan du kolla upp första inlägget i denna tråd. På rak arm kan du annars kolla upp Meermin, Loding, Berwick, Herring, John Spencer, Bexley och Markowski.
Citera
2013-08-14, 08:19
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perserkatt

Njae, corrected grain behöver inte innebära lackskor men något slags plastöverdrag eller liknande är det på dem. Jättebra när de är nya men förr eller senare spricker plasten och då ser det ut så här ungefär.

Sedan antar jag att det i vanlig ordning är skillnad mellan corrected grain och corrected grain. Allt är inte lika illa, utan det är principen att dra plast över lädret som är illa.

Edit: Tvåa men innebörden var ju ungefär densamma.
Senast redigerad av Pörr 2013-08-14 kl. 08:23.
Citera
2013-08-14, 10:01
Medlem
aoos avatar
Första inlägget i denna tråd, kan inte påstå att jag är särskilt insatt i detta med skodon..
Har länge suktat efter ett par dubbla monkstraps, men iochmed att jag har iläggssulor pga av min icke exististerande hålfot så är det nästintill en omöjlighet för mig att ha låga skor..
Därmed la jag en beställning på dessa igår: http://meermin.es/ficha_articulo.php?id=4143 ska bli intressant att se hur de ser ut irl!

Fråga: är det ok att använda dessa till kostym under höst/vinter/vår eller är det helt fel? Annars får man väl komplettera med ett par skor som endast används till kostym de få gånger jag nu använder det...
Citera
2013-08-14, 10:14
Medlem
Basfrostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aoo
Första inlägget i denna tråd, kan inte påstå att jag är särskilt insatt i detta med skodon..
Har länge suktat efter ett par dubbla monkstraps, men iochmed att jag har iläggssulor pga av min icke exististerande hålfot så är det nästintill en omöjlighet för mig att ha låga skor..
Därmed la jag en beställning på dessa igår: http://meermin.es/ficha_articulo.php?id=4143 ska bli intressant att se hur de ser ut irl!

Fråga: är det ok att använda dessa till kostym under höst/vinter/vår eller är det helt fel? Annars får man väl komplettera med ett par skor som endast används till kostym de få gånger jag nu använder det...
Fina, men jag är rädd att de är för informella att ha till kostym.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in