2013-08-13, 15:42
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SelphieMonkey
Hur kom du fram till att jag var en kille?
Bara för att jag inte vill ha bekräftelse ifrån främmande människor? Jag känner inte att dessa människor tillför mig något i min vardag när dom flirtar. Sedan ser jag ingen anledning alls till varför någon skulle flirta med någon ( i mitt fall en kvinna) som man knappast känner och ger henne så mycket uppmärksamhet. Uppenbarligen är mitt utseende det enda som främlingen ser men jag kan lika gärna vara den jäkligaste människan som satt sin fot på denna planet. Då är det alltså för att komma innanför mina trosor. Vad skulle det annars vara? Jag kan förstå en vän eller en bekant som flirtar men en främling?
Nu menar jag inte någon annans inlägg men enbart främlingar som flirtar. Varför ska man annars slösa sin tid på någon som kan visa sig en idiot?

Läs om läs rätt

Jag skrev att du resonerade som en kille i det du skrev.

Jag ställer en fråga, är det ditt utseende som är det enda som är värt att uppmärksammas?
Nej det är alls inte det enda som en främling ser, för flirtar på det sätt som beskrivs handlar inte om utseende, utan om att ge energi och få energi
Det syns rätt bra på människor om de är idioter, de ler aldrig tex.

Även du blandar ihop flirtande med raggande.
Citera
2013-08-13, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Läs om läs rätt

Jag ställer en fråga, är det ditt utseende som är det enda som är värt att uppmärksammas?
Nej det är alls inte det enda som en främling ser, för flirtar på det sätt som beskrivs handlar inte om utseende, utan om att ge energi och få energi

Hur menar du?
Vad kan en främling på stan mer se än mitt utseende?
Energi? Vad är det för energi som en främling skulle bjuda på?
Nej, jag ler aldrig med främlingar. Varför skulle jag göra det?
Citera
2013-08-13, 15:47
Medlem
Coffe_K4n0ns avatar
Citat:
Läs om läs rätt

Vet du ens vad "energi" betyder? Jag ser detta flummiga användandet av ordet, men inte mycket demonstreras kunskap om dess innebörd...
Citera
2013-08-13, 15:51
Medlem
StyleWarss avatar
Citat:
Bara för att jag inte vill ha bekräftelse ifrån främmande människor? Jag känner inte att dessa människor tillför mig något i min vardag när dom flirtar. Sedan ser jag ingen anledning alls till varför någon skulle flirta med någon ( i mitt fall en kvinna) som man knappast känner och ger henne så mycket uppmärksamhet. Uppenbarligen är mitt utseende det enda som främlingen ser men jag kan lika gärna vara den jäkligaste människan som satt sin fot på denna planet. Då är det alltså för att komma innanför mina trosor. Vad skulle det annars vara? Jag kan förstå en vän eller en bekant som flirtar men en främling?
Nu menar jag inte någon annans inlägg men enbart främlingar som flirtar. Varför ska man annars slösa sin tid på någon som kan visa sig en idiot?

Nej, såna här interaktioner är aldrig till för att TA energi från dig. Men det finns givetvis människor som antastar en, men snälla, missta inte klumpiga försök att ta kontakt med ditt utseende för flirt.

Jag vidhåller att det rör sig om en tvåväga kommunikation; där mottagaren och situationen visar sig mottagliga för något som är så oskyldigt och positivt som en enkel flirt. Inte en elefant-i-porslinsbutik-borderline-sliskig enväga kommunikation som du beskriver.
Citera
2013-08-13, 15:52
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Hur menar du?
Vad kan en främling på stan mer se än mitt utseende?
Energi? Vad är det för energi som en främling skulle bjuda på?
Nej, jag ler aldrig med främlingar. Varför skulle jag göra det?

1 Kroppsspråk. Hört talas om det?
2. Centrala nervsystemet. Hört talas om det? Arousal tex, glädje, eufori?
3. För att det är roligare att var glad. Känt hur det är att vara glad? Känner till spegelneuroner?
Citera
2013-08-13, 15:54
Medlem
Citat:

Roligaste frågan i tråden?

Kille?
Sur kärring passar bättre oavsett din ålder.
Citera
2013-08-13, 15:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Nej, såna här interaktioner är aldrig till för att TA energi från dig. Men det finns givetvis människor som antastar en, men snälla, missta inte klumpiga försök att ta kontakt med ditt utseende för flirt.

Jag vidhåller att det rör sig om en tvåväga kommunikation; där mottagaren och situationen visar sig mottagliga för något som är så oskyldigt och positivt som en enkel flirt. Inte en elefant-i-porslinsbutik-borderline-sliskig enväga kommunikation som du beskriver.

Så nu finns det något som heter svår och enkel flirt?
Jag förstår verkligen inte.

Vi tar ett exempel
Du ser mig ute på stan och jag sitter och läser min härliga bok. Du ser mig.
I första exemplet är jag en vacker brud med fina former och ett sött ansikte. Du tar kontakt. Vad skulle två främlingar som oss sitta att diskutera? Med din enkla flirt? Vart skulle du vilja komma någonstans? Vänskap? Förhållande? Bara snack?

Exempel 2
Jag är en fet brud med som har ett vidrigt äckligt utseende. Detta utseende skulle du skämmas för. Skulle du fortfarande flirta lite enkelt? Även i detta exempel. Förhållande? Vänskap? Ligg?
Citera
2013-08-13, 16:00
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Så nu finns det något som heter svår och enkel flirt?
Jag förstår verkligen inte.

Vi tar ett exempel
Du ser mig ute på stan och jag sitter och läser min härliga bok. Du ser mig.
I första exemplet är jag en vacker brud med fina former och ett sött ansikte. Du tar kontakt. Vad skulle två främlingar som oss sitta att diskutera? Med din enkla flirt? Vart skulle du vilja komma någonstans? Vänskap? Förhållande? Bara snack?

Exempel 2
Jag är en fet brud med som har ett vidrigt äckligt utseende. Detta utseende skulle du skämmas för. Skulle du fortfarande flirta lite enkelt? Även i detta exempel. Förhållande? Vänskap? Ligg?

Det är så tragiskt att du tror att det är utseendet som styr, men Jag är inte kille så jag kan inte svara utan låter StyleWars svara själv

Mitt syfte är att få folk att le och skratta
just pga av spegelneuronerna och något som heter intersubjektivitet

Dvs att dela känslor

Jag gillar helt enkelt att vara glad, det enklaste sättet att bli glad är att göra andra glada.
Inget i det du skriver skulle göra att jag tog kontakt med någon

Jag går på helt andra ledtrådar
Citera
2013-08-13, 16:01
Bannlyst
Citat:
1 Kroppsspråk. Hört talas om det?
2. Centrala nervsystemet. Hört talas om det? Arousal tex, glädje, eufori?
3. För att det är roligare att var glad. Känt hur det är att vara glad? Känner till spegelneuroner?

Mitt kroppsspråk talar inte om något för dig.
Jag kan vara en kvinna som lider av någon psykisk störning men ändå bete mig väldigt normalt ute på stan. Skulle främlingen ändå vilja lära känna mig?
Glädje av vaddå? En främling som ljuger mig rakt i ansiktet för att få ligga?
Klart att jag känner glädje och det är med människor som stått vid min sida i alla tider och inte främlingar.
Citera
2013-08-13, 16:03
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Mitt kroppsspråk talar inte om något för dig.
Jag kan vara en kvinna som lider av någon psykisk störning men ändå bete mig väldigt normalt ute på stan. Skulle främlingen ändå vilja lära känna mig?
Glädje av vaddå? En främling som ljuger mig rakt i ansiktet för att få ligga?
Klart att jag känner glädje och det är med människor som stått vid min sida i alla tider och inte främlingar.

Jo ditt kroppspråk, liksom din text avslöjar din personlighet, jag skulle aldrig slösa min energi i ditt sjunkhål

Du lever ett torftigt liv, synd om dig som inte kan förstå
Citera
2013-08-13, 16:06
Bannlyst
Citat:
Det är så tragiskt att du tror att det är utseendet som styr, men Jag är inte kille så jag kan inte svara utan låter StyleWars svara själv

Mitt syfte är att få folk att le och skratta
just pga av spegelneuronerna och något som heter intersubjektivitet

Dvs att dela känslor

Jag gillar helt enkelt att vara glad, det enklaste sättet att bli glad är att göra andra glada.
Inget i det du skriver skulle göra att jag tog kontakt med någon

Jag går på helt andra ledtrådar

Jag ska vara dig hur ärlig som helst.
Jag har aldrig stött på en främling som är kvinna som har bara börjat prata med mig. Det har alltid varit bittra blickar . Gamla tanter kan jag känna kan smått le när dom ser unga par. Kanske minns deras ungdomskärlek, jag tycker om gamla tanter

Jag har dock aldrig stött på en kvinna som viljat ta kontakt med mig eller enbart prata med mig för att ge mig kärlek och energi tvärtom. Män däremot har alltid försökt att ta kontakt och flirtat på ett sätt och annat genom att fråga vad man jobbar med, vem man är osv. Jag har ingen anledning att berätta mitt privatliv för någon främmande man. Så jag har upplevt världen.
Citera
2013-08-13, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Coffe_K4n0n
För övrigt så tror jag inte ett skvatt på ert (Stylewars, The Elizas, Fittruds) tjat om att det bara är lite "oskyldig vardagsflirt".

på den här punkten tror jag att du är korrekt.

och deras snack om "energi" är såklart skitsnack.
Senast redigerad av Petey-Piranha 2013-08-13 kl. 16:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in