2013-08-13, 16:08
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SelphieMonkey
Så nu finns det något som heter svår och enkel flirt?
Jag förstår verkligen inte.

Vi tar ett exempel
Du ser mig ute på stan och jag sitter och läser min härliga bok. Du ser mig.
I första exemplet är jag en vacker brud med fina former och ett sött ansikte. Du tar kontakt. Vad skulle två främlingar som oss sitta att diskutera? Med din enkla flirt? Vart skulle du vilja komma någonstans? Vänskap? Förhållande? Bara snack?

Exempel 2
Jag är en fet brud med som ser ut som har ett vidrigt äckligt utseende. Detta utseende skulle du skämmas för. Skulle du fortfarande flirta lite enkelt? Även i detta exempel. Förhållande? Vänskap? Ligg?
Exempel 1:
Om du sitter och läser en bok skulle jag aldrig ens prata med dig. Varför då? Skulle känna mig sjukt störig och besvärlig. Jag har väl fan annat för mig dessutom.
Exempel 2:
Då du beskriver situationen minst sagt andefattigt är det enormt svårt att hypotetisera, men jag antar att det är kroppskonstutionen du vill peka på?

Om du läser tråden så tas det upp subtila signaler, fingertoppskänsla mm.
Jag tror det är här vattendelaren ligger. Vissa vet, andra vet inte.
Citera
2013-08-13, 16:09
Medlem
JBugsters avatar
Om nånting på en tjej verkligen ser strålande ut så brukar jag säga till dem det. Det gör jag dock även till killar jag pratar med, så det har nog inte så mycket att göra med att "flörta" utan mer om att boosta den som boostas bör. Ser ingen anledning till att inte berömma deras nya fantastiska skor eller deras underbara gröna ögon, de blir ju glada och jag blir glad över att de är det.

Just vad gäller flirtande så händer det ibland när jag är singel, då främst på bussen eller liknande när jag inte har så mycket för mig. Kanske hålla kvar ögonkontakten lite med en tjej, le litegrann, sätta mig jämte någon och prata lite även om det kanske skulle finnas plats någon annanstans. Kan hålla med om att vi i Sverige är rätt dåliga på det, speciellt killar (inklusive mig, speciellt förut) verkar vara rätt klumpiga och osubtila när det kommer till att flirta. Vi har inte riktigt förstått att det kan räcka med att blinka 0.1 sekund längre än vanligt för att ge en viss signal, man behöver inte blinka med ena ögat så flirten blir lika tydlig som om man dragit ner gylfen och gett henne ett brett leende.
Senast redigerad av JBugster 2013-08-13 kl. 16:13.
Citera
2013-08-13, 16:13
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SelphieMonkey
Jag ska vara dig hur ärlig som helst.
Jag har aldrig stött på en främling som är kvinna som har bara börjat prata med mig. Det har alltid varit bittra blickar . Gamla tanter kan jag känna kan smått le när dom ser unga par. Kanske minns deras ungdomskärlek, jag tycker om gamla tanter

Jag har dock aldrig stött på en kvinna som viljat ta kontakt med mig eller enbart prata med mig för att ge mig kärlek och energi tvärtom. Män däremot har alltid försökt att ta kontakt och flirtat på ett sätt och annat genom att fråga vad man jobbar med, vem man är osv. Jag har ingen anledning att berätta mitt privatliv för någon främmande man. Så jag har upplevt världen.

Igen det här handlar inte om raggande

Jag kan förstå dig för när man är ung så tar sig vissa män mycket friheter, det gör att man sätter upp en kall och hård och överlägsen fasad - kom inte hit.

Men den fasaden avskräcker bara de bra människorna

Det vi pratar om är inte kontaktförsök på det sättet, utan om ögonblick som fångas i flykten.
Dock inte bara carpe diem, utan som jag sa - crea diem.

I alla fall jag ger kärlek och energi till de som verkar behöva det, eller som förtjänar det, det gör man inte genom att vara snygg och högdragen

Det gör man genom att vara en bra människa. Och hur ser man det på en främling, ja igen kroppsrpåk. Ett öppet litet blygt sinne, ligger bra till.
Citera
2013-08-13, 16:32
Medlem
Flashbackministerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockret1
Jag har en liten fundering som jag har gått och tänkt på under några års tid.
Varför flirtar ni killar här i Sverige aldrig med oss tjejer?

Om du öppnade ögonen ngn gång så kanske du skulle se det...
Citera
2013-08-13, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petey-Piranha
på den här punkten tror jag att du är korrekt.

och deras snack om "energi" är såklart skitsnack.

Har du aldrig mått bra av det där underbara leedet som du fick?
Kanske tänkte du lite på sex, kanske inte, men skit samma. Leendet var helt enkelt underbart.

Jösses vad sjukt Sverige och svenskarna har blivit!

Jag kommer ihåg en tant som verkade helt sinnesförvirrad. Hon irrade runt på pendeltåget och tittade surt på alla.
Själv letade jag en toalett och stötte på henne två gånger. Andra gången stannade hon och blev klart i blicken. Hon stod framför mig, pekade på mig, och sa med tydlig och bestämd stämma, som om hon just haft kontakt med Gud eller nåt. "Du! Du är en mycket bra människa!"
Jag log vänligt, men skrattade lite tyst inom mig själv. Trots det fick jag faktiskt en mycket bra känsla i kroppen som stannade ett tag, och det av en enligt mig sinnesförvirrad människa! Tack skall hon ha, för att förmedla sina känslor!
Citera
2013-08-13, 16:33
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JBugster
Om nånting på en tjej verkligen ser strålande ut så brukar jag säga till dem det. Det gör jag dock även till killar jag pratar med, så det har nog inte så mycket att göra med att "flörta" utan mer om att boosta den som boostas bör. Ser ingen anledning till att inte berömma deras nya fantastiska skor eller deras underbara gröna ögon, de blir ju glada och jag blir glad över att de är det.
Du uppmärksammar en väldigt bra sak här som jag tror lett till en del missförstånd i tråden.
Dock väldigt skönt att se att du har en nyanserad bild av vad vi kallar "vardagsflirt", som en del stackare inte tror finns.

Allt är liksom inte svart/vitt. Det blir lite fel när erfarenhetsbasen är så vitt skild som den så ofta är i denna forumdel.

Det är flera som uttryckt förvirring kring vad vi menar, och letar i tråden efter PUA-tekniker.
Citera
2013-08-13, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Har du aldrig mått bra av det där underbara leedet som du fick?

tror inte att du fattade vad jag skrev.
Citera
2013-08-13, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Petey-Piranha
tror inte att du fattade vad jag skrev.

Ok, kan hända. Vad menade du då?
Citera
2013-08-13, 17:12
Medlem
HejsanHoppsan007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockret1
Jag har en liten fundering som jag har gått och tänkt på under några års tid.
Varför flirtar ni killar här i Sverige aldrig med oss tjejer?
Det har typ aldrig hänt här att en kille har flirtat med mig eller gett en komplimang?
Några bekantar till mig säger precis samma sak. De säger också att när de har varit utomlands i USA och Sydamerika så har det t.o.m hänt att killar bara har gått fram till dom på gatan och gett dem en komplimang! Jag vet att det låter helt osannolikt men så har de sagt i alla fall. Detta har fått mig att fundera en del.
Beror detta på att vi i Sverige lever insnöade i 6 månaders vinter varje år, eller beror det på att ni killar tycker att vi tjejer är så fula? :-D
Detta gäller givetvis inte bara svenska killar utan ALLA killar i Sverige- invandrare såsom svenskar.

därför tjejer i sverige är sånna fittor mot någon som de direkt inte tycker är en 10 poängare
Citera
2013-08-13, 18:00
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Men den fasaden avskräcker bara de bra människorna

Jag tror inte det är din starka sida att sätta upp avskräckande fasader stumpan, så det bet du inget om

Vill jag inte bli kontaktad så blir jag inte heller det av någon (bra som dåliga människor). Det handlar bara.om rätt typ av attityd och den där psykopatblicken som får alla betraktare att tro att man ska slita huvudet av dem om de säger ett knyst.

Men du är förmodligen lite för tam och mesig för att kunna adoptera en sådan framtoning på ett övertygande sätt, så det är väl därför du bara kan skrämma bort lika mjäkiga typer som du.
Citera
2013-08-13, 18:14
Medlem
AuticaMinores avatar
Jag varken ler eller hejar på okända människor, inte ens för sakens skull då risken är stor att de inte ger någon respons och då känner man sig bara dissad och bortgjord och man kan ju då lika gärna fortsätta titta ner i marken eller vända huvudet i motsatt riktning när någon närmar sig.

Dessutom ser jag inga konkreta skäl till att bli glad när en anonym främling ler då dennes glädje mot mig (en lika anonym och intetsägande främling) ofta baseras på falskhet och dessutom saknar en djupare anknytning.
Med andra ord betraktar jag vardagsflirtande som allmänt ytligt och överflödigt.
Citera
2013-08-13, 18:56
Medlem
Necroshadows avatar
Jag hade mer eller mindre slutat försöka med det eftersom att det inte tjänar någonting till när man inte har någonting speciellt.

Har man väldigt tur så kanske hon drar på smilbanden och tycker att det var lite gulligt, men i de allra flesta fall brukar hennes ansiktsuttryck säga "och du tror att du har någon chans?". Jag undrar egentligen ifall flickorna vet om hur mycket vi kämpar för att imponera på dem? En uppgift som är nästan omöjlig eftersom att det gäller att vara så pass mycket mer än bara en man.

Exempelvis så förstod jag redan som tolvåring att jag skulle inte få kvinnor "gratis" eftersom jag inte hade varken ett bildskönt utseende eller en atletisk kropp. Jag började därför att utveckla färdigheter som inte alla killar har tålamodet att utveckla. Nu tio år senare är jag en om jag får säga det själv riktigt skicklig musiker som står på scenen lite då och då, skriver musik och spelar in skivor, någonting jag älskar att göra. Komiskt nog blev jag mer intressant för tjejerna än vad jag var under mina tonår, men det är fortfarande inte lätt.

Men faktiskt så händer det ibland att tjejer kan komma fram och prata med mig på krogen eftersom de känner igen mig som gitarristen i det där hårdrocksbandet de läste om i tidningen eller såg spela. Även om de inte flirtar med mig speciellt ofta så är de i alla fall intresserade utav att föra en konversation.

Min egen erfarenhet av att flirta med tjejer är alltså att det inte ens är värt att försöka ifall du inte har någonting extraordinärt att komma med. Tjejer vill ha killar som de känner att de stolt kan visa upp för allmänheten och för sina vänner och familj. Någon som även får dem att känna sig speciella och att hon är någon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in