Citat:
Ursprungligen postat av
RosaLuxenburg
Efter att ha skummat igenom nätet efter vad som skrivs i frågan står det mig klart att AP samt deras "supporters" är fullkomligt bakom flötet. Deras chefredaktör påstår att det är rysk maffia som ligger bakom. Deras konkurrenter exponerat frågar sig om det kan vara Jan Helin chefredaktören på AB som ligger bakom. Andra tror att det kan vara Reinfeldt som hyrt rysk maffia för attacken, även CIA och FBI kan var inblandade menar de.
För mig är det helt obegripligt att någon människa kan ta AP eller Exponerat seriöst efter dessa konspirationsteorier. Än mer obegripligt är det för mig att så många köper deras rappakalja, man slutar sannerligen aldrig att förvånas.
Lol, det är med dem som med alla andra minoriteter. De uppskattar ALLTID sig själva vara betydligt mer betydelsefulla i samhället än vad de i själva verket är.
Att tro att en maffia, cia, fbi eller nån regering ö.h.t skulle lägga ens en tanke på den skitsidan är att ha ett storhetsvansinne som är så väl tilltaget att man bör överväga sluten vård.
Citat:
Ursprungligen postat av
Cision
Ett webhotell kostar 12kr per månad,
Jag kan lova dig att för de pengarna får du INTE: 24h driftbevakning, regelbunden backup samt service. Det ENDA man får för 12:- per månad är en plats på en hårddisk och 10gb trafik per månad. Drift och underhåll får man göra själv med sådana lösningar .. så ... Hur står det still med killarnas nätverksteknikerutbildningar och webmasterutbildningar, är de up to date? (retorisk fråga då jag vet att ingen av dem ens HAR en sådan utbildning)
Alltså, vill du ha en webserver och en tjänst som är något att ha så landar du på i alla fall 1000 spänn per månad, men då snackar vi en LITEN sida med få besökare.
En sida med 1000 besökare om dagen och ständiga uppdateringar kostar nog snarare 100 tusen per år om man vill ha den någorlunda driftsäker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Onkel-Ben-ny
Oroande är också att övrig media inte är det minsta frågande till vilka som ligger bakom attacken. Det här borde vara prio ett på redaktionerna när så välbesökta sidor lyckas stängas ner av kriminella.
Anledningen att tidningarna inte skriver om det är för att de liksom jag inte tror att det handlar om en hackerattack. Denna tro förstärks när man ser konspirationsteorierna som väller ut från de ansvariga.. Och .. Det vore ju ett totalt nedköp om tidningar t ex skrev en artikel om att AP hackats ned och det sedan framkommer att det bara var ledningen som fuckade upp en uppdatering av servern, glömde betala en räkning eller fuckade sig själva på något annat sätt.. Nä du, för att tidningarna skall skriva om detta så måste AP komma med ett undertecknat pressmeddelande först, där de utelämnar ryska maffian och endast har med de detaljer som är kända och verifierbara, t ex trafikloggar från webplatsen som VISAR en pågående attack eller om det är maffian: Brevet med krav som de skall ha fått by now.