2013-08-13, 16:14
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParvixII
Så det kanske bara är jag (och Google), men nog används väl ordet "tygmatta" oftare om bilmattor än mattor man har inomhus?

(toppträffarna på Google är för bilmattor och musmattor...)
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Tror det rör sig om mattan som finns i bagageluckan.
Det motsäger inte att det är en inomhusmatta. Eftersom polisen inte har lyckats knäcka KJ:s historia lär vi inte kunna det här heller.
Citera
2013-08-13, 16:18
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
och skulle det nu vara på ett föremål i skuffen, hur förklarar han det? Att han torkat hennes näsa med en gammal matta eller en plastkasse som han hade där efter att hon råkade faceplanta något utanför bilen?? du tror inte att hon skulle ha berättat det för någon, om hon gjort sig illa på något sätt?!

Tänk om han lånat ut bilen den där helgen? Onekligen lite svårt då, att förklara hur blodet kom dit. Med ditt resonemang utgår du från att det var KJ som disponerade bilen. Hur vet du det? Jag vet det definitivt inte...
Citera
2013-08-13, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det motsäger inte att det är en inomhusmatta. Eftersom polisen inte har lyckats knäcka KJ:s historia lär vi inte kunna det här heller.

KJ har ju inte kunnat lämna någon förklaring till hur blodet hamnat i hans bil. Så din teori om en matta på väg till tvätt låter inte alls trolig.
Citera
2013-08-13, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av danneblyfot
ja! men nu sa jag bagageutrymmet!! inte PÅ ETT FÖREMÅL i bagageutrymmet!

Hennes blod i bagageutrymmet är aningen graverande, särskilt om det är en större mängd blod vilket blir aningen svårt att förklara. Han kan bara inte säga "jag vet inte" utan kunna presentera en berättelse som säger att han ej har med blodfläckens uppkomst att göra. T.ex. lånat ut bilen.. till vem isf.
Det håller inte att säga..typ.."jag låser aldrig bilen etc."

I lgh verkar det vara DNA och det är ju inte förvånande för han påstår att hon varit där 4 maj. Om det dock är kroppsvätskor på föremål, kläder etc som inte är normalt så blir förklaringen lite bökigare för mtGM, hur har det hamnat där.

Intressant vore veta om man hittat olika DNA på kroppsdelar eller på/vid fyndplatserna, det borde finnas även andra spår från GM som trillat ner vid dumpningen.

Hans status som framkommit i tråden talar en del emot att mtGM skulle helt ensam genomfört hela detta brott och så hyfsat spårfritt men har hela skeendet skett utomhus så är det mer troligt att han är ensam GM.
Citera
2013-08-13, 16:24
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Det var väl Expressen som påstod att det rörde sig om en större mängd blod, eller en större blodfläck? Åklagarna har i alla fall inte nämnt nånting om mängder eller storlek på detta blodspår.
Och så länge de inte har gjort det, sätter jag ingen tilltro till vad Expressen svamlar om. Det borde inte du heller göra.

Åklagarna verkar i alla fall utgå från att kroppen transporterats. Det kan de ju göra om blodfläcken var stor, och hennes. Då lär ju inte fläcken komma från något redskap.

"Polisen har hittat blodspår i bagageutrymmet på 22-åringens bil och nu även i hans lägenhet. Åklagarna utgår från att kroppen transporterats, men var mördades och styckades hon?"

http://www.expressen.se/nyheter/nytt-blodspar-starker-misstankarna-i-vatchareeya-fallet/
Citera
2013-08-13, 16:29
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mariooo
KJ har ju inte kunnat lämna någon förklaring till hur blodet hamnat i hans bil. Så din teori om en matta på väg till tvätt låter inte alls trolig.
Men möjlig. Hon kan ha blött på mattan inomhus, och sedan har den hamnat i bilen på väg till tvätt, sopor eller något utan att han har sett blodfläcken.
Citera
2013-08-13, 16:29
Medlem
Spindelfridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Popcorn76
Åklagarna verkar i alla fall utgå från att kroppen transporterats. Det kan de ju göra om blodfläcken var stor, och hennes. Då lär ju inte fläcken komma från något redskap.

"Polisen har hittat blodspår i bagageutrymmet på 22-åringens bil och nu även i hans lägenhet. Åklagarna utgår från att kroppen transporterats, men var mördades och styckades hon?"

http://www.expressen.se/nyheter/nytt-blodspar-starker-misstankarna-i-vatchareeya-fallet/

Åklagarna har aldrig sagt att de tror att kroppen transporterats. Det är journalisten själv som spekulerar i "faktarutan" till höger om artikeln. I själva artikeln står det ingenting sånt...
Citera
2013-08-13, 16:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Men möjlig. Hon kan ha blött på mattan inomhus, och sedan har den hamnat i bilen på väg till tvätt, sopor eller något utan att han har sett blodfläcken.
Visst, om man vill snurra till det ordentligt i onödan. Troligast är att blod hittats på bilmattan vilket KJ inte kan eller snarare vill förklara.
Citera
2013-08-13, 16:56
Medlem
Var det inte på en plastpåse som VB:s blod fanns samt KJ:s fingeravtryck och
att den låg i bagaget?
Dna spår i KJ:s lägenhet.
Var har ni fått det i från att det fanns blod i själva bagaget och på en matta?
Kommer inte det bara från medias spekulationer?
Citera
2013-08-13, 17:04
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bolinda
Var det inte på en plastpåse som VB:s blod fanns samt KJ:s fingeravtryck och
att den låg i bagaget?
Dna spår i KJ:s lägenhet.
Var har ni fått det i från att det fanns blod i själva bagaget och på en matta?
Kommer inte det bara från medias spekulationer?
Såvitt jag förstår har blod hittats både på en plastpåse och på en matta i bagageutrymmet. Det tog tid innan blodet på mattan hittades, och det förklaras enklast med att den var svår att se.
Citera
2013-08-13, 17:10
Medlem
Popcorn76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spindelfrida
Åklagarna har aldrig sagt att de tror att kroppen transporterats. Det är journalisten själv som spekulerar i "faktarutan" till höger om artikeln. I själva artikeln står det ingenting sånt...

Kanske vet inte vi här på Flashback exakt allt som åklagarna sagt. Visst förvränger journalister ofta och kommer med faktafel här och där. Men om det stämmer att blodfläcken var stor, och i hans bil, så kan de ju kanske anta att hon fraktats där. Vilket inte är super konstigt. Dessutom tror jag de sitter på mer bevisning som de inte släpper och vet mer än vad vi via media vet.
Men det är bara vad jag tror. Alla får tro vad de vill.
Citera
2013-08-13, 17:12
Medlem
Cinnabars avatar
KJ borde väl tycka att det är bättre att de skyldiga blir inlåsta och han blir släppt, om nu andra ligger bakom? Helt oskyldig kan han därmed inte vara, det alternativet faller bort. Skulle någon ha kunnat låna hans bil utan att han vet vilka det är? I så fall borde han ha redogjort för sådana tillfällen. Han nekar bara, och framför inget försvar alls. Det är låst. Jag tror på förträngning.

Om brottsplatsen inte är lägenheten förklarar det att KJ, med "städproblemen" klarlagda för Spindelfrida (och antagna av mig i tidigt stadium baserat på trolig as-diagnos) behöver KJ inte ha ägnat sig åt städning alls. Det enda spåret han behövde bli av med var de som fanns i bilen, och det lyckades han inte med. Inte heller blev han av med spåren på ett "föremål" i lägenheten, eller vad de nu funnit.

Enda anledningen till att KJ inte är fälld, mot sitt nekande, är att brottsplats saknas. Den kommer inte att hittas, tror jag. Kan han bli dömd ändå?

Hans familj, eller vänner, lär brottas livet ut med frågor kring det här, men man kan aldrig förstå hur en mördare tänker, om man inte är lagd åt det hållet själv.

Edit: Finns KJs dna på "delarna"/emballaget? I så fall blir det svårt att neka sig ur detta.
Senast redigerad av Cinnabar 2013-08-13 kl. 17:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in